نکات مهم شیردهی، آنچه باید بدانیم

سلامت

نکات مهم شیردهی، آنچه باید بدانیم

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه نکات مهم شیردهی، آنچه باید بدانیم را ببینید.

در مورد دوران شیردهی مادران و مراقبت های مورد نیاز در این دوران نکات مهمی برایتان داریم تا مادران و نوزادان در این دوران سلامت باشند. اگر مادر نوزادی هستید، این‌طور به نظر میرسد که طفل شما جزئی جدانشدنی از سینه‌تان هست و همۀ زمانliteral}/literal نگران این هستید که آن چه برای مراقبت از خود انجام میدهید ممکن هست
رشد و نمو نوزادتان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه این مقاله به باورهایی اشاره می کنیم که بیشترین میزان نگرانی را به خود اختصاص می دهد و ممکن هست کیفیت و سلامتی شیر مادران را تحت تاثیر قرار دهد. مسائلی نظیر بهره گیری از ضد تعریق‌ها، کافئین و مسکن‌ها که بانوان شیرده از آن‌ها منع شده‌اند و ممکن هست برخی از آن‌ها باورهایی عمده درست نبوده باشند!

بهره گیری از ضد عرق‌ها را متوقف کنید
حتماً این جمله را شنیده‌اید که ضد تعریق‌ ها دارای آلومینیوم در مواد تشکیل ‌دهنده خود هستند که به علت سمی بودن برای شیردهی و پستان شما زیان آور است. باوجوداینکه شما می توانید از ضد تعریق‌های فاقد آلومینیوم بهره گیری کنید اما نیازی به این‌همۀ محتاط بودن نیست! به قول پزشک ابوشمسی، متخصص اطفال در مرکز تحقیقاتی Frenso ایالات امریکا: «هیچ‌گونه مدرکی علت برعدم بهره گیری از ضد تعریق‌ها برای مادران شیرده وجود ندارد. اندکی از آلومینیوم در محیط اطراف وجود دارد و بیشترین جذب آن از طریق غذا صورت می گیرد نه محصولات پوستی. به‌علاوه احتمال آنکه میزانی از آن به شیر برسد، بسیار پایین هست».
بااین‌حال توصیه میشود از یک ضد تعریق فاقد بو بهره گیری کنید. زیرا بهره گیری از محصولات خوشبو مثل دئودورانت و شامپو بدن در اطراف نوک سینه ممکن هست باعث ایجاد سرگیجه در نوزدان شود. این موضوع در زمان بهره گیری از اسپری‌های دئودورانت اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا ذرات آن‌ها از طریق نوک سینه جذب‌شده و باعث ایجاد مزه نامطلوب شیر میشود.

از مسکن‌ها بهره گیری نکنید
نیازی به درد کشیدن نیست! بر زمینه گزارشی از آکادمی اطفال کشور آمریکا«AAP»: بهره گیری از مسکن و تب‌برهایی نظیر استامینوفن، بروفن و ناپروکسن ضرری برای مادران شیرده ندارد. تمامی داروها داری فواید و معایبی میباشند. اما تعدادی از مسکن‌های بدون نسخه بهتر هست بهره گیری نشوند.
به‌طور مثال داروهای ضد انعقاد بینی می تواند باعث کاهش میزان شیر شود. همین طور آنتی‌هیستامین‌ها می تواند حس کسلی و خواب‌آلودگی به شما داده و توانایی‌های شمارا تضعیف کند.راه‌حل صحیح این هست که هر چیزی را با پزشک خود چک کنید و حتی برای داروهایی که ایمن میباشند به عوارض جانبی‌شان توجه کرده و از میزان کمتری از دارو و در دوران کوتاه‌تری بهره گیری کنید.

کالری کم کنید تا وزنتان کاهش یابد
بانوان شیرده هرروز ۵۰۰ کالری اکثر می‌سوزانند. این به شمار زیادی از بانوان کمک می کند تا به وزنی معادل وزن پیش از زایمان خود برسند. حتی اگر شما برای کاهش وزنتان شتاب دارید بهتر هست دست کم ۱۸۰۰ کالری و مواد مغذی نظیر آووکادو، مغزها، میوه، سبزی ها و گوشت و…در وعده‌های هرروز خود دریافت کنید.
بهتر هست اگر تصمیم به رژیم خوراکی دارید آن را دو ماه بعد از زایمان نخست کنید. زمانی که شیر شما قوت لازم را برای سیر کردن نوزاد پیداکرده و به لحاظ جسمانی کاملا بهبودیافته‌اید. برترین راه برای مصرف و تغذیه درست آن هست که تنها به زبان بدن خود و اعلام زمان گرسنگی گوش دهید.

نباید قهوه بنوشید
بعد از یک‌شب بدون استراحت و خواب از این که برای خود لیوانی قهوه بریزید، نترسید. پزشک ابوشمسی میگوید: بر زمینه تحقیقات فرزند شما تنها درصدی بسیار کم از کافئینی که شما نوشیده‌اید را دریافت می کند.کوشش کنید تنها یک تا سه فنجان نوشیدنی دارای کافئین در روز و در فواصل گوناگون بنوشید. زیرا میزان اکثر« ۶ تا ۵ لیوان یا اکثر» میتواند از طریق شیر در بدن فرزند شما انباشته‌شده و وی را بی‌قرار و کج‌خلق کند.

نکات مهم شیردهی، آنچه باید بدانیم

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره نکات مهم شیردهی، آنچه باید بدانیم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا