مردان پراسترس زندگی کوتاه تری دارند

مردان پراسترس زندگی کوتاه تری دارند

مردانی که زندگی پرتنش و پراسترسی دارند، زودتر از سایر هم سن و سالان خود جان خود را از دست می دهند.

مردان پراسترس زندگی کوتاه تری دارندپورتال یک در پژوهشی جدید به بررسی میزان تاثیر تنش های مختلف بر طول عمر مردان پرداخته می باشد. در این مطالعه، دو نوع اصلی از عوامل تنش زا مورد بررسی قرار گرفتند.

 اولین نوع تنش ها، به استرس های جزئی ناشی از عجله داشتن در امور روزمره نظیر رفت و آمد یا جر و بحث با دوستان و خانواده مربوط می شد.

دومین نوع تنش که به مراتب جدی تر بود، به خاطر اموری نظیر از دست دادن شغل و یا مرگ عزیزان بود.

هر دو نوع این تنش ها برای سلامت مردان زیانبار می باشد. همچنین نوع تاثیر هر یک از این عوامل تنش زا بر طول عمر مردان متفاوت می باشد.

به کلامی دیگر، نوع پورتال یک فرد در قبال تنش های موجود تعیین کننده می باشد. در این مطالعه ۱۲۹۳ مرد سالمند بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۵ مورد مطالعه قرار گرفتند و سپس این مطالعه تا سال ۲۰۱۰ ادامه یافت. حدود ۴۳ درصد از این افراد در طی این دوره زمانی فوت کردند.

حدود یک سوم از مردانی که زندگی خود را سرشار از تنش های جزئی می دانستند جان خود را از دست دادند.

 همچنین حدود نیمی از افرادی که رویدادهایی با تنش متوسط یا شدید در زندگی داشتند تا پایان دوره مطالعه جان سپردند. مردانی که زندگی خود را دارای کمترین میزان تنش روزمره و جزئی می دانستند تا ۲۸.۷ درصد مرگ و میر، کمترین میزان مرگ را در میان مجموع این افراد داشتند.

 همچنین نیمی از مردانی که تنش های جزئی با شدت متوسط داشتند و ۶۴.۳ درصد از مردانی که تنش های جزئی زیادی داشتند هم تا پایان مطالعه جان سپردند.

با اینکه تنش در زندگی همه ما جای دارد، اما این مطالعه مشخص کرد که مردانی که می توانستند رویکرد خوبی در برابر تنش های روزمره (نظیر گیر کردن در ترافیک و یا حضور در یک صف طولانی) داشته باشند، طول عمر بیشتری نیز داشتند.

مردان پراسترس زندگی کوتاه تری دارند

منبع : پول نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حمام قجری محمدیان نمین مرمت شد جودو قهرمانی کاتای جهان کیمه نو کاتای ایران …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کری با هدف گفتگو درباره سوريه وارد لندن شد درمان های خانگی برای اختلالات قلبی و عروقی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا