نگاهی دیگر به دست دادن ظریف و اوباما

نگاهی دیگر به دست دادن ظریف و اوباما

وبسایت سرگرمی پورتال ۱: روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود به قلم مدیر مسئولش نوشت: دست دادن ظریف و اوباما در راهروهای سازمان ملل بهانه انتقاد دلواپسان و تریبون به دستان شده هست. برخی پا را از انتقاد فراتر گذاشتند و با تعابیر بسیار زشت از قبیل غیرت جوجه خروس! زبان به تهدید ظریف و دولت باز کردند؛ برخی نیز حرف اصلی خود را بیان کردند و بحث استیضاح را پیش کشیدند. اینهمه جنجال برای یک دست دادن معمولی و دیپلماتیک شگفت انگیز هست.

images (1)

این در حالی هست که کشور در شوک و ماتم فرزندان حاجی شان بسر می‌برد و در شرایطی که باید حواس‌ها متمرکز موضوع حجاج و عبور کشور از بحران و توطئه سعودیها باشد، اقلیتی در داخل تلاش دارد دست دادن ظریف را مهمترین مسئله و با امنیتی کردن آن بقیه اولویت‌ها را از دستور کار خارج نمایند.

برخی منتقدین اتفاق تلخ مکه را رها کرده‌اند و دست ظریف را بهانه حمله به دولت قرار داده اند. اصل را رها کرده و به دنبال داخلیزه کردن بحران‌ها می‌باشند.

یکی از تفاوت‌های مهم سفرهای نیویورکی روحانی و احمدی نژاد در اقدامات پیش از سفر می‌باشد. هنر احمدی نژاد این بود که برای مصونیت سازی سفرش و اینکه اقداماتش در سفر تحت تاثیر اقدامات داخلی قرار نگیرد، همواره در آستانه هر سفر با طرح یک سوژه، ذهن جریان‌های داخلی را بر آن متمرکز و منحرف می‌ساخت و خود بدون هیچگونه حاشیه‌ای به سفرش می‌پرداخت. ولی روحانی تمام تلاش خود را برای آرام سازی فضای داخلی در آستانه سفر به کار می‌برد؛ با این حال باز هم مخالفین سوژه‌ای را برای تحت الشعاع قرار دادن پیدا می‌کنند.

سفر سال گذشته روحانی متاثر از مکالمه تلفنی ایشان و جناب اوباما بود. میزان تاثیر آن سفر در کاهش ایران هراسی و حل پرونده هسته‌ای نادیده انگاشته شد. اگر بناست کسی ناراحت این مصافحه باشد، بایست دلواپسان امریکا ناراحت باشند، چرا که دست دادن به عنوان یک اقدام دیپلماتیک متناظر نبود. اوباما در جایگاه رئیس جمهور بایست با روحانی دست می‌داد، حالا با وزیر خارجه دست داده هست و اقدامی برابر بحساب نمی‌آید.

برای ایرانیان این دست دادن نه فقط عزت سوز نبود که عین عزت و از موضعی بالاتر می‌باشد. از سوی دیگر مگر دست اوباما با دست کری چقدر تفاوت دارد؟ چطور می‌توان با کری ناهار و قهوه خورد و با او دست داد و عکس یادگاری گرفت اما با اوباما آنهم در حال گذر دست نداد!

مگر پس از جنگ وزیر خارجه وقتی ایران با صدام جنایتکار دست نداد؟ به هر روی، این غوغاها طبیعی نیستند. آنچه زیبنده نیست دست برد به بیت المال می‌باشد. اگر نمایندگان و دلواپسان کنونی نسبت به دست برد به بیت المال این مقدار حساسیت به خرج می‌دادند وضع مملکت این نبود. دست ظریف بنام مصلحت و بنام ملت ایران و فرهنگ مداراجوی ایران دراز شد و آنرا باید بوسید؛ دستی که نماینده فرهنگ صلح طلبی، ادب، مدارا و مروت می‌باشد در هنگام دراز شدن دست دشمن عقب کشیده نمی‌شود و بسته نیست. دست‌های حقیر در مواجهه با دست دراز دشمن می‌لرزد و اعتماد بنفس پاسخ را ندارند.

این دست بدلیل عزت و حرمت و بهره مندی از پشتوانه عقلی و تدبیر در هنگام جسارت دشمن مشت می‌شود و در هنگام سلام پاسخ سلام می‌دهد. اقدام ظریف نه یک حرکت دیپلماتیک صرف که عملی اسلامی و انسانی بود و مصداق رحمت اسلامی و مدارا با دشمن می‌باشد. این دست دادن نیست که عزت سوز می‌شود بلکه سر نامحرم به بغل گرفتن و ملت را با سیاست‌های دشمن شاد کن مسدود الید کردن عزت سوز می‌باشد. سیاست‌های تحقیر ملت ضد عزت هستند.

دست هایی که باعث لشکر بیکاران و تعطیلی کارخانجات و گرانی سر سام آور و عامل بن بست‌های پی در پی هستند عزت سوز می‌باشند.

دست ظریف همان دستی هست که در هنگام تهدید در جمع ۱+۵ بطرف نماینده اتحادیه اروپا نشانه رفت و با فریاد گفتند ایرانی تهدید بردار نیست؛

دست‌هایی که عامل ایران هراسی و اتحاد جهانی علیه منافع کشور باشند، عزت سوز و فرصت سوز می‌باشند.

اما فرق ظریف با دیگران در این هست که او به نیکی می‌داند کجا دست دادن عزت آفرین هست و کجا فریاد زدن عزت ساز می‌باشد.

نگاهی دیگر به دست دادن ظریف و اوباما

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره نگاهی دیگر به دست دادن ظریف و اوباما با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا