نحوه مصرف فلکسریل

اخبار

نحوه مصرف فلکسریل

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نحوه مصرف فلکسریل را ببینید.

مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   آشنایی با دارو ها و نحوه استفاده از آنها از جمله مهم ترین اطلاعات عمومی است که هر فرد به میزان هرچند ناچیز می بایست در این زمینه داشته باشد. فلکسریل از جمله دارو های شل کننده است که برای کاهش درد های عضلانی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطالب به موارد استفاده و روش های مصرف این دارو خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.

 

فلکسریل چیست؟

اسم کوچک عمومی: سیکلوبنزاپرین

فلکسریل، که با اسم کوچک های تجاری Amrix و Fexmid نیز عرضه می‌شود، یک آرام کننده یا شل کننده ی عضلات است. نحوه ی تاثیرگذاری این دارو به این نحو است که مانع از حرکت سیگنال های عصبی – که به طرف مغز می‌روند تا احساس درد را منتقل کنند- می‌شود. این دارو بهتر است به همراه درمان های فیزیکی و استراحت فرد بیمار باشد تا وضعیت ماهیچه های فرد، که دردناک هستند و یا آسیب دیده اند، بهبود یابد. باید اشاره کرد که داروی مورد نظر ممکن است برای موارد دیگری نیز تجویز گردد.

 

 

 

نحوه استفاده و مصرف فلکسریل

اینکه این دارو را چگونه به مصرف برسانید بستگی به علت استفاده و پزشک معالج شما دارد. روش های متعددی برای مصرف فلکسیریل وجود دارد که از جمله آنها می توان به مصرف به همراه غذا و یا بدون غذا اشاره کرد؛ روند مصرف این دارو به صورت سه وعده در روز است که ادامه این روند بستگی به سیکل درمانی شما دارد.

دوز دارو براساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین میگردد. این دارو تنها باید در دوره ای کوتاه (به مدت ۳۳ هفته یا کمتر) استفاده شود مگر اینکه طبق نظر پزشک شما دوره طولانی تری داشته باشد. میزان مصرف خود را افزایش ندهید و یا از این دارو در اغلب موارد یا مدت طولانی تری از مدت تجویز شده، استفاده نکنید. با این کاروضعیت شما سریعتر بهبود نخواهد یافت، بلکه خطر ابتلا به عوارض جانبی افزایش خواهد یافت.

فلکسریل را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. دارو را با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.

 

مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل

 

همچنین توجه داشته باشید که این دارو، تنها یک بخش از فرآیند درمانی را شامل می‌شود و بخش های دیگر – استراحت و درمان های جسمی و سایر اقدامات برای تسکین درد – نیز در فرآیند بهبود بیمار تاثیر گذار هستند.

دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، رطوبت و نور قرار دهید.

در صورتی که وضعیت شما پس از ۲ تا ۳ هفته همچنان ادامه پیدا کرد و یا اگر بدتر شد پزشک خود را مطلع سازید.

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، فلکسریل را مصرف کنید.

چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید. چرا که بیش از اندازه مصرف کردن این دارو می‌تواند کُشنده باشد.

 

 

در صورت وجود این علائم دز مصرفی را کاهش دهید

  • گیجی
  • ضربان تند قلب
  • لرزش
  • بریده بریده حرف زدن
  • سردرگمی و احساس پریشانی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • توهم داشتن
  • درد قفسه ی سینه
  • تشنج

 

 

عوارض جانبی مصرف فلکسریل

با مصرف این دارو ممکن است خواب آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان، یبوست، یا خستگی رخ دهد. در صورتی که هر یک از این عوارض جانبی ادامه پیدا کنند یا بدتر شوند،بلافاصله پزشک خود را مطلع سازید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما فلکسریل را بدین دلیل تجویز کرده است که فایده آنبیشتر از ریسک عوارض جانبی است. بسیاری از مردم با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورتی که هر گونه عوارض جانبی جدی، از جمله:

  • ضربان نامنظم یا سریع قلب
  • تغییرات ذهنی و خلق و خوی (مانند سردرگمی، توهم)
  • اشکال در ادرار کردن

فورا به پزشک مراجعه کنید.

واکنش آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه هر گونه علائم واکنش آلرژیک جدی، از جمله:

  • جوش
  • خارش
  • تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو)
  • سرگیجه شدید
  • مشکل تنفسی داشتید

فورا به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی ذکر نشده است. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا نیامده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

 

مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل

 

 

تداخل دارویی فلکسریل

از جمله مهم ترین نکاتی که می بایست در مصرف هرگونه دارویی مد نظر داشت تداخل دارویی است! مصرف همزمان برخی دارو ها می تواند بسیار خطرناک باشد و موجب بروز برخی اختلالات در بدن شما گردد؛ به همین دلیل لازم است تا ابتدا قبل از مصرف هرگونه دارویی اطلاعات کافی را در این مورد کسب کنید.

بسیاری از دارو ها ممکن است با فلکسریل تداخل داشته باشند. تعداد کمی از این دارو ها در زیر آورده شده است. چنانچه شما از داروی دیگری استفاده می‌کنید، حتما قبل از مصرف سیکلوبنزاپرین یا فلکسریل، با دکتر خود مشورت کنید.

  • آتروپین (دوناتال و سایر موارد مرتبط)، بنزتروپین (کُجنتین)، دیمن هیدرینات (درامامیم)، مت اسکوپالامین (پامین) یا اسکوپولامین
  • یک دارو از نوع برونکودیلاتور، مثل ایپراتروپیوم (آتروونت) یا تیوتروپیوم (اسپیریوا)
  • گلیکوپیرولیت (روبینال)
  • گوانتیدین (ایزملین)
  • مپنزولات (کانتیل)
  • ترامادول (آلترام)
  • دارو های ادراری یا مربوط به مثانه، مثل داریفناسین (اینابلکس)، فلاوکسات (یوریسپاس)، اکسی بوتینین (دایتروپان، اُکسیترول)، تولترودین (دترول)، یا سولیفناسین (وِسیکِر)
  • دارو های اجتناب ناپذیر مربوط به روده، مثل دیسیکلومین (بنتیل)، هیوسیامین (آناسپاز، سستوسپاز، لِوزین و غیره)، پروپانتلین (پروبانتین)

 

 

نکات قابل توجه

قبل از استفاده از فلکسریل، سابقه پزشکی خود را به دکتر یا داروساز بگویید، به خصوص سابقه بیماری های کبدی، تیروئید پر کار (پرکاری تیروئید)، انواع بیماری قلبی (مانند نامنظم شدن ضربان قلب، انسداد رگ های قلب، نارسایی قلبی، حمله قلبی اخیر)، اشکال در ادرار (مانند مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات) و گلوکوم.

این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. هنگام مصرف این دارو، رانندگی نکنید، از ماشین آلات استفاده نکنید، و هر گونه فعالیتی که مستلزم هوشیاری است را انجام ندهید تا زمانی که مطمئن شدید که میتوانید با خیال راحت چنین فعالیت هایی را انجام دهید. از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

 

مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل   مصرف فلکسریل در شیردهی مصرف فلکسریل در بارداری فلکسریل عوارض جانبی مصرف فلکسریل شل کردن عضلات با فلکسریل تداخل دارویی فلکسریل

 

قبل از عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنید مطلع سازید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی).

افراد مسن ممکن است به عوارض جانبی فلکسریل، به ویژه خواب آلودگی، گیجی، یبوست، یا اشکال در ادرار حساس تر باشند. خواب آلودگی و گیجی می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت لزوم استفاده شود. در مورد خطرات و منافع این دارو با پزشک خود صحبت کنید.

مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر نفوذ می کند یا خیر. با این حال، داروهای مشابه به شیر مادر منتقل می شوند. در صورت مصرف این دارو، قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.


در این باره بیشتر بخوانید: کم کردن درد عضلات


هرگونه گپی برداری با ذکر اسم کوچک دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

نحوه مصرف فلکسریل

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره نحوه مصرف فلکسریل با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نخستین جلسه تمرینی تیم ملی بسکتبال امروز برگزار می شود میزبانی شانه های رهبر …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] گوش دادن مداوم به وسیله هندزفری و این عوارض ۸ میلی zwnj متر باران ۵ کشته در تهران اختلال نویزها در پیش zwnj بینی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا