عرق سوز گردن نوزاد، چه باید کرد؟

سلامت

عرق سوز گردن نوزاد، چه باید کرد؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه عرق سوز گردن نوزاد، چه باید کرد؟ را ببینید.

پوست نوزادان بسیار لطیف، انعطاف پذیر و صاف است، از آن جایی که پوست نوزاد حساس است ، باید در مراقبت کردن از او بسیار دقت کنید، مخصوصا جاهایی که چین دارد مانند نزدیک زانو ،ران ،زیربغل، آرنج و گردن.

این امر بسیار شایع است که گردن نوزاد عرق سوز می شود ، که ممکن است بیشتر ،بزرگتر و قرمز شود، این اتفاق بیشتر در اطراف گردن رخ می دهد و شایع ترین زمان آن ۵ ماهگی است و بیشتر به دلیل ریزش بزاق دهان اتفاق می افتد، این امر می تواند طیف وسیعی از علل باشد، مانند گرگرفتگی ،عفونت و یا قارچ.

در احترام به پیام شما کاربران مبنی بر مطلبی در مورد عرق سوز شدن گردن نوزاد امروز به این مسئله پرداخته ایم و علل و راه حل های موثر آن را بررسی خواهیم کرد.

 

چه چیزهایی باعث عرق سوز شدن گردن نوزاد می شود؟

دلایل متفاوتی برای عرق سوز شدن گردن نوزاد وجود دارد، برخی از این عرق سوز ها در گردن اتفاق میفتد، تعدادی از آن ها اطراف زیر بغل، قسمت پوشک و یا ران نیز اتفاق میفتد، برخی از علل شایع عبارتند از:

 

۱٫نیش استورک

نقطه های کوچک صورتی رنگ که در هنگام تولد ظاهر میشوند، اینها تحریکات پوستی نیستند بلکه رگ های خونی هستند که در نزدیکی زیر لایه پوست جمع می شوند، آن ها اغلب تنها پس از چند ماه بعد از تولد ناپدید می شوند.

 

۲- تحریکات گرمایی

عرق سوز شدن بر اثر گرمای تابستان غیر معمول نیست، به خصوص در اطراف گردن و بالاتنه و دلیل آن گرما و حساس بودن پوست کودک است، این تحریکات دانه های قرمز و کوچکی هستند که بیشتر می شوند و معمولا عرق سوز شدن نامیده می شوند.

 

۳-تحریک پوستی

کودکان دارای پوست بسیار حساسی هستند و در چند ماه اول کودک دچار تحریکات پوستی و به خصوص در قسمت گردن می شود، گردن آن ها گوشتالو و چاق است ، به همین دلیل بیشتر در معرض سوزش قرار دارد، اغلب چین های گردنشان به هم مالیده شده و موجب عصبانیتش میشود، این مشکل تازمانی که کودک بتواند سر خود را بدون نیاز بلند کند، وجود دارد.

 

۴- عفونت قارچی 

مشکلات قارچی در نوزادان می تواند رایج باشد، به دلیل این که چین ها و رطوبت ، مکانی عالی برای رشد کاندیدا است. مخمر شایع ترین عفونت در کودکان است، اگر کودک شما اساسا شیر مادر می خورد، احتمالا مقداری از شیر بیرون می ریزد و این رطوبت در اطراف گردن او باعث ایجاد مخمر خواهد شد.

 

۵- اینترتریگو

یکی از رایج ترین تحریکات پوستی در نوزادان و کودکان نوپا اینترتریگو است و اغلب در کسانی که گونه های چاق دارند، پیدا می شود، زمانی که کودک برای نگه داشتن سر خود به بالا زمان سختی را می گذراند، ممکن است باعث رطوبت و رشد باکتری شود و این عرق سوز شدن زمانی که کودک سرش را در حالت عادی نگه دارد، برطرف می شود.

 

۶- تحریکات بزاق

اگر کودک شما بزاق زیادی دارد، ممکن است این عرق سوز شدنبه این دلیل باشد، این امر به ویژه زمانی درست است که نوزاد در حال درآوردن دندان باشد ، به همین دلیل چانه و گردن آنها همیشه مرطوب است و همین خیسی باعث خارش می شود، تا زمانی که کودک شما از این مرحله خلاص شود، ممکن است از این تحریکات اذیت شود، خشک نگه داشتن پوست آنها و تمیز کردن آن راهی برای بهبود است.

 

۷- آلرژی 

پوست نوزاد حساس به آلرژی است و این آلرژی باعث عرق سوز شدن گردن آن ها می شود، این میتواند به دلیل مواد پاک کننده و تحریک کننده مانند شامپو،صابون و یا محصولات پوستی باشد، شما باید محصولات و صابون هایی را با حداقل حساسیت انتخاب کنید.

 

نحوه برخورد با عرق سوز شدن گردن نوزاد

اکثر این تحریکات در طی چند روز درمان می شود، اگر کودک شما از این تحریکات احساس ناخوشایندی دارد، برای راحتی او چند چیز وجود دارد:

 

۱٫ لباس ها از پارچه های نخی و روشن

از پارچه هایی که راحت و سفت و سخت هستند، برای پوشاندن نوزاد استفاده نکنید، پارچه های نخی و پنبه ای سبک بهترین هستند، اگرهوای بیرون گرم است، تنها یک تاپ و پوشک به کودک بپوشانید، از مواد شوینده قوی و یا سفید کننده برروی لباس کودک استفاده نکنید، این مواد شیمیایی باعث بروز تحریکات و آزار کودک خواهند شد.

 

۲- لوسیون و کرم مخصوص 

قبل از استفاده از هر چیزی برروی بدن کودک کمتر از ۶ ماه ابتدا با متخصص اطفال مشورت کنید، برخی از محصولات می توانند باعث تحریک و حساسیت کودک شما شوند.

 

۳- نشاسته ذرت 

یک روش برای تسکین این تحریکات، مصرف نشاسته ذرت است، بعد از حمام و یا بیرون رفتن مقداری از آن را به کودک بپاشید، این امر می تواند رطوبت آزاد اطراف گردن را حفظ کند.

 

۴- حمام بلغور جو دوسر

سعی کنید بلغور جو دو سر را به حمام کودک اضافه کنید، عصاره جو دوسر باعث تسکین پوست نوزاد می شود، از یک لیف حمام و جایی برای ریختن جو دوسر استفاده کنید، با یک لیف کودک را بشویید و بعد از آن جو دو سر و لیف را در آب گرم بیندازید، لیف را بچلانید و برروی تحریکات پوستی نوزاد قرار داده و سپس این قسمت را خشک کنید.

 

۵-قرار دادن کمپرس یخ

قسمت آسیب دیده می تواند از یخ بهره مند شود، یک لیف نرم یا پارچه ی نخی تمیز را با آب یخ خیس کنید و سپس برروی قسمت آسیب دیده به مدت ده دقیقه قرار دهید، تا التهاب تسکین یابد و بعد قسمت را بعدا خشک کنید.

 

۶- تمیز نگه داشتن پوست 

رعایت بهداشت مهم است ،کودک خود را بطور منظم بشویید، این کار می تواند به پیشگیری و درمان این تحریکات کمک کند.

 

۷- به طور روزانه حمام کنید

با رعایت دمای آب و در نظر گرفتن شرایط جمسی نوزادتان او را هر روز تا زمانی که مشکل رفع شود به حمام برده و یک شستشوی ملایم برایش انجام دهید.

 

۸- مصرف آب مقطر و یا جوشیده

استفاده از آب مقطر و یا آب جوشیده برای حمام نوزاد این اطمینان را به شما می دهد تا تمام میکروب های بد پوستی از پوست کودک پاک شده است، برای تسکین این التهاب یک قاشق چایخوری بکینگ پودر به آب اضافه کنید، یک فنجان بلغور جو دوسر نیز به تسکین التهاب پوست کودک کمک می کند.

 

۹- روغن نارگیل 

مورد دیگری که می تواند به پوست کودک شما کمک کند، روغن نارگیل است. بهتر است دو بار در روز از روغن نارگیل برای ماساژ پوست کودک استفاده کنید، این روغن دارای خواص ضد میکروبی است، که می تواند به جلوگیری از عفونت و نرم کردن پوست شما کمک کند .

 

نکته

تنها از مرطوب کننده های بی رنگ و بی بو برروی پوست کودک استفاده کنید، این کار به پیشگیری از عرق سوز شدن کمک می کند، ممکن است دستورالعمل های خاصی برای استفاده وجود داشته باشد، اما عموما یک لایه نازک برروی پوست کودک کمک ساز خواهد بود.

اگر کودک شما بیشتر از چند روز این تحریکات را داشت و یا درمان نشد، بلافاصله با متخصص اطفال مشورت کنید.

 

چگونه از عرق سوز شدن گردن نوزاد جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از ابتلای کودک به عرق سوز شدن می تواند بسیار ساده تر از درمان آن باشد. چند نکته برای جلوگیری از عرق سوز شدن وجود دارد:

قسمت را تمیز و خشک نگه دارید، هنگامی که پوست تمیز و خشک است ، عرق سوز شدن بوجود نمی آید، واقعا نیاز است که نوزاد خود را تا زمانی که بتواند بغلتد چند بار در هفته حمام کنید.

به محض آنک ه بزاق اضافی کودک بیرون ریخت، آن را تمیز کنید زیرا این بزاق باعث تحریکات پوستی می شود.

اتاق کودک را خنک نگه دارید، زیرا بعضی اوقات گرما به عرق سوز شدن مرتبط می شود، بنابراین یک تهویه هوا و یا پنکه برای اتاق کودک نیاز است.

زمانی که احتیاج شد پوست کودک را خنک نگه دارید، شما می توانید یک حوله خنک برروی پوست داغ کودک خود قرار دهید و یا برایش دوش آب خنک بگیرید، این امر به جلوگیری از تحریک و التهاب کمک می کند.

بیش از حد آن ها را نپوشانید، زیرا عرق سوز شدن ناشی از گرما است.کودک را به اندازه بپوشانید.

مطمئن شوید که لباس آنها نخی و پنبه ای باشد که رطوبت را جذب و پوست کودک را راحت نگه می دارد.

آلرژن ها را کم کنید:اگر کودک شما حساسیت غذایی دارد، آن را برطرف کنید.

اگر تب یونجه دارد، او را برای شروع فصل آماده کنید یا اینکه او را از علف های هرز دور نگه دارید.

عرق سوز گردن نوزاد، چه باید کرد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره عرق سوز گردن نوزاد، چه باید کرد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا