قابلیت تمدید نسخه های بیماران مزمن تا ۶ بار/منفی شدن تست کرونای ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV

مطالب جدید



پورتال یک: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه:«۱۲۰۰ نفر از مبتلایان به اچ ای وی تست کرونا دادند که منفی بوده است.» گفت:«آمار مبتلایان به اچ ای وی که تست مثبت کرونا داشته باشند بسیار پایین تر از پیش بینی ها بوده است.»

دکتر کیانوش جهانپور در نشست تفریحی با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:« داروهای آنتی ویروس که در بیماران HIV مثبت استفاده می شود در پروتکل اولیه درمان کووید ۱۹ هم مطرح بوده است و از داروی کلترا برای بیماران کووید۱۹ هم استفاده شده البته یافته های محققین و اساتید و پزشکان ایرانی لزوما اثربخشی قابل توجه این دارو را در کنترل بیماری کووید ۱۹ نشان نداده است.»

وی در ادامه گفت:« ۱۲۰۰ نفر از مبتلایان به اچ ای وی تست کرونا دادند که منفی بوده است و بیماران مبتلا به این بیماری علیرغم نگرانی های جدی ای که ما داشتیم باتوجه به اینکه این افراد ممکن بود نقایص نسبی در سیستم ایمنی بدنشان داشته باشند اما سطحی از درجات حفاظت در برابر کووید ۱۹ به خاطر داروهای مصرفی ممکن است در آنها ایجاد شده باشد آمار مبتلایان به اچ ای وی که تست مثبت کرونا داشته باشند بسیار پایین تر از پیش بینی ها بوده است.»

دکتر جهانپور افزود:« استفاده از داروهای رماتیسم برای درمان کووید -۱۹ هم از همان روزهای اول مورد توجه قرار گرفت. داروی هیدروکسی کلروکین درست است که بیشتر به عنوان داروی ضدمالاریا شناخته می شود اما در برخی بیماری های روماتولوژیک هم استفاده می شود. داروی کلشی سین که اخیرا در برخی مقاله ها گزارش شده که می تواند درجاتی از حفاظت را در بیماران کووید -۱۹ ایجاد کند در درمان های اولیه کرونا ممکن است مفید باشد اما در پروتکل های درمانی ما نیست و اگر پزشکان صلاح بدانند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.»

وی افزود:« داروی اکتمرا همزمان به صورت ازمایشگاهی توسط یکی از شرکت های ایرانی تولید شده که در موارد شدید روماتیسم استفاده می شده که به صورت مطالعات بالینی برای برخی بیماران کووید -۱۹ هم استفاده می شود ولی هیچ یک از این داروها به عنوان درمان موثر کووید -۱۹ با سودمندی بالا گزارش نشده است.»

وی درباره دستگاه زباله سوز اهدایی از چین گفت:«این دستگاه ، دستگاه خاصی نیست و ویروس کرونا ظرف چند ثانیه در ۷۰ درجه از بین می رود و هر شرکت ایرانی می تواند این دستگاه را تولید کند و قبل از این هم ما دستگاه های بی خطرکننده زباله های عفونی در بیمارستان ها را داشتیم اطلاعی نداریم که آیا رقابتی بین شهرها برای دریافت این دستگاه وجود دارد ولی این دستگاه به راحتی قابل تولید هم در تهران و هم در قم است. »

وی درباره اجباری شدن ماسک گفت:« تامین ، تولید و توزیع ماسک به وزارت صمت برمی گردد و در حیطه وزارت بهداشت نیست. در مورد قیمت گذاری ماسک اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت یک نمونه ماسک را قیمت گذاری کرده است. فیلم های آموزشی تهیه ماسک های خانگی در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت تهیه شده تا مردم بتوانند با ارزان ترین روش با مواد با اطیمنان بالا ماسک خانی تهیه کنند. ما لزوما توصیه به استفاده از ماسک N95 نداریم. الان تولید ماسک در کشور ۲۵ برابر شده است و سطح دسترسی به ماسک بالاست و جایی در کشور نیست که برای تهیه ماسک مشکل داشته باشد.»

وی درباره وضعیت جراحی های محدود، گفت:« مطابق بخشنامه معاونت درمان وزارت بهدشت جراحی های محدود قابل انجام است البته اعمال لوکس و زیبایی در مرحله اول مورد توجه نیست ولی جراحی های الکتیو و یا بستری هایی که اورژانسی نیست بعدا قابل انجام است و قسمت اعظم تخت های بیمارستانی کرونا خالی است و در مورد ای سی یو هم یک دوم تخت ها برای کرونا اختصاص یافته که بیش از ۳۵ درصد انها خالی است و با توجه به روند نزولی موارد بستری ناشی از کووید ۱۹ و ضرورتی که برای رسیدگی به سایر بیماری ها وجود دارد قاعدتا این سرویس با رعایت پروتکل های ابلاغ شده در مطب ها و کلینیک و مراکز جراحی محدود قابل انجام است ولی تا اطلاع ثانوی شامل جراحی های زیبایی و لوکس نخواهد شد.»

وی درباره قابل تمدید بودن نسخه های بیماران مزمن، گفت:« داروهای معمول بیماران مزمن حتی تا ۶ بار قابل تحویل است البته ممکن است مشکلاتی در پوشش بیمه ای آنها ایجاد شود ولی از لحاظ تحویل دارو در داروخانه ها مشکلی ندارند و می توانند تا ۶ بار دارو را با نسخه قبلی از داروخانه تحویل بگیرند با توجه به اینکه موضوع راه اندازی کلینیک ها و درمانگاه ها در دستور کار است مشکلی در هفته های اتی برای تجدید نسخ نخواهیم داشت.»

ادامه دارد…



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا