سیلدنافیل چه قرصی است؟

مطالب تفریحی

سیلدنافیل چه قرصی است؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سیلدنافیل چه قرصی است؟ را ببینید.

قرص خوراکی سیلدنافیل به‌صورت داروی برند و داروی ژنریک در دسترس است. نوعِ برندِ این قرص تحت اسم‌های ویاگرا (Viagra) و رواتیو (Revatio) عرضه می‌شود. سیلدنافیل در سه شکل تولید می‌شود: قرص، شربت و آمپول که فقط پزشک می‌تواند آن را به بیمار تزریق کند. قرص خوراکی سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ (ED) و همچنین درمان پرفشاری شریانی ریوی (PAH) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض جانبی سیلدنافیل
مصرف قرص سیلدنافیل باعث خواب‌آلودگی نمی‌شود، اما می‌تواند عوارض جانبی دیگری را همراه داشته باشد.
عوارض جانبی شایع
عوارض جانبی شایع سیلدنافیل عبارت‌اند از:
خونریزی بینی
سردرد
ناراحتی معده
گُرگرفتگی (قرمز و گرم شدن صورت)
دشواری در خوابیدن
تب
نعوظی که بیش‌ازحد عادی به طول می‌انجامد
عفونت دستگاه تنفسی
حالت تهوع
استفراغ
برونشیت
گلودرد
آبریزش بینی
اگر این عوارض جانبی خفیف باشند، ممکن است خود‌به‌خود و در طول چند روز یا چند هفته برطرف شوند. درصورتی‌که عوارض جانبی شدید بوده یا برطرف نمی‌شوند، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
عوارض جانبی جدی
در صورت تجربۀ عوارض جانبی جدی، سریعاً با پزشکتان تماس بگیرید. اگر حس می‌کنید که علائمتان جدی بوده و جانتان را تهدید می‌کنند یا اگر فکر می‌کنید که به اورژانس نیاز دارید، با ۱۱۵ تماس بگیرید. عوارض جانبی و علائم آن‌ها می‌توانند موارد زیر را شامل شوند:
فشارخون پایین؛ علائم:
تاری دید
گیجی
سرگیجه
غش کردن
دوار سر
حالت تهوع یا استفراغ
خواب‌آلودگی
ضعف
افزایش تنگی نفس یا دشواری در تنفس
نعوظ دائم؛ علائم:
نعوظی که بیش از ۴ ساعت طول می‌کشد
مشکلات بینایی؛ علائم:
نابینایی ناگهانی در یک یا هر دو چشم
مشکلات شنوایی؛ علائم:
ناشنوایی ناگهانی
وزوز گوش
سرگیجه
مشکلات قلبی مانند حملۀ قلبی، سکتۀ مغزی یا ضربان قلب نامنظم؛ علائم:
درد قفسه سینه
تنگی نفس
سرگیجه
دشواری در صحبت کردن
گیجی
حالت تهوع یا استفراغ
دوار سر
به‌منظور سلب مسئولیت: هدف ما از تهیۀ این مقاله دسترسی راحت خوانندگان به اطلاعات جدید و معتبر است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که اثر داروها در هر فردی متفاوت است، ما نمی‌توانیم تضمین دهیم که این فهرست تمام عوارض جانبی احتمالیِ سیلدنافیل را شامل می‌شود. این اطلاعات جایگزینی برای توصیۀ پزشک نیست. همیشه دربارۀ عوارض جانبی احتمالی داروی مصرفی با پزشکتان مشورت کنید؛ زیرا او به سابقۀ پزشکی شما دسترسی دارد.

هشدارهای مهم
هشدار نعوظ دائم: این دارو می‌تواند باعث بروز نعوظ دائم شود؛ یعنی بلندشدگی آلت تناسلی در کوتاه‌مدت برطرف نمی‌شود. درصورتی‌که نعوظتان بیش از ۴ ساعت به طول انجامیده است، با ۱۱۵ تماس بگیرید یا به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس مراجعه کنید. این مشکل درمان سریع ندارد و می‌تواند به‌طور دائمی به آلت تناسلی مرد آسیب برساند.
هشدار نابینایی ناگهانی: این دارو می‌تواند باعث نابینایی ناگهانی در یک یا هر دو چشم شود. چنین مشکلی می‌تواند نشانه‌ای جدی از مشکل چشم باشد؛ در صورت بروز آن مصرف سیلدنافیل را متوقف کنید و سریعاً با پزشکتان تماس بگیرید.
هشدار ناشنوایی ناگهانی: این دارو می‌تواند باعث ناشنوایی، وزوز گوش یا بروز سرگیجه شود. در صورت تجربۀ ناگهانی ناشنوایی (با یا بدون وزوز گوش یا سرگیجه)، مصرف سیلدنافیل را متوقف کرده و سریعاً با پزشک تماس بگیرید.
هشدار استفاده برای کودکان: ممکن است خطر مرگ در کودکانی که پرفشاری شریانی ریوی (PAH) دارند و این دارو را مصرف می‌کنند افزایش یابد. کودکان هرگز نباید سیلدنافیل مصرف کنند.
درصورتی‌که با مصرف سیلدنافیل واکنش آلرژیک را تجربه کرده‌اید، دیگر هرگز آن را مصرف نکنید؛ زیرا مصرف دوبارۀ آن می‌تواند کُشنده باشد.

سیلدنافیل چیست؟
سیلدنافیل دارویی نسخه‌ای است و در شکل قرص و شربت (مایع) عرضه می‌گردد که هر دو از طریق دهان مصرف می‌شوند. این دارو همچنین به‌صورت آمپول در دسترس است، اما فقط پزشک مجاز به تزریق آن به بیمار است.
مصارف
ویاگرا: این دارو برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. اختلال نعوظ زمانی رخ می‌دهد که فرد نتواند نعوظ را تجربه کند یا قادر به حفظ آن نباشد.
رواتیو: این دارو برای درمان پرفشاری شریانی ریوی استفاده می‌شود. پرفشاری شریانی ریوی زمانی رخ می‌دهد که فشارخون در ریه‌ها بیش‌ازحد بالا باشد. در چنین شرایطی قلب باید بسیار تلاش کند تا خون به داخل ریه‌ها پمپاژ شود.

عملکرد سیلدنافیل
سیلدنافیل در دسته‌بندی داروهای مهارکنندۀ فسفودی‌استراز نوع ۵ (PDE5) قرار می‌گیرد. منظور از دسته‌بندی دارو این است که گروهی از داروها عملکردی مشابه دارند. این داروها معمولاً برای درمان بیماری‌های شبیه به هم استفاده می‌شوند.
سیلدنافیل به طرق مختلفی عمل می‌کند که این عملکرد به بیماری فرد بستگی دارد.
برای اختلال نعوظ: سیلدنافیل جریان خون در آلت تناسلی را افزایش می‌دهد. این کار به تجربۀ نعوظ یا حفظ آن توسط فرد کمک می‌کند. سیلدنافیل تنها زمانی برای درمان اختلال نعوظ مؤثر است که فرد ازنظر جنسی تحریک‌شده باشد.
برای پرفشاری شریانی ریوی: سیلدنافیل عضلات را آرام کرده و رگ‌های خونیِ موجود در ریه‌ها را باز می‌کند. این کار باعث می‌شود تا فشارخون ریه‌ها کاهش یابد. سیلدنافیل سرعتِ پیشرفت این بیماری را کاهش می‌دهد و همچنین توانایی فرد برای انجام تمرینات ورزشی را بالا می‌برد.

تداخلاتی که خطر عوارض جانبی را افزایش می‌دهند
عوارض جانبی ناشی از سیلدنافیل: مصرف سیلدنافیل به همراه برخی داروها خطر تجربۀ عوارض جانبی سیلدنافیل را افزایش می‌دهد؛ زیرا با این کار میزانِ سیلدنافیلِ موجود در بدن افزایش می‌یابد. نمونه‌های تداخلات دارویی عبارت‌اند از:
داروهای HIV نظیر ریتوناویر، ایندینوایر، ساکویناویر یا آتازاناویر.
افزایش عوارض جانبی می‌تواند شامل این موارد باشد: فشارخون پایین، سرگیجه، مشکلات بینایی یا بیش‌ازحد طول کشیدن نعوظ.
برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نظیر کلاریترومایسین یا اریترومایسین
افزایش عوارض جانبی می‌تواند شامل این موارد باشد: فشارخون پایین، سرگیجه، مشکلات بینایی یا بیش‌ازحد طول کشیدن نعوظ.
برخی ضدقارچ‌ها نظیر کتوکونازول یا ایتراکونازول
افزایش عوارض جانبی می‌تواند شامل این موارد باشد: فشارخون پایین، سرگیجه، مشکلات بینایی یا بیش‌ازحد طول کشیدن نعوظ.عوارض جانبی ناشی از سایر داروها: مصرف سیلدنافیل به همراه برخی داروها خطر تجربۀ عوارض جانبی ناشی از داروهای زیر را افزایش می‌دهد:
مسدودکننده‌های آلفا نظیر ترازوسین، تامزالوسین، دوکسازوسین، آلفوزوسین یا سیلودوزین.
افزایش عوارض جانبی: افت فشارخون یا غش کردن
داروهای فشارخون نظیر آملودیپین.
افزایش عوارض جانبی: بیش‌ازحد پایین آمدن فشارخون
سایر داروهای اختلال نعوظ نظیر آوانافیل، تادالافیل یا واردنافیل
افزایش عوارض جانبی: فشارخون پایین یا بیش‌ازحد طول کشیدن نعوظ
به‌منظور سلب مسئولیت: هدف ما از تهیۀ این مقاله دسترسی راحت خوانندگان به اطلاعات جدید و معتبر است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که تداخلات دارویی در هر فردی متفاوت است، ما نمی‌توانیم تضمین دهیم که این فهرست تمام تداخلات داروییِ احتمالی را شامل می‌شود. این اطلاعات جایگزینی برای توصیۀ پزشک نیست. همیشه دربارۀ تداخلات احتمالی داروهای نسخه‌ای، ویتامین‌ها، گیاهان دارویی، مکمل و داروهای بدون نسخه با پزشکتان مشورت کنید.

هشدارهای سیلدنافیل
بر روی بسته‌بندی این دارو چندین هشدار درج شده است.
هشدار حساسیت
سیلدنافیل می‌تواند باعث بروز واکنش آلرژیک شدید شود؛ علائم:
دشواری در تنفس
ورم گلو یا زبان
اگر این علائم را تجربه می‌کنید، سریعاً با ۱۱۵ تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.
درصورتی‌که با مصرف سیلدنافیل واکنش آلرژیک را تجربه کرده‌اید، دیگر هرگز آن را مصرف نکنید؛ زیرا مصرف دوبارۀ آن می‌تواند کُشنده باشد.

هشدار تداخل با الکل
مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر تجربۀ فشارخون پایینِ ناشی از مصرف سیلدنافیل را افزایش می‌دهد. اگر الکل مصرف می‌کنید، پزشکتان را از این موضوع مطلع سازید. در چنین شرایطی ممکن است نیاز باشد تا در دورۀ مصرف دارو، فشارخونتان توسط پزشک نظارت گردد.

هشدارهای مختص افرادی که مشکلات سلامتی خاص دارند
برای کسانی که مشکلات قلبی دارند: این دارو می‌تواند فشارخون را کاهش دهد. اگر در شش ماه گذشته تجربۀ مشکلات قلبی داشته‌اید، برای اطمینان از بی‌خطر بودن این دارو با پزشک مشورت کنید. مشکلات قلبی عبارت‌اند از حملۀ قلبی، سکتۀ مغزی یا مشکل ریتم قلبی که تهدید‌کنندۀ جان باشد. همچنین درصورتی‌که فشارخونتان در حالت استراحت پایین یا بالا است، یا سابقۀ نارسایی قلبی یا بیماری شریان‌های کرونری را داشته‌اید، با پزشکتان مشورت کنید.
برای کسانی که به نوع نادری از پرفشاری ریوی به اسم PVOD دچارند: مصرف این دارو ممکن است عملکرد قلب را وخیم‌تر کند. اگر به PVOD مبتلا هستید، این دارو را مصرف نکنید.
برای کسانی که مشکلات چشم دارند: مصرف سیلدنافیل ممکن است باعث نابینایی ناگهانی در یک هر دو چشم شود. چنین مشکلی ممکن است نشانه‌ای از بیماری NAION باشد. اگر سابقۀ ابتلا به NAION را دارید یا به دیسک چشمی انبوه دچارید، ممکن است با مصرف این دارو خطر ابتلا به NAION و بروز تغییرات بینایی در شما بیشتر شود.
برای کسانی که شکل آلت تناسلی‌شان مشکل دارد: اگر شکل آلت تناسلی‌تان مشکل دارد، مانند بیماری پیرونی، مصرف این دارو خطر بروز نعوظی که بیش از ۴ ساعت طول می‌کشد را افزایش می‌دهد.
برای کسانی که سابقۀ زخم معده یا خونریزی معده دارند: این دارو خطر خونریزی معده، زخم معده یا بروز حفره‌های کوچک در آستر دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. این مشکلات می‌توانند کُشنده باشند و ممکن است در هرزمانی رخ بدهند (با یا بدون علائم).
برای کسانی که کم‌خونی داسی‌شکل دارند: این دارو ممکن است باعث بروز یکی از عوارض رایج و دردناکِ کم‌خونی داسی‌شکل شود که واسوکلوسیو کرایسیس (vaso-occlusive crisis) اسم دارد. اگر به کم‌خونی داسی‌شکل دچارید، دربارۀ خطر مصرف سیلدنافیل با پزشکتان مشورت کنید.

هشدارها برای سایر گروه‌ها
برای بانوان باردار: بر اساس پژوهش‌های حیوانی، مصرف این دارو توسط مادر برای جنین خطری به وجود نمی‌آورد. بااین‌حال، هنوز مطالعات انسانی کافی دربارۀ مصرف این دارو برای پرفشاری شریانی ریوی انجام نشده است که نشان دهد آیا دارو برای جنین خطر دارد یا خیر.
اگر باردارید یا می‌خواهید باردار شوید، برای مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. به نظر می‌رسد که این دارو برای بارداری مضر نیست. بااین‌حال، فقط باید زمانی از این دارو در بارداری استفاده شود که بیمار به‌طور واضح به آن نیاز داشته باشد.
بانوان نباید ویاگرا یا سیلدنافیل ژنریک که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند را مصرف کنند.
برای بانوان شیرده: وقتی از این دارو برای درمان پرفشاری شریانی ریوی استفاده می‌شود، ممکن است سیلدنافیل به داخل شیر پستان نفوذ کند و عوارضی را در نوزاد شیرخوار به وجود آورد. اگر به فرزندتان شیر پستان می‌دهید، با پزشکتان مشورت کنید. ممکن است نیاز باشد تا بین شیردهی و توقف مصرف این دارو یک گزینه را انتخاب کنید
بانوان نباید ویاگرا یا سیلدنافیل ژنریک که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند را مصرف کنند.
برای سالمندان: کلیه‌ها، کبد یا قلب سالمندان ممکن است همانند گذشته به‌خوبی کار نکنند. این کاهش عملکرد می‌تواند سرعت پردازش داروها در بدن را کاهش دهد؛ درنتیجه، مقادیر بالاتری از دارو برای مدت زمان بیشتری در بدن فرد سالمند باقی می‌ماند که این ماندگاری بیشتر باعث افزایش خطر تجربۀ عوارض جانبی می‌شود.
برای کودکان: مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. در یک مطالعه، خطر مرگ در کودکانی که به پرفشاری شریانی ریوی مبتلا بودند و این دارو را مصرف می‌کردند افزایش یافته بود.

سیلدنافیل چه قرصی است؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره سیلدنافیل چه قرصی است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا