مصون ماندن از سرماخوردگی با این روش ها

اخبار

مصون ماندن از سرماخوردگی با این روش ها

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مصون ماندن از سرماخوردگی با این روش ها را ببینید.

 tissue-man

 اگر می خواهید بدنتان را از عارضه آنفلوآنزا در امان نگه دارید توصیه می کنیم از این روش های پیشگیرانه ساده استفاده کنید تا از مبتلا شدن به این مشکلات مصون بمانید به این پیشنهادها دقت کنید

چغندر، هویج، کدو حلوایی و … خوراکی‌‌های بسیار مناسبی برای بشقاب غذای شما می‌‌باشند.

برای تنظیم دمای بدنتان از روغن‌‌ها استفاده کنید

از آنجا که ماه‌های خنکی را در پیش رو داریم، دمای داخل بدن شما می‌‌تواند کاهش پیدا کند. سعی کنید دمای بدنتان را تنظیم کنید.به منظور تنظیم مجدد دمای بدنتان به خاطر تغییرات فصلی، یک ماساژ روغنی بدهید. ماساژ با روغن کنجد یا روغن زیتون بهترین راه مقابله با روزهای سرد است. بگذارید روغن به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه خوب جذب پوستتان شود.

این روش کمک می‌کند که روغن به لایه‌‌های عمیق‌تر پوست‌تان هم برسد. در ادامه یک دوش آب گرم بگیرید. دوش آب گرم منافذ پوستتان را برای ذخیره موثر‌تر و عمیق‌تر رطوبت باز می‌‌کند.

رنگارنگ غذا بخورید

با طبیعت همراه شوید. لباسهایی به رنگ‌‌های گرم قرمز، نارنجی یا زرد بپوشید. پوشش شما نه تنها در رنگ بلکه از نظر جنس هم باید گرم باشد و بدنتان را خوب گرم کند. به یاد داشته باشید که گوشها و سرتان را در این فصل از باد و سرما بپوشانید. و بالاخره اینکه بسیار دلنشین است وقتی در کنار پنجره بنشینید و همزمان با مشاهده کردن به طبیعت زیبا‌‌، بشقابی از سبزیجات پخته‌‌ نوش‌جان کنید.

چغندر، هویج، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین ، پیاز، سیر و سیب پخته، خوراکی‌‌های بسیار مناسبی برای بشقاب غذای شما می‌‌باشند. امتحان کنید. در این فصل میوه‌‌ها و سبزیجات آبدار پخته و نرم را نیز بیشتر مصرف کنید. غذا‌‌هایتان را با طعم دهنده‌‌های مخصوص این فصل مثل زنجبیل و سیر خوشمزه‌تر کنید.

روزانه مقادیری آب لیموی تازه مصرف کنید

در فصل‌های سرد الزاما همگی چه در مدرسه یا در محل کار در فضاهای کوچکی با افراد زیاد محصور می‌‌شویم و بهمین دلیل امکان تبادل عوامل بیماریزا بالا می‌‌رود. بمنظور افزایش سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد اندام‌‌های گوارشی تان روزتان را با یک فنجان آب گرم و آب لیموی تازه شروع کنید و پس از مدتی نتیجه آن را ببینید.

تغییر فصل را با ریلکس کردن و احساس آرامش بپذیرید

ماه‌‌های فصل تابستان با آن شلوغی و قیل و قالش دیگر گذشته و زمان آن است که وقتهای آزاد خود را به ریلکس کردن و کارهایی که منجر به آرامش بیشتر شما می‌‌شود اختصاص دهید. از صداهای بلند، سرما و پر مشغله بودن در فصل‌های سرد اجتناب کنید. بهتر است کارها و پروژه‌‌های جدید را در فصل‌های سرد شروع نکنید چرا که نوگرایی در این فصل با فلسفه طبیعت همخوانی ندارد.استرس نیز از مضرترین مواردی است که حتما باید در این فصل از آن دوری کنید.

با استفاده از غذاها و عطرهای گرم با آب و هوای خنک کنار بیایید

در فصل سرد گرمای پخت‌وپز در آشپزخانه‌‌ها دلپذیرتر می‌‌شود و مواد غذایی پخته بیشتر دلنشین و دلچسب خواهد بود.مواد خوراکی سرد یا یخ از خوراک روزانه شما بهتر است حذف شوند. آنها گرچه سالم هستند اما تعادل لازم بدن را در فصل سرد فراهم نمی‌آورند.

مطمئن باشید ادویه‌‌ها یا گیاهانی هم که مصرف می‌‌کنید کاملا ارگانیک باشند. زنجبیل، شیرین بیان یا ترکیبی هم از زیره سبز، گشنیز و رازیانه نه تنها در بدن ما گرمای خاصی ایجاد می‌‌کنند بلکه به بهبود عملکرد سیستم گوارشی هم یاری می‌‌رسانند.

در این فصل همانگونه که مواد غذایی خاصی را طلب می‌‌کنید، می‌‌خواهید بوها و عطر‌‌های اطرافتان هم سنگین، شیرین یا گرم باشند. اینکه یک چای طبیعی گرم بنوشید یا یک ماده خوشبو بسوزانید به شما کمک می‌‌کند در فصل سرد حس خوبی داشته باشید. استشمام عطر‌‌های گرمی مثل دارچین، زنجبیل، اسطوخودوس، میخک، بابونه، زیره سبز، ریحان، شیرین بیان، مریم گلی و کندر همگی احساس خوبی به شما در این فصل خنک می‌‌دهند.

یک برنامه روزانه غذایی بریزید و حتما آن را اجرا کنید

برای هر هفته خود از پیش برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی و زمانبندی برای صرف سه وعده غذایی در این بین از اهمیت شایانی برخوردار است. سعی کنید هر روز غذا را در هر وعده در زمان معین و منظمی صرف کنید. زمانبندی منظم خواب هم در این برنامه جایگاه خاصی دارد. حتما ان را رعایت کنید.در این برنامه غذایی غذاهای هر هفته خود و مواد مورد نیاز ان را نیز مشخص کنید از غذاهای نرم شبیه به حریره‌‌ها بیشتر استفاده کنید. در وعده‌‌های صبحانه از غلات پخته شده مثل بلغور جو دوسر، نشاسته و گندم پخته شده استفاده کنید.

برای وعده‌‌های ناهار و شام سبزیجات بخارپز شده، سوپ‌‌ها دانه‌‌های پخته و خوراک‌‌ها مناسب این فصل می‌‌باشند. اگر اهل گوشت و تخم‌مرغ نوش جان کردن هستید، این بهترین زمان برای لذت بردن ار آنهاست. مواد غذایی از جمله بروکلی، کلم، گل کلم، سبزیجات برگی، سیب‌زمینی، حبوبات، پاپ کورن، کراکر‌‌ها و میوه‌‌های خشک را در این فصل به اعتدال بخوریدو یا آنها را بپزید و میل کنید. و موقع نوش جان کردن هم به آنها روغن زیتون اضافه کنید.به جای کباب کردن و سرخ کردن، بیشتر از روش‌های آرام پز کردن و بخارپز کردن برای پخت غذاهایتان استفاده کنید.

مصون ماندن از سرماخوردگی با این روش ها

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره مصون ماندن از سرماخوردگی با این روش ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سکته مغزی تهدیدی برای همه سنین داوری مدرس خارجی مقیم می خواهد!

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تحریف سخنان سخنگوی دولت در خصوص اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به صنعت iFunBox 3 0 Win Mac

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا