پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

سلامت

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ را ببینید.

هر بیماری، پزشک متخصص مخصوص خود را دارد و افراد در صورت بروز هرگونه مشکل مشخصی باید به متخصص آن حوزه مراجعه نمایند. پزشک متخصص غدد، پزشکی است که در زمینه غدد و هورمون‌هایی که این غدد تولید می‌کنند، تخصص و فعالیت دارد. این متخصص سعی می‌کند با تنظیم متابولیسم بدن عملکرد بدن را بهبود بخشیده و بسیاری از مشکلات مربوط به غدد و متابولیزم را حل نماید. یک پزشک متخصص غدد علاوه بر درمان مشکلات و بیماری‌های بزرگسالان، قادر به درمان مشکلات غددی کودکان نیز می‌باشد. در این صورت به او متخصص غدد اطفال گقته می‌شود.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

در برخی موارد پزشکان داخلی، بیماران دیابتی را نیز به متخصص غدد ارجاع می‌دهند. ممکن است برایتان سوال باشد که به طور کلی چه زمانی باید به یک متخصص غدد مراجعه کنیم و یک متخصص غدد قادر به درمان چه مشکلاتی می‌باشد؟ در ادامه این مطالب با پورتال یک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پزشک متخصص غدد، بیماری‌هایی که این متخصص می‌تواند درمان نماید و همچنین ویژگی‌های بهترین متخصص غدد با شما در میان بگذاریم.

پزشک متخصص غدد کیست؟

غدد و هورمون‌های موجود در بدن انسان‌ها ممکن است بنا بر دلایل مختلف دچار مشکلاتی شده و عملکرد بدن را تحت تاثیر قرار دهند. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص غدد الزامی می‌باشد. متخصص غدد فردی است که با متابولیسم و تمامی فرایند‌های بیوشیمیایی بدن انسان‌ها سر و کار دارد و با بهبود شرایط غدد و هورمون‌ها عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال متخصص غدد بررسی می‌کند که آیا غذایی که فرد می‌خورد در بدن او تبدیل به انرژی و یا رشد او شده یا خیر. در صورتی که این عملکرد صحیح نباشد و رشد فرد با مشکلاتی مواجه باشد، متخصص غدد درمانی را پیش روی فرد قرار خواهد داد.

البته این تنها یکی از مشکلاتی است که پزشک متخصص در زمینه غدد قادر به رفع آن می‌باشد. بیماری‌های بسیار دیگری نیز هستند که لازم است برای درمان آن‌ها به یک متخصص غدد مراجعه نمایید.

یک پزشک متخصص غدد در رشته پزشک داخلی دارای مجوز بوده و در آزمون تخصص غدد نیز قبول شده است. این فرد پیش از شرکت در آزمون تخصص، به مدت ۴ سال در کالج و سپس ۴ سال دیگر نیز در دانشگاه گذرانده و بعد از اتمام درسش تحت عنوان یک رزیدنت، به مدت ۳ سال در بیمارستان یا کلینیکی مشغول به کار شده و تجربیات لازم را کسب نموده است. به طور کلی می‌توان گفت فرایند گرفتن تخصص در حوزه غدد و متابولیسم دست کم ۱۰ سال زمان می‌برد. فرد پس از گذراندن مراحل گفته شده و قبولی در آزمون تخصص می‌تواند در بهبود بیماری‌های مرتبط با غدد شما را راهنمایی نماید.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

پزشک متخصص غدد قادر به درمان چه بیماری‌هایی است؟

هر متخصص در حوزه مشخصی فعالیت می‌کند. ممکن است برایتان سوال باشد که یک متخصص غدد قادر به درمان چه بیماری‌هایی می‌باشد و یا چه زمان لازم است که به پزشک غدد مراجعه نمایید. بدیهی است که یک متخصص غدد، قادر به درمان مشکلات مرتبط با غدد بدن می‌باشد. برخی از اصلی‌ترین بیماری‌هایی که توسط یک پزشک متخصص غدد قابل درمان می‌باشند، به شرح زیر هستند:

یکی از بیماری‌های بسیار رایج در ایران و جهان، مشکلات قند خون و دیابت می‌باشد. معمولا بسیاری از مشکلات مربوط به دیابت توسط پزشکان داخلی نیز قابل حل است، اما در شرایط به خصوصی ممکن است پزشک داخلی شما را به یک پزشک متخصص غدد ارجاع دهد. به طور کلی در صورت وجود شرایط زیر، احتمال دارد که پزشک داخلی، فرد دیابتی را به یک متخصص غدد ارجاع دهد:

  • در صورتی که فرد به تازگی به دیابت مبتلا شده باشد و نیاز به کمک یک متخصص برای کنترل آن داشته باشد.
  • در صورتی که فرد مصرف انسولین بالایی داشته باشد.
  • در صورتی که دیابت فرد پیشرفته شده و برای پزشک داخلی غیرقابل کنترل باشد.
  • در صورتی که دیابت عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد.

یک پزشک متخصص غدد معمولا در ارتباط با پزشک اول فرد خواهد بود و با او همکاری نزدیک خواهد داشت تا قند خون او را کنترل کرده و سلامت بیمار دیابتی را بهبود بخشد.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

غده تیروئید یکی از اصلی‌ترین غدد موجود در بدن انسان‌ها می‌باشد که بیماران مبتلا به آن دچار مشکلاتی در احساسات و کنترل وزن می‌شوند. پرکاری و کم کاری تیروئید هر کدام به نوبه‌ی خود می‌توانند عواقبی را برای بیمار به همراه داشته باشند. پزشک غدد، با جبران و یا مسدود هورمون تیروئید، تعادل هورمونی ایجاد کرده و مشکلات بیمار را رفع می‌نماید. اصلی‌ترین وظیفه‌ای که غده تیروئید بر عهده دارد، ساخت هورمونی است که به سوخت و ساز بدن کمک می‌نماید.

به طور کلی ۴ نوع بیماری تیروئید وجود دارد. پرکاری تیروئید، کم کاری تیروئید، بیماری تیروئید خوش‌خیم و سرطان تیروئید انواع بیماری‌هایی هستند که در رابطه با غده تیروئید پدید میظ‌آیند و برای درمان آن‌ها ملزم به مراجعه به متخصص غدد خواهید بود.

افرادی که بیش از حد چاق بوده و با اضافه وزن روبه‌رو هستند، می‌توانند با مراجعه به متخصص غدد، دلایل چاقی خود را یافته و روش‌های درمانی تجویز شده توسط متخصص را در پیش گیرند. برخی چاقی‌ها ناشی از اختلالات تیروئید، تخمدان و هیوفیز هستند و متخصصان غدد می‌تواند در درمان آن‌ها فرد را یاری رسانند.

بسیاری بر این باورند که غده هیپوفیز، اصلی‌ترین غده موجود در بدن انسان می‌باشد. این غده سایر غدد موجود در بدن انسان را کنترل کرده و هورمون‌های مهمی را تولید می‌کند. کم بودن مقدار هورمون غده‌ی هیپوفیز می‌تواند سبب ناباروری، اختلال رشد و ایجاد اختلالاتی در قاعدگی شود. یک پزشک متخصص غدد می‌تواند با تجویز دارو‌های مناسب مشکلات غده هیپوفیز را حل نماید.

یکی از دلایل اصلی بالا رفتن فشار خون، میزان بالای غده آلدوسترون در بدن فرد است. یک متخصص غدد می‌تواند مشکلات فشار خون شما را حل نموده و راه‌هایی برای کنترل آن پیش روی شما قرار دهد. آمار ابتلا به فشار خون، در افرادی که سابقه ابتلا به آن در اعضای خانواده‌شان را داشته باشند، بیشتر است و لازم است این افراد از سنین کم کنترل فشار خون را آغاز نمایند.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟


  • پوکی و تضعیف استخوان

برخی از هورمون‌های بدن، مسئولیت محافظت از بافت‌های استخوانی را برعهده دارند. اگر میزان این هورمون‌ها غیرطبیعی باشد، کلسیم استخوان‌ها از بین خواهد رفت و در نتیجه پوکی یا تضعیف استخوان رخ خواهد داد. پایین آمدن میزان استروژن بدن به هنگام یائسگی، از اصلی‌ترین دلایل پوکی استخوان در بانوان به شمار می‌آید و از دست دادن عملکرد بیضه‌ها نیز موجب پوکی استخوان در مردان می‌شود. یک متخصص غدد می‌تواند با انجام آزمایشات و بررسی‌ها، بهترین و جدیدترین روش درمانی را در پیش گرفته و از پوکی و تضعیف استخوان‌ها جلوگیری کند.

بهترین پزشک متخصص غدد

یافتن یک پزشک متخصص در حوزه غدد کار ساده‌ای نیست. اگر کسی را می‌شناسید که پیش‌تر به یک متخصص غدد مراجعه کرده و رضایت داشته است، می‌توانید اطلاعات پزشک را از وی گرفته و به آن پزشک مراجعه نمایید. اما در صورتی که با هیچ پزشکی در حوزه غدد آشنایی نداشته باشید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توانند برایتان مفید واقع شوند. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین پزشک متخصص غدد به شرح زیر می‌باشد:

  • یک متخصص غدد، بیماری‌های هورمونی را به طور کامل می‌شناسد و بهترین راه‌های درمانی را در پیش می‌گیرد.
  • متخصص غدد با جدیدترین روش‌های درمانی در حوزه بیماری‌های غدد آشناست.
  • پزشک متخصص غدد، همکاری درست و اثرآفرینی با پزشک اول فرد دارد.
  • بهترین متخصص غدد رفتار خوبی با بیماران خود دارد.
  • بهترین متخصص غدد قابل اعتماد است و حقایق را با بیمار در میان می‌گذارد.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

برای یافتن بهترین متخصص غدد می‌توانید به بخش متخصصین غدد در کلینیک پورتال یک مراجعه نمایید.

پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره پزشک متخصص غدد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا