سونوگرافی کلینیک پگاه

سلامت

سونوگرافی کلینیک پگاه

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه سونوگرافی کلینیک پگاه را ببینید.

سوال : در بخش سونوگرافی و رادیولوژی کلینیک پگاه چه خدماتی ارائه می شود؟

پاسخ : این بخش به دو قسمت سونوگرافی و رادیولوژی تقسیم میشود.
در بخش سونوگرافی کودکان دررفتگی لگن مادرزادی قبل از ۶ ماه، رفلاکس، کلیه ها، بیضه ها، سینه و سایر اندام ها مورد بررسی قرار میگیرد. سونوگرافی برای بزرگسالان هم به همین صورت است.
بخش رادیوگرافی به دو بخش رادیوگرافی معمولی که شامل بررسی سن استخوان، دررفتگی لگن بعد از ۶ ماه و … است و بخش رادیوسکوپی که تصاویر توسط تلویزیون نمایش داده میشود.

برای آگاهی بیشتر از خدمات بخش سونوگرافی و رادیولوژی کلینیک پگاه به سراغ یکی از متخصصان کلینیک فوق تخصصی کودکان پگاه رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کلینیک فوق تخصصی کودکان پگاه یا دریافت نوبت از مرکز فوق تخصصی کودکان پگاه کلیک کنید.

سونوگرافی کلینیک پگاه

کلینیک شبانه روزی تخصصی و فوق تخصصی کودکان پگاه

درمانگاه شبانه روزی پگاه در سال ۱۳۸۶ توسط جمعی از متخصصین و اساتید دانشگاه با هدف پیشگیری و درمان بیماریها، بویژه در گروه سنی کودکان شروع به کار نمود.
این درمانگاه دارای ۶ طبقه و هزار متر زیربنا است و از بخشهای مختلف تخصصی و فوق تخصصی، پاراکلینیک، رادیولوژی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و غیره تشکیل شده است.
قریب به ۴۰ درمانگر و پزشک متخصص و فوق تخصص در این مجموعه در حال فعالیت می باشند.

سونوگرافی کودکان و نوزادان

به صورت کلی سونوگرافی کودکان و نوزادان، مضر و خطرناک نمی باشد. زیرا هیچ اشعه ایکس ای در تابش های دستگاه تصویربرداری وجود ندارد.
سونوگرافی هیچ گونه درد و تابش مضری برای کودکان به همراه ندارد.
در این کلینیک سونوگرافی کودکان و نوزادان بصورت تخصصی انجام می شود.

سونوگرافی اختصاصی کودکان

سونوگرافی اطفال شامل سونوگرافی ها عمومی و مشابه بزرگسالان و نیز برخی سونوگرافی تخصصی ویژه کودکان است که شامل مواردی است که به اختصار در پی می آید.

سونوگرافی کلینیک پگاه


  • سونوگرافی هیپ (لگن):


    این سونوگرافی تخصصی برای بررسی در رفتگی مادرزادی لگن به کار می رود. این سونوگرافی اغلب تا سه ماهگی قابل انجام است. در این سونوگرافی زاویه های خاصی در لگن نوزاد اندازه گیری می شود که می تواند منجر به تشخیص در رفتگی مادرزادی هیپ می شود. این سونوگرافی برای تمامی جنین هایی که بصورت بریچ قرار گرفته اند باید انجام شود زیرا ریسک این بیماری در جنین هایی که با پا (بریچ) قرار گرفته اند بیشتر است.


  • سونوگرافی ریفلاکس:


    در این سونوگرافی میزان برگشت اسید معده به مری در نوزاد سنجیده می شود. برای انجام این سونوگرافی باید نوزاد را به مدت یک ساعت گرسنه نگه داشت و سپس حین سونوگرافی به او شیر داد تا میزان برگشت شیر مشخص شود. مادرانی که بچه خود را شیر می دهند باید مقداری از شیر خود را دوشیده و داخل شیشه ریخته و حین سونوگرافی با شیشه به نوزاد شیر دهند.


  • سونوگرافی پیلور معده:


    در این سونوگرافی طول و قطر خروجی معده اندازه گیری می شود زیرا یکی از علل استفراغ های مکرر نوزادان تنگ بودن این خروجی ست که تشخیص آن با سونوگرافی است. برای انجام این سونوگرافی نوزاد باید شیر خورده و معده کاملا پر باشد.

رادیوگرافی ساده

رادیوگرافی ساده اولین نوع تصویربرداری یا اشعه ایکس است که به توسط بشر اختراع شده و هنوز بطور وسیعی از آن استفاده میشود.
یک تصویر رادیوگرافی ساده معمولا بصورت یک ورقه پلاستیکی یا سلوفان شفاف است که بر روی آن تصویری سیاه و سفید نقش بسته است. به آن عکس رادیولوژی یا فیلم رادیولوژی هم میگویند. پزشک معمولا این ورقه را در مقابل نور قرار داده و تصویر را دیدن میکند. به دستگاهی که نور لازم را برای این کار تهیه میکند نگاتوسکوپ میگویند. تقریبا از هر نقطه ای از بدن انسان میتوان فیلم رادیولوژی تهیه کرد.
در سال های اخیر از نوع جدیدی از رادیوگرافی یا عکس برداری استفاده میشود که به آن رادیوگرافی دیجیتال میگویند. در این نوع از رادیوگرافی از فیلم استفاده نمیشود و تصویر تهیه شده از بیمار بر روی صفحه مانیتور کامپیوتر قابل تماشا است. با این حال میتوان این تصاویر را هم بر روی فیلم چاپ کرد.

سونوگرافی کلینیک پگاه

رادیو گرافی تخصصی

به طور خلاصه می توانیم انواع رادیوگرافی های روتین و تخصصی را در زیر توضیح دهیم.

  • رادیوگرافی از استخوان ها :با این رادیوگرافی می توان از هر استخوانی در بدن عکس برداری کرد و بسیاری از شکستگی ها ،و یا در رفتگی های مفاصل دیده خواهد شد .
  • رادیوگرافی از مجاری ادراری(IVP):این تصاویر از کلیه ها ،حالب و مثانه گرفته می شود و از مواد حاجب دارای ید استفاده می شود.
  • رادیوگرافی دستگاه گوارش تحتانی :در این روش از باریم و ی محلول های ید دار استفاده می شود که باعث می شود دیواره روده به راحتی دیده شود .
  • رادیوگرافی دستگاه گوارش فوقانی : Upper GIمی تواند از مری ، معده و بخش ابتدایی روده کوچک (دئودنوم) با اشعه ایکس تصاویری را تهیه کند .
  • عکس برداری قفسه سینه
  • رادیوگرافی (KUB):این تست برای بررسی دستگاه ادراری استفاده می شود .
  • رادیوگرافی لوبوساکرال :عکس برداری از قسمت های کمر و ستون مهره ها انجام می شود .
  • OPG

سونوگرافی کلینیک پگاه

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره سونوگرافی کلینیک پگاه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا