ما در دنیا در مقابله با کرونا سرافکنده نیستیم

مطالب جدید



پورتال یک:رییس جمهور با بیان اینکه ما در دنیا در مقابله با کرونا سرافکنده نیستیم و با وجود تحریم‌ها و فشار سربلند هستیم، گفت: واکسن‌ها روز به روز به دستمان می‌رسد و در سال آینده سه واکسن برکت، رازی و پاستور هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های بنیاد شهید با تبریک مبعث پیامبر (ص) اظهار کرد: پیامبر پرچم هدایت را با زور بر مردم نمی‌خواست تحمیل کند، قرآن هم به پیامبر می‌گوید تو فقط تذکردهنده هستی و حق سیطره بر مردم را نداری، او مردم را دعوت می‌کرد تا مردم با آزادی و اراده و اختیار دین اسلام را انتخاب کنند. در واقع دین و حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز هم باید کاری کنیم که مشعل هدایت را بر دوش گیریم. پیامبر با موعظه، پند و اخلاق زیبا جذب می‌کرد. ما ایرانیان و مسلمانان هم باید با رفتار و اخلاق درست جاذبه دعوت داشته باشیم. با مسابقه با دروغ ، هتاکی، هتک حرمت، تقلب، تعدی و تجاوز می‌توانیم داعی الی‌الله باشیم و دنیا را به راه حق دعوت کنیم.
رییس جمهور با اشاره به ایثارگری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان ما با فداکاری خود الگو شده و همه مردم را جذب کرده‌اند. امروز هم ملت ایران حماسه جدیدی خلق کرده است در هشت سال دفاع مقدس حماسه مقابله با دشمن خلق شد و این بار هم حماسه مقاومت مقابل جنگ اقتصادی ایجاد شد. خبیث‌ترین دولت آمریکا تلاش کرد تا ملت ایران را وادار به تواضع کند اما در جنگ اراده‌ها این ملت ما بود که پیروز شد و کاری کرد که حاکمان جدید کاخ سفید مرتب اعلام کنند که جنگ و فشار اقتصادی شکست خورده است یعنی این ملت ما بوده است که به پیروزی رسیده است.
روحانی ادامه داد: این حماسه ملت ایران دعوت همه آزادیخواهان به مقاومت در برابر ظلم است؛ البته ملت ما به لحاظ اقتصادی رنج بسیاری دید اما به لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های درخشانی به دست آورد. آنها می‌خواستند کاری کنند که نظام ما فروبریزد اما در سایه فداکاری ملت ایران نظام اقتدار بیشتری دارد.
رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فداکاری و ایثار خانواده‌های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: خدمات دولت در برابر ایثار بزرگ آنها بسیار کوچک است. در روزهای ابتدایی دولت یازدهم حجت‌الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید گزارش بدهکاری فراوان دولت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارائه کرد. ما هم در طول یکسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که البته این مطالبات مربوط به دولت یازدهم بود. ما بابت پرداخت این مطالبات خوشحال شدیم و در ادامه مطالبات معوق خود را هم پرداخت کردیم. در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم که ۷۶۴۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده است. استخدام ۱۶ هزار از جوانان خانواده شهدا و جانبازان از افتخارات دولت است که در اوایل سال آینده انجام می‌شود، همچنین افتخار می‌کنیم که ۲۵ هزار قطعه زمین برای تامین مسکن در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که جنگ تحمیلی تمام شده است اما پرونده شهادت بسته نشده است، خاطر نشان کرد: دیدیم که عده‌ای از عزیزانمان برای دفاع از حرم فداکاری و ایثار کرده و شهید شدند. از پایان سال ۱۳۹۸ هم مدافع سلامت در بیمارستان‌ها فداکاری بزرگی کردند. ما در دنیا در مقابله با کرونا سرافکنده نیستیم و با وجود تحریم‌ها و فشار سربلند هستیم. تمام امکانات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا تامین شده است دولت بودجه‌های لازم را هم تامین کرد. واکسن‌ها هم روز به روز به دستمان می‌رسد و در سال آینده سه واکسن برکت، رازی و پاستور هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد من یکبار دیگر از کادر درمان کشور به خاطر تلاش‌هایشان برای مقابله با کرونا تشکر می‌کنم.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا