قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟

قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟ را ببینید.

دختر من ۹ سال سن دارد و قدش ۱۳۵ و وزنش ۳۹ کیلو می باشد و به دلیل مشکل کمر نمی تواند ورزش های سخت مانند والیبال و دویدن و … انجام دهد.

پرسش: دختر من ۹ سال سن دارد و قدش ۱۳۵ و وزنش ۳۹ کیلو می باشد و به دلیل مشکل کمر نمی تواند ورزش های سخت مانند والیبال و دویدن و … انجام دهد فقط پیاده روی و نرمش های سبک مجاز می باشد می خواستم بدانم قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟ و چون در حانواده پدری سابقه بلوغ زود رس وجود دارد چکار باید بکنم که به بلوغ زود رس دچار نشود و قدش رشد کند؟

پاسخ:  وزن و قد دخترتان در حال حاضر مناسب می باشد و حد اقل قد برای دختر ۹ ساله ۱۳۳ سانتی متر می باشد و وزن نیز باید بین ۳۴ تا ۴۰ کیلو گرم باد. چاقی عامل مهمی در ایجاد بلوغ زودرس می باشد. پس سعی کنید تا وزنش در این سن ثابت بماند.
زمان شروع عادت ماهیانه در کودکانی که وزنشان بیش از ۳۰ درصد وزن طبیعی آن‌ها می باشد و نسبتاً چاق هستند، زودتر از حد میانگین می‌باشد.

دخترانی که اضافه وزن دارند و چاق هستند زودتر از دخترانی که وزن طبیعی دارند، عادت ماهیانه را تجربه می‌کنند. به همین ترتیب آن‌هایی که وزنشان کمتر از حد طبیعی می باشد و زیر وزن حساب می‌شوند، زودتر از دخترانی که مبتلا به سوءتغذیه هستند، اولین خون‌ریزی قاعدگی را تجربه می‌کنند. در مقابل،‌ دختران مبتلا به دیابت، آن‌هایی که چاقی بیمارگونه(مرضی) دارند یا آن‌هایی که ورزش سنگین و حرفه‌ای می‌کنند، حتی با وجود نرمال بودن وزن و درصد چربی بدن، دیرتر بالغ می‌شوند.

اما نگران نباشید اگر سبک زندگی و تغذیه صحیح را به دخترتان آموزش دهید تا او به گونه‌ای غذا بخورد، ورزش و استراحت کند که در عین نداشتن اضافه وزن، لاغر، نحیف و زیر وزن هم نباشد، در پیشگیری از بلوغ زودرس گام مهمی برداشته‌اید.

داشتن تغذیه ای متعادل و متنوع کودکتان را سالم نگه می دارد و از رشد قدی مناسبی برخوردار خواهد شد.

افزایش قد
افزایش سرعت رشد در سن بلوغ برای دختران در حدود ۹ سالگی و برای پسران در حدود ۱۱ سالگی می باشد.رشد سریع در طول بلوغ ،برای دختران وپسران طی ۶-۴سال ادامه مییابد.و از سن ۲۰-۱۸ سالگی حدود۳-۲ سانتی متر اضافه میشود.و البته به ژنتیک فرد نیز بستگی دارد. یک فرمول تقریبی این می باشد که قد پدر +قد مادر = x تقیسم بر ۲ + و_ ۶ یعنی مثلا اگر پدر شما ۱۷۳ سانتیمتر و مادر تان ۱۶۷ سانتی متر قد داشته باشند ، قد برای شما =۱۷۳+۱۶۷=۳۴۰ تقسیم بر ۲=۱۷۰ سانتیمتر برای پسر ها + ۶ و برای دختر ها _ ۶
در بدن ، هورمونی به اسم هورمون رشد موجود می باشد که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود. استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه دارد یعنی تا اوایل ۲۰ سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد. بعد از سخت شدن قسمت نرم وغضروفی استخوانهاو توقف رشد طولی ان ها قد فرد دیگر افزایش نخواهد یافت.برای افزایش هورمون رشد داشتن خواب كافی،استفاده از ۶ وعده غذایی به جای ۳ وعده،ورزش كردن،استفاده از مواد غذایی غنی از كلسیم :شیر ولبنیات،كاهش استرس مهم می باشد.
پروتئین یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه می باشد . در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر می باشد پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر. در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند. منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر خامه و بستنی می باشد . فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان می باشد. فلوئور نیز در آب موجود می باشد و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.
تحقیقات اخیر ، اذعان می دارد که مصرف ” روی ” به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد ، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی میشود به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر رخ می دهد.
توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان ، مصرف روزانه ۱۵۰ گرم گوشت ، نصف تا ۱ لیوان حبوبات پخته ، ۲ تا ۳ لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان می باشد.
نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن ، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو بخورند .
غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.
یک نکته بسیارمهم در افزایش قد ، انجام فعالیت های ورزشی می باشد . هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال ، والیبال ، شنا ، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره قد مناسب برای دختر ۹ ساله چقدر می باشد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا