طرز تهیه کوکوی مرغ

طرز تهیه کوکوی مرغ

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه طرز تهیه کوکوی مرغ را ببینید.

سایت اجتماعی پورتال ۱: حتما می دونی که بچه‌ها مقیاس های خودشونو دارن. داداش تو که کوچیک بود وقتی می خواست از چیزی تعریف کنه و بگه خیلی خوبه و یا خیلی زیاده خلاصه معنی «خیلی» می داد تو حرف هاش می گفت بنز. یادمه یه روز ظهر که از مدرسه برگشته و خیلی هم گرسنه بود من کوکوی مرغ درست کرده بودم. وقتی غذاشو خورد برای تعریف و تشکرش میدونی چی گفت؟ گفت خیلی بنز بود.

653268_270

کوکوی مرغ

طرز تهیه:
۱٫ این مقدار برای چهار نفر کافیه. اول از همه نصف یک مرغو -حدود ششصد هفتصد گرم- خوب پاک کن و بشور. بعد با یه لیوان آب و یه پیاز و کمی نمک و فلفل بذار بپزه. بعد که پخت باید در حد چند قاشق آب داشته باشه.

۲٫ خنک که شد استخوناشو جدا کن و قطعات گوشتشو خرد کن و بکوب. می تونی با رنده‌ ریز هم رنده کنی. خلاصه اینکه خوب له و نرم و ریز بشه. گوشت مرغت رو بریز توی یه کاسه.

۳٫ چهارتا تخم مرغ رو توی یک کاسه بزرگ بشکن و خوب هم بزن. بذار تا یادم نرفته اینجا یه پرانتز باز کنم و اینو بگم که برای انواع کیک ها و کوکوها و هر غذایی که با تخم مرغی که قراره زده بشه و پف کنه درست بشه، حتما قبلش از یخچال در بیار تا به دمای محیط برسه.

۴٫ اگه مستقیم از یخچال در بیاری و هم بزنی پف نمیکنه. بعد از اینکه تخم مرغ هاتو خوب هم زدی نصف قاشق چایخوری زعفرونو تو آبجوش حل کن و بریز تو مایه‌ تخم مرغ. بعد نصف قاشق مرباخوری جوش شیرینو با کمی آب سرد حل کن و به بقیه‌ موادت اضافه کن.

۵٫ البته می تونی از بیکینگ پودر هم استفاده کنی و می تونی کلا هم استفاده نکنی. خیلی در طعم و مزه‌ غذات تاثیری نداره. فقط پف کوکو رو بیشتر میکنه. به اندازه‌ لازم و دلخواهت نمک و فلفل بزن.

۶٫ از قبل هم دوتا پیاز متوسط رو سرخ کن و به این مواد اضافه کن. یه قاشق سوپ خوری آب لیمو و نصف استکان آب مرغی که داشتی رو صاف کن و همراه مرغ له و ریز و کوبیده شده‌ات به تخم مرغ و بقیه‌ مواد اضافه کن و خوب هم بزن. تو ماهیتابه‌ات دو سه تا قاشق سر پر روغن بریز بذار حسابی داغ بشه.

۷٫ بعد مواد کوکو رو آروم بریز تو روغن داغ شده و با پشت قاشق سطح کوکوتو صاف کن. بذار حسابی خودشو بگیره و یک طرفش سرخ بشه. البته با حرارت ملایم. بعد یا درسته برگردون یا برش بزن و بذار طرف دیگه‌شم سرخ بشه. بعد تو دیس بذار و دورشو با گوجه، خیارشور، زیتون یا هر چیز دیگه‌ای که دوست داری تزیین کن و با نون تازه نوش جان کن.

طرز تهیه کوکوی مرغ

لطفا نظر خود را درباره طرز تهیه کوکوی مرغ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا