وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است

سلامت

وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است را ببینید.

وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است

وزیر بهداشت کشور از وضعیت بحرانی امیکرون در جهان خبر داده و گفته بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، درگیری بسیار شدیدی با اُمیکرون دارند.

سر تیتر خبرها:
وضعیت بحرانی امیکرون در جهان
ناتالی پورتمن و پسر ۱۰ ساله‌اش
جسد مومیایی شده بانوان باردار در مصر باستان
تشخیص کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی
افزایش دو برابری جمعیت سالمندان
تولد نوزادان کم‌ شنوا
بانوان در معرض استرس بیشتری هستند

وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
وضعیت بحرانی امیکرون در جهان

دکتر «بهرام عین اللهی» در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: «وضعیت اُمیکرون در جهان بسیار بحرانی است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، درگیری بسیار شدیدی با اُمیکرون دارند و روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.»


بیشتر بخوانید: آن‌هایی که واکسن نزده‌اند، ممنوع‌الکار می‌شوند؟


به گفته وی، با تست‌های تشخیصی انجام شده تا کنون بیش از دو هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده، اما از همه بیماران، تست گرفته نمی شود.
مراجعات سرپایی در دو هفته اخیر تقریبا ۴ برابر شده و وقتی مراجعات سرپایی افزایش می یابد ممکن است موارد بستری و بیماران بدحال نیز افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای بعد از تزریق واکسن کرونا


وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
ناتالی پورتمن و پسر ۱۰ ساله‌اش

این روزها عکس ناتالی پورتمن و پسرش «الف» در لس‌آنجلس در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و همه از شباهت این مادر و پسر می‌گویند.

برای بیشتر ما، اسم «ناتالی پروتمن» با فیلم «لئون حرفه‌ای» گره خورده‌است. همان دختربچه‌ای که برای نجات جان خودش به یک قاتل حرفه‌ای پناه می‌برد.
حالا همان دختربچه، یک مادر ۴۰ ساله با ۲ فرزند است. ناتالی، سال ۲۰۱۲، با بنجامین میلپید، رقصنده فرانسوی ازدواج کرد. این روزها عکس ناتالی پورتمن و پسر۱۰ ساله‌اش «الف» در لس‌آنجلس در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و همه از شباهت این مادر و پسر می‌گویند.
ناتالی، جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را هم به دلیل نقش‌آفرینی‌اش در فیلم «قوی سیاه» به دست آورده.


بیشتر بخوانید: همسر فعلی نیکلاس کیج، «ریکو» باردار است


جسد مومیایی شده بانوان باردار در مصر باستان
دانشمندان لهستانی که موفق به شناسایی نخستین جسد مومیایی شده زن باردار مصری شده‌بودند، با این سوال مواجه شدند که چرا تا کنون هیچ شواهدی مبنی بر وجود مومیایی بانوان باردار فوت شده در دوران مصر باستان به دست نیامده بود؟ «وویچ ایزموند» مسئول تیم پروژه بررسی مومیایی‌ها در دانشگاه ورشو، توضیح داده که ابتدا برخی دانشمندان برای پاسخ به این سوال، این فرضیه را مطرح کردند که ممکن است در آن دوران بانوان مدام در طول سنی که امکان باردار شدن داشتند، حامله نمی‌شدند ولی به نظر من حتی اگر هر چند سال یکبار نیز آنها باردار می‌شدند نیز باید پیش از این شواهدی از اجساد مومیایی شده آنها به دست می‌آمد.
وی گفت: «اسکلت‌ جنین در تصویربرداری رایج که با استفاده از اشعه ایکس انجام می‌شود، نمودار نمی‌شود و به احتمال زیاد به همین دلیل تا کنون فقط یک جسد مومیایی شده باردار کشف شده است


بیشتر بخوانید: بیماری هموفیلی و ازدواج، از روابط زناشویی گرفته تا فرزندآوری


وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
تشخیص کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

مهندسان دانشگاه “ییل”(Yale) دستگاهی پوشیدنی ساخته‌اند که مشخص می‌کند آیا فرد در معرض ویروس سارس-کوو-۲(عامل بیماری کووید-۱۹) قرار گرفته است یا خیر.این دستگاه ارزان روی لباس فرد متصل شده و ذرات ویروس معلق در هوای محیط اطراف فرد را دریافت می‌کند.
از تست‌های سریع گرفته تا واکسن، بسیاری از نوآوری‌های خارق‌العاده به ما در کنترل این همه‌گیری کمک کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: امیکرون چیست و چقدر خطرناک است؟


وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
افزایش دو برابری جمعیت سالمندان

بیماری‌های روماتیسمی، آرتروز، مفاصل و اسکلتی و سکته مغزی  در دوره سالمندی رو به افزایش خواهد بود

بحران سالمندی بزرگترین معضل کشور در آینده نزدیک است که نگهداری از سالمندان معضلی برای فرزندان محسوب می‌شود.
«ایرج عبداللهی» عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی تاکید کرده که مردم باید برای حفظ سلامتی در سالمندی، سبک زندگی خود پیش از ورود به این دوره تغییر دهند.
بیماری‌های روماتیسمی، آرتروز، مفاصل و اسکلتی و سکته مغزی که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند، در دوره سالمندی رو به افزایش خواهد بود و سالمندان نیاز به استفاده طولانی مدت از خدمات توانبخشی را پیدا می کنند. 


بیشتر بخوانید: ورزش بانوان سالمند، محافظت از ماهیچه‌ها


وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
تولد نوزادان کم‌ شنوا

روزانه ۳ تا ۵ نوزاد با کم شنوایی شدید و سالانه ۵ هزار نوزاد کم شنوا در ایران متولد می‌شوند. دکتر «سعید محمودیان» رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، گفت: «۶۰ درصد از این موارد در نوزادی قابل پیشگیری هستند و می توان جلوی معلولیت این افراد را در آینده گرفت. در کشورهای پیشرفته زیر یک ماه تمام کارهای درمان نوزادان کم شنوا اعم از شناسایی و درمان آنان انجام می شود.»
غربالگری نوزادان کم شنوا در زمینه درجه کم شنوایی، نوع و سمت کم شنوایی باید زیر یکماه انجام شود. تشخیص به موقع کم شنوایی و ناشنوایی یکطرفه یا دوطرفه باید پیش از ۳ ماهگی انجام شود.


بیشتر بخوانید: تاثیر کرونا بر جامعه ناشنوایان


وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است
بانوان در معرض استرس بیشتری هستند

بانوان در شرایط دشوارتر بیشتر احساس تنهایی و درماندگی می‌کنند.

استرس بیشتر مولفه های روانی دارد تا جنسیت اما به طور کلی شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به مراتب به مردان کمک کننده تر است و به همین دلیل بانوان در شرایط دشوارتر بیشتر احساس تنهایی و درماندگی می‌کنند.
ترس از بیمار شدن اعضای خانواده، ترس از دست دادن عزیزان، شغل، جایگاه اجتماعی، ترس از حرف دیگران و هزاران موارد استرس آور دیگر وجه مشترک دارایی‌های بانوان است که سلامتی خود را به پای زندگی فراموش کرده‌اند.
غافل از اینکه استرس و اضطراب، مرگ خاموش آنان را به ارمغان می‌آورد.

برای مطالعه خبرهای بیشتر به بخش اخبار و ایونت ها سر بزنید.

وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره وضعیت اُمیکرون در جهان بحرانی است با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا