مصرف قرص ویاگرا، نعوظ ایجاد می کند؟

سلامت

مصرف قرص ویاگرا، نعوظ ایجاد می کند؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه مصرف قرص ویاگرا، نعوظ ایجاد می کند؟ را ببینید.

قرص ویاگرا یا قرص آبی یک داروی درمانی برای گرفتگی یا انقباض عروق بود که یکی از عوارض جانبی آن ایجاد نعوظ در آقایان اعلام شد و بعد از بررسی‌های محققان از سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین داروی خوراکی برای درمان اختلال نعوظ مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت. اما قرص ویاگرا چیست، چطور عمل می‌کند و آیا عوارض جانبی خطرناکی برای مردان دارد یا خیر؟!

ویاگرا چیست؟
ویاگرا یا قرص آبی با اسم ژنریک «سیلدنافیل» مهارکننده آنزیم فسفودی استراز ۵ است که در درمان اختلال نعوظ مورد تایید قرار گرفته است. هر بسته ویاگرا ۴ قرص با دوزهای ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرمی دارد. این دارو با شل کردن عضلات صاف دیواره رگ‌ها باعث گشاد شدن آنها می‌شود که در نهایت موجب ایجاد نعوظ در مردان می‌شود. این دارو در اصل میل جنسی را افزایش نمی‌دهد بلکه در پاسخ به تحریک جنسی به منظور افزایش جریان خون در آلت تناسلی که منجر به نعوظ می‌شود، عمل می‌کند. این دارو معمولا چند ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می‌شود و به سرعت در دستگاه گوارش جذب می‌شود.

ویاگرا برای چه افرادی مفید است؟
اختلال نعوظ در مردان مشکل شایعی است و بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا از این اختلال رنج می‌برند. این دارو اغلب برای افرادی تجویز می‌شود که چنین مشکلی دارند. البته ویاگرا فقط مانند کاتالیزور عمل می‌کند و نمی‌تواند اختلال را به طور کامل از بین ببرد. داروهای خانواده سیلدنافیل برعکس باور عمومی تاثیری بر درمان زودانزالی یا دیرانزالی ندارد و حتی نمی‌تواند بی میلی جنسی در مردان را درمان کند. کاهش میل جنسی یا به دلیل مسائل روانی است یا به دلیل کاهش سطح تستوسترون. در صورتی که سطح تستوسترون پایین تر از ۳۰۰ نانوگرم بر دسی لیتر باشد، فرد کاهش سطح این هورمون را دارد.

ویاگرا چطور مصرف می‌شود؟
قرص ویاگرا را می‌توان در هر ساعت از شبانه روز مصرف کرد. این قرص که به صورت ۲۵ یا ۵۰ میلی گرمی است بهتر است یک ساعت از قبل از رابطه جنسی مصرف شود. هرچند این امکان وجود دارد که یک ساعت تا ۴ ساعت پیش از رابطه جنسی نیز استفاده شود. دوز مصرف این دارو را باید پزشک تجویز کند اما بدون شک نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی گرم در هر دوز و یک بار در روز باشد.
بهتر است بدانید که مصرف خودسرانه قرص ویاگرا می‌تواند خطرناک باشد و با داروهای دیگری که مصرف می‌شود، تداخل ایجاد کند. به عنوان مثال مصرف این دارو همراه با گشاده کننده عروق مانند نیتروگلیسرین خطرناک است.

اگر این بیماری‌ها را دارید ویاگرا مصرف نکنید
از آنجا که اغلب افراد میانسال یا سالخورده از ویاگرا استفاده می‌کنند ممکن است مبتلا به بیماری‌های دیگری باشند. وجود برخی بیماری‌ها هم در آقایان مانع از مصرف ویاگراست. افرادی که ناراحتی‌های قلبی، زخم معده و مشکلات تنفسی دارند یا افرادی که سکته کرده و دچار حمله قلبی شده‌اند و همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند نباید از این دارو استفاده کنند. افرادی که داروهای خانواده نیترات را مصرف می کنند، اگر ویاگرا بخورند، دچار تشدید افت فشار خون می شوند که به احتمال زیاد کشنده است.
در ضمن اگر فردی بعد از استفاده از این دارو درد قفسه سینه پیدا کرد، باید فورا به پزشک مراجعه کند چون این احتمال وجود دارد که بیماری قلبی پنهانی داشته و متوجه نشده است. همچنین اگر فرد برای مشکل پروستات از داروهای خانواده آلفا بلاکر مصرف می‌کند، نباید ویاگرا مصرف کند چون موجب افت شدید فشار خون می‌شود.

عوارض جانبی ویاگرا چیست؟
عوارض جانبی ویاگرا شامل موارد زیر است:
عطسه
سردرد
مشکلات بینایی
نبض دار شدن سر
نور هراسی
گرگرفتگی
تهوع
سرگیجه
سوزش سردل
دیدن اجسام به رنگ آبی
قرمزی صورت
اما یکی از عوارض جانبی مهم قرص ویاگرا نعوظ طولانی مدت و بیش از چند ساعت است که باید فورا درمان شود وگرنه ممکن است فرد برای همیشه آلت را از دست بدهد.

مصرف قرص ویاگرا، نعوظ ایجاد می کند؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره مصرف قرص ویاگرا، نعوظ ایجاد می کند؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا