نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید

اخبار

نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید را ببینید.

picsart_1478016229213

در حال حاضر چای شاخص ترین نوشیدنی در بین ایرانیان است و مردم ایران در اوقات فراغت و برای رفع خستگی از خود این نوشیدنی را مصرف می کنند. عده ای معتقدند که چای برای سلامتی مفید و عده ای دیگر بر مضر بودن این نوشیدنی معتقدند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با تشریح خواص دارویی چای گفت: چای ایرانی بهتر از چای خارجی است زیرا دچار اسانس زیاد نیست و همچنین ماندگاری آفت‌ بر اثر رطوبت بالا در کشور مبدا کشت را ندارد.

 حسین رستگار – مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مردم سعی کنند از چای‌های ایرانی بنوشند، اظهار داشت:

وی با اشاره به پرهیز مردم از نوشیدن چای‌های خارجی که با اسانس است، ادامه داد‌: البته تمام این اسانس‌ها با مجوز به چای‌ها اضافه می‌شود ولی متعاقباً بهتر است مردم از اسانس‌های طبیعی به مانند هل و دارچین استفاده کنند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به اینکه رطوبت کشورهای هندوستان و سریلانکا بیش از مزارع چای ایرانی است، ادامه داد: بنابراین این رطوبت بالا باعث می‌شود ماندگاری کود و آفت‌های چای بیشتر شود بنابراین چای ایرانی کمتر دچار کود و آفت هستند.

رستگار در این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه به واقع چای نوعی دارو به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: بنابراین باید این نوشیدنی را بدون اسانس مصرف کرد و در صورت طعم دار کردن می‌توان از اسانس‌های طبیعی در داخل چای بهره برد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در ۹ آذر ۱۳۹۵ توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جنایت در امریکا هنگام تماشای فوتبال ۲ دقیقه پیش نگرانی های پزشکان پیرامون اختلال …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] رمز فروش در بازار مسکن (تصاویر) اولاند و روحانی دیدار کردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا