فراموشی لحظه‌ای، اولین علامت آلزایمر است

مطالب جدید



پورتال یک:یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: فراموشی در حافظه نزدیک، معمولاً اولین علامت آلزایمر است که در ابتدا می‌تواند جزئی و نامشخص باشد.

به گزارش پورتال یک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا معتمد، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: بیماری آلزایمر معمولا بعد از ۶۵ سالگی شروع می‌شود، هر چقدر سن بالاتر می‌رود میزان شیوع آن بیشتر می‌شود. بیماری آلزایمر یکی از موارد بیماری زوال عقل است.

او با اشاره به اینکه زوال، تحلیل تدریجی قوای عقل است، بیان کرد: بیماری آلزایمر سبب از بین رفتن موقعیت اجتماعی و کارایی شخص می‌شود لذا عوامل مختلفی از جمله مسمومیت با سرب، کمبود برخی از مواد مانند ویتامین B ۱۲، پرکاری یا کم کاری تیروئید، دیابت و برخی از عفونت‌ها می‌تواند سبب زوال عقل شود. باید پیامد‌های منفی بیماری آلزایمر را درک کنیم؛ زیرا این بیماری افراد را از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی باز می‌دارد.

معتمد گفت: فراموشی در حافظه نزدیک، معمولاً اولین علامت آلزایمر است که در ابتدا می‌تواند جزئی و نامشخص باشد.
این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با تاکید براینکه هیچ‌زمان برای پیشگیری از آلزایمر دیر نیست، تصریح کرد: برای پیشگیری از آلزایمر مردم باید در هر سنی که هستند برنامه‌هایی داشته باشند که با آن‌ها بتوانند مغز خود را فعال نگه دارند همچنین لازم است که سبک زندگی خود را به سمت استفاده از سبزیجات و روغن‌های غیراشباع، گوشت سفید و حذف شیرینی تغییر دهند.

او به علائم بیماری آلزایمر اشاره کرد و گفت: در شروع آلزایمر معمولاً حافظه بلندمدت به همان قوت اولیه‌اش باقی می‌ماند، اما این حافظه کوتاه‌مدت فرد است که دچار اختلال می‌شود. آلزایمر بیماری است که سلول‌های مغز را به سرعت تخریب می‌کند و قابل برگشت نیست.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ادامه داد: سن از شایعترین عوامل ابتلا به این بیماری است، به طوری که از هر ۱۰ نفر افراد بالای ۶۵ سال یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود؛ استرس و سبک زندگی در ابتلا به آلزایمر بسیار نقش دارد، افرادی که دچار این بیماری می‌شوند، مشکلات بسیاری در لباس پوشیدن دارند و اختلال در خواب و رفتار پیدا می‌کنند و عفونت‌های مکرر دارند.

او یادآوری کرد: ورزش، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف مشروبات الکلی، رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های تحریک کننده ذهنی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا