وزن مرغ مناسب مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم

وزن مرغ مناسب مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم

وزن مرغ مناسب مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم

94-06-2gh527

رکنی افزود: خوشبختانه با توجه به سطح آگاهی خوب مردم و مطالعات تکمیلی آنها، برخی فضاسازی ها تاثیر روی مصرف مرغ نداشته هست.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزن مناسب مرغ برای مصرف یک کیلو و ۲۰۰ تا یک و نیم کیلوگرم هست از مردم خواست از مصرف لاشه های سنگین مرغ پرهیز کنند.

حسن رکنی  در حاشیه همایش ۶۰ سالگی صنعت مرغ تخم گذار در ایران افزود: متاسفانه این وزن در کشور ما مطلوبیت ندارد و مردم مرغهای درشت تر مطالبه می کنند در حالی که وزن مناسب مرغ برای مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلو گرم هست و  هرچه مرغ درشت تر باشد چربی انباشته در لاشه بیشتر می شود.

وی درباره برگشت نوش جان کردن چند محموله صادراتی مرغ از کشورهای همسایه هم گفت: علت برگشت نوش جان کردن برخی مرغ های صادراتی از کشورهای دیگر، کیفیت پایین این محصول نبوده هست بلکه این کشورها مرغ های صادراتی را به علت وزن بالای لاشه ها برگرداندند.

رکنی افزود: برخی کشورها متقاضی مرغ های یک کیلو تا یک کیلو و ۲۰۰ گرمی هستند و افغانستان هم مرغ یک کیلوگرمی را سفارش داده بود که محموله های با وزن بیشتر را مرجوع کرد.

وی تاکید کرد: ایران باید برای افزایش توان صادراتی خود، تولیداتش را متناسب با نیاز کشورهای هدف تنظیم کند ضمن اینکه تلاش می کنیم با ایجاد زنجیره یکپارچه تولید تا توزیع و اصلاح ساختاری که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی هم هست بخشی از تولید ما منطبق با نیاز بازارهای صادراتی شکل گیرد.

وی همچنین درباره کیفیت مرغ های تولید شده در کشور تصریح کرد: به عنوان یک متخصص و به عنوان مدیری که مسئول مستقیم این موضوع هست تاکید می کنم مرغ تولیدی کشور ما، وفق همه مقررات بین المللی تولید می شود و این فراورده هیچ نوع آلودگی هورمونی ندارد و به مردم اطمینان خاطر می دهیم هیچ مشکلی در مصرف این فراورده وجود ندارد.

رکنی افزود: خوشبختانه با توجه به سطح آگاهی خوب مردم و مطالعات تکمیلی آنها، برخی فضاسازی ها تاثیر  روی مصرف مرغ نداشته هست.

معاون وزارت جهاد کشاورزی قیمت مناسب و پایه مرغ در سال جاری را همان قیمت هفت هزار تومانی سال قبل دانست و افزود: با توجه به افزایش نیافتن قیمت نهاده های تولید و حتی کاهش قیمت برخی نهاده ها، تولیدکنندگان هم دنبال افزایش قیمت مرغ نیستند تا تولیدی با ثبات در کشور شکل گیرد.

هدف وزارت جهاد کشاورزی مصرف سالانه ۱۳ کیلوگرم تخم مرغ
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: سرانه مصرف تخم مرغ هر ایرانی حدود ۱۱ کیلوگرم در سال هست و هدف ما افزایش این سرانه تا حدود ۱۳ کیلوگرم هست.

حسن رکنی افزود: سرانه مصرف این فراورده ارزشمند پروتئینی در جهان ۹ کیلو گرم هست که در برخی کشورهای توسعه یافته تا ۲۲ کیلوگرم هم می رسد و ما تلاش می کنیم با توجه به ارزش تغذیه ای و بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ ، نقش این فراورده را در سبد غذایی ایرانیان پر رنگتر کنیم.

وی با اشاره به تولید ۹۳۰ هزار تن تخم مرغ در سال قبل در کشور و صادرات ۷۰ هزار تن به کشورهای همسایه که منجر به شکستن رکورد صادرات تخم مرغ در کشور شد ، گفت: ۷۵ درصد صادرات ما به عراق صورت می پذیرد و ۲۰ درصد دیگر به افغانستان صادر می شود و بقیه صادرات ما به کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان انجام می شود که امیدواریم امسال با بهتر شدن شرایط ، صادرات ما هم افزایش بیشتری یابد.

رکنی درباره حمایت وزارت جهاد کشاورزی از صادرات فراورده های دامی گفت: هر سال نقدینگی مناسبی در اختیار صندوق حمایت از صادرات قرار می گیرد تا توان صادر کنندگان فراورده های دامی افزایش یابد ضمن اینکه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در مقاطع و مواردی به تشکلهای غیر دولتی تفویض شده هست تا خود آنها بتوانند با ابزار صادراتی بازار را تنظیم و در مواقعی که تولید مازاد دارد ، به ذخیره سازی و صادرات آن اقدام کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی: مرغ های تولیدی ایران هورمون ندارد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم گفت: در تولید مرغ، چیزی به عنوان هورمون نه مصرف و نه تزریق می شود و مردم بدون هیچ تشویش و نگرانی ، مرغ های عرضه شده در مراکز مجاز عرضه و فروش را مصرف کنند.

مهدی خلج افزود: از نظر علمی و عملی، مصرف هورمون در پرورش مرغ امکان پذیر نیست و تنها تزریقی که به مرغ انجام می شود واکسنی هست که به جوجه های یک روزه در محل جوجه کشی تزریق می شود که روشی معمول در پیشگیری و کنترل بیماریهاست.

وی با اشاره به کمپین شکل گرفته در برخی فضاهای مجازی با عنوان مرغ نخوریم تاکید کرد: این کمپین از روی جهل شکل گرفته و اغراضی دارد که در باره ان دستگاههای مسئول باید درباره سلامت مرغ و چگونگی شکل گیری چنین کمپین هایی اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نظارت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر سازمان دامپزشکی و ۲۳ هزار کادر فنی غیر دولتی درکنار همه عوامل و کارشناسان بخش تولید بر همه مراحل تولید از مزرعه تا عرضه افزود: این نظارت و پایش در بخش تولید و عرضه مرغ هم اعمال می شود و با اطمینان می گویم مردم عزیز ما آنچه را در مراکز مجاز عرضه می شود، می توانند بدون هرگونه نگرانی مصرف کنند.

وی افزود: صنعت مرغ و تخم مرغ کشور با تولید دو میلیون تن مرغ و ۹۳۰ هزار تن تخم مرغ در سال، تولیدی انبوه دارد که خوشبختانه با سرمایه گذاری مناسب ، وضع خوبی دارد.

خلج تاکید کرد: علاوه بر ایران، کشورهای وارد کننده هم به طور دقیق نظارت خوبی بر روی محصولات تولیدی بازار ایران دارند و تاکنون مطلبی درباره کیفیت نامناسب تولیدات دامی در ایران بیان نشده هست.

وزن مرغ مناسب مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره وزن مرغ مناسب مصرف کمتر از ۱٫۵ کیلوگرم با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا