شناخت خواص عسل طبیعی و تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی

سلامت

شناخت خواص عسل طبیعی و تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه شناخت خواص عسل طبیعی و تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی را ببینید.

 

در مورد خواص عسل طبیعی صحبت زیادی است و فواید زیادی از عسل طبیعی گفته شده است که هرچند برخی از آنها تا حدی تجربی هستند و برخی از آنها کاملا علمی و اثبات شده، در این مطالب ما قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص خواص عسل طبیعی و همچنین تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی ارایه کنیم.

 

خواص واقعی عسل طبیعی چیست؟

برای عسل طبیعی خواص زیادی گفته شده است که در ادامه به چند مورد از خواص‌ کاملا واقعی و اثبات شده آن می‌پردازیم اما پیش از آن بد نیست تعریف صحیح عسل طبیعی را بدانیم.

عسل طبیعی به عسلی گفته می‌شود زنبور برای تهیه آن تنها از شهد گیاهان استفاده کرده باشد، این عسل خواص بسیار زیادی دارد و میزان ساکارز و قند آن بسیار پایین و زیر ۵درصد است. دقت کنید که تمام خواصی که در عسل شنیده‌اید عمدتا مربوط به این نوع عسل است.

 

عسل تغذیه‌ای چیست؟

عسل تغذیه‌ای به عسلی گفته می‌شود که زنبور برای تهیه آن در کنار شهد گیاهان از مواد قندی هم تغذیه کرده است که البته در برخی عسل‌های تغذیه‌ای میزان تغذیه از مواد قندی کمتر از شهد گیاهان است و در برخی عسل‌ها میزان استفاده زنبور از مواد قندی بیشتر است که این کاملا به محل قرار گیری کندوها بستگی دارد که آیا در اطراف آن پوشش گیاهی خوبی وجود دارد یا خیر.

عسل‌های تغذیه‌ای بی خاصیت نیستند اما خواص آنها به مراتب کمتر از عسل طبیعی است، از طرفی میزان ساکارز و قند این نوع عسل‌ها بیشتر است و برای افراد دیابتی مناسب نیست.

 

چطور عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

عطر عسل با توجه به خواص موجود در شهد گل ها و استرهای مختلف می تواند متفاوت باشد. مواد اصلی موثر بر عطر موجود در عسل می تواند استرها، آلدهیدها، کتون ها، الکل ها و اسیدهای آزاد باشند.

اما به طور کلی تصور نکنید که می‌توانید عسل طبیعی را با رنگ یا بوی آن تشخیص دهید، چرا که تفاوت بین عسل طبیعی و عسل تغذیه‌ای از نظر رنگ و بو بسیار نزدیک بهم است چرا که هر دوی آنها توسط زنبور عسل تولید شده‌اند و صرفا در خواص باهم متفاوت هستند.

بهترین راه برای تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی انجام آزمایش عسل است، در این آزمایش فاکتورهای مختلفی مانند میزان ساکارز، دیاستاز و… بررسی می‌شوند که در مورد عسل طبیعی میزان ساکارز باید زیر ۵ درصد باشد که البته برای عسل کنار اینطور نیست چرا که این عسل حتی در حالت طبیعی هم ساکارز بالاتر از ۵ دارد.

 

عسل طبیعی، سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان در عسل‌ طبیعی به مقدار زیادی وجود دارد که در میان عسل‌های مختلف عسل آویشن مقدار بیشتری آنتی اکسیدان دارد که به دلیل استفاده زنبور از گیاه آویشن است.

آنتی اکسیدان خواص بسیار زیادی دارد یکی از آنها مسابقه با رادیکال‌های آزاد است که موجب پیری سلول‌ها می‌شوند، از طرفی آنتی اکسیدان یک تقویت کننده سیستم ایمنی است و برای بسیاری از مشکلات از جلمه مشکلات روده هم مفید است.

عسل طبیعی، مفید برای ورم معده

نفخ معده، زخم معده، رفلاکس معده و عفونت معده از مهمترین مشکلات معده به شمار می‌آیند که عسل می‌تواند مرهم مناسبی برای آنها باشد، در واقع آنتی اکسیدان موجود در عسل یک ضد باکتری قوی است که برای ورم معده هم موثر است، بخصوص در شرایطی که ورم معده به دلیل عفونت باکتریایی باشد.

 

آیا عسل طبیعی برای دیابت مفید است؟

ماجرای مفید بودن عسل طبیعی برای دیابت به این شکل نیست که با مصرف آن میزان قند خون کاهش پیدا کند، بلکه از این نظر مفید است که آن را با مواد قندی مانند شکر جایگزین کنید، در واقع با مصرف عسل به جای شکر و مواد قندی، به مرور قند خون فرد دیابتی کنترل می‌شود و در سطح بهتری قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۰۴ یک مطالعه نه چندان گسترده بر روی عسل و شکر و تاثیر آن‌ها بر روی سطح قند خون انجام شد. نتایج نشان داد که محلول ۷۵ گرمی از عسل چه در افراد داری دیابت و چه در افرادی که اصلا دیابت ندارند بعد از ۳۰ دقیقه سطح قند خون را بالا می‌برد، اما این میزان نسبت به محلول ۷۵ گرمی شکر کمتر است. (منبع)

عسل طبیعی خام یا گرما دیده؟

بیشتر خواصی که تا حالا در مورد عسل طبیعی شنیده‌اید، مربوط به عسل طبیعی از نوع خام است، یعنی عسلی که مستقیما از کندو به داخل ظرف برای فروش ریخته می‌شود و نهایتا کمی از صافی رد می‌شود تا تمیز شود.

عسل‌هایی که در سوپرمارکت دیدن می‌کنید حتی اگر طبیعی هم باشند، از نوع گرما دیده هستند، به این عسل‌ها حرارت بالا می‌دهند تا شکرک نزنند و ظاهر آنها همیشه شکیل باشد، اما متاسفانه این حرارت بیشتر خواص عسل را از بین می‌برد.

حتی برخی تحقیقات هم نشان داده اند که فواید سلامتی بیشتر مربوط به عسل خام است، زیرا آنتی اکسیدان ها و سایر اجزای مفید آن بیشتر است. یکی از این اجزا آنزیمی به اسم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم به تولید مولکول هایی کمک می کند که به عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی می بخشد.

یک مطالعه غیررسمی نشان داد که عسل هایی که کمتر فرآوری شده اند دارای سطوح مشابه آنتی اکسیدان با عسل خام هستند، اما آنزیم های کمتری دارند. یعنی حتی اگر این فراوری کمتر هم باشد، بازهم روی میزان آنزیم اثرگذار است، به همین دلیل است که عسل خام واقعی عسلی است که مستقیما از کندو به داخل ظرف برای فروش قرار بگیرد و نهایتا جهت تمیز شدن از صافی رد شود.

https://avishaa.com

 

شناخت خواص عسل طبیعی و تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره شناخت خواص عسل طبیعی و تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا