وزن مناسب قبل از بارداری، چند کیلو؟

وزن مناسب قبل از بارداری، چند کیلو؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه وزن مناسب قبل از بارداری، چند کیلو؟ را ببینید.

وزن ایده ال من چقدر باید باشد؟
 قبل از بارداری می بایست تا جایی که می توانید به وزن ایده آل بدن خود نزدیک شوید. به طور ایده آل، شاخص توده بدنی BMI هر فرد می بایست بین ۱۸۵ الی ۲۵ باشد. اضافه وزن و کمبود وزن هر دو با اختلال در تمخاک گذاری باعث کاهش شانسی فرد برای بارداری می شوند.

 دلایل بسیار دیگری نیز در خصوص اهمیت داشتن وزن مناسب قبل از اقدام برای بارداری وجود دارد کمبود وزن مادر قبل از بارداری درصد احتمال اینکه نوزاد متولد شده نیز به کم وزنی مبتلا باشد و یا کلا دارای جثه کوچکی باشد را افزایش می دهد. در صورت لزوم پزشک عمومی، شما را به یک متخصص تغذیه معرفی می کند تا با راهنمایی های او کمبود وزن خود را جبران کنید.

از طرفی نیز اضافه وزن قبل از بارداری خطر افزایش اختلالات در بارداری را در پی دارد. از آنجایی که داشتن رژیم غذایی در طول دوره بارداری توصیه نمی شود، بنابراین پیش از باردار شدن بهترین زمان برای کنترل وزن و اصلاح عادات غذایی است.

 برنامه غذایی باید به گونه ای باشد که در حین بارداری نیز بتوانید آن را ادامه دهید. با پزشک خود در خصوص اینکه آیا احتیاج به اعمال تغییراتی در برنامه غذایی خود دارید و یا می بایست ورزشی را شروع کنید مشورت نمایید. لازم به ذکر است که کاهش وزن بیش از ۰٫۵ کیلوگرم و یا حداکثر ۱ کیلوگرم در هفته نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 ورزش نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چنانچه بتوانید ورزش کردن را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید، مثلا تا محل کار خود پیاده روی سریع کنید و یا از پله به جای اسانسور استفاده نمایید و یا حتی یک ایستگاه زودتر از مقصد خود از اتوبوس پیاده شوید بسیار مفید است.

 عضو شدن در گروه هایی که هدف آنها نیز کاهش وزن است، باعث ایجاد انگیزه در شما می شود. هم چنین در این گروه ها حرکات ورزشی و رژیم های غذایی مناسب به شما ارائه می گردد و از حمایت افراد گروه نیز می توانید بهره مند شوید. کاهش وزن سریع با استفاده از رژیم های غذایی ساخت، باعث کمبود مواد مغذی بدن می شود.

 در مقابل کاهش وزن تدریجی و با استفاده از رژیم های غذایی متعادل همراه با ورزش بهترین راه برای کاهش وزن است. تغییر عادات زندگی و رژیم های غذایی بلند مدت بسیار موفق تر از رژیم های غذایی سریع و موقتی است.

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال راه کارهایی برای داشتن تغذیه سالم تری هستید:
– هر روز صبح برای میل کردن صبحانه زمان بگذارید. مثلا اگر برای صبحانه یک بشقاب فرنی خورده باشید، تا زمان ناهار احتمال میل کردن خوراکی های ناسالم به مراتب کمتر می شود.

– در هنگام صرف غذا به مقدار وعده های غذایی که میل می کنید توجه داشته باشید. در صورتیکه این به شما کمک می کند غذای خود را در یک بشقاب کوچک میل کنید.

– همیشه میان وعده های سالم همراه خود – داشته باشید، مثلا یک کف دست میوه تازه و یا خشک شده میان وعده خوبی است و زمانی که بیرون از خانه و یا در محل کار خود هستید جلوی اشتهای کاذب شما به مواد خوراکی شیرین و چاق کننده را می گیرد.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «زندگی با کودک» و «سلامت بانوان» در اختیار شما قرار می‌دهد.

وزن مناسب قبل از بارداری، چند کیلو؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره وزن مناسب قبل از بارداری، چند کیلو؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا