سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست

سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:

۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۷:۴۵ق.ظ)
سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست موج – دبير بخش هنرهاي نمايشي هفتمين جشنواره فرهنگي دانشجويي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور گفت: وجه تمايز علما و دانشمندان ايراني با ديگر دانشمندان اين هست که آنها صحبت هاي خود را در قالب ادبيات بيان کرده اند و در واقع سنت علمي سرزمين ما آشنايي با ادبيات و هنر هست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، داريوش ارجمند، دبير بخش هنرهاي نمايشي جشنواره فرهنگي دانشجويي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور، در نشست خبري که امروز برگزار شد با بيان اينکه جشنواره هاي دانشجويي در جهان بسيار مهم و خاص هستند، اظهار کرد: هنر دانشجويي به دليل وجود ذهن هاي جوان، ديدگاه هاي تازه و مشاهده هاي متفاوت جوانان مهم هست.
ارجمند دانشگاه را مامن دانشجو عنوان کرد و ادامه داد: دانشجويان پزشکي چون بيشتر با جسم انسان در ارتباطند از روح و روان انسان فاصل مي گيرند و اين نوع جشنواره ها کمک مي کند تا دانشجويان فاصله خود را از ادبيات کم کنند.
به گفته وي وجه تمايز علما و دانشمندان ايراني با ديگر دانشمندان اين هست که آنها صحبت هاي خود را در قالب ادبيات بيان کرده اند و در واقع سنت علمي سرزمين ما آشنايي با ادبيات و هنر هست.
اين بازيگر که دبيري بخش هنرهاي نمايشي جشنواره فرهنگي دانشجويي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور را بر عهده دارد با تاکيد بر اينکه اخلاق، بهداشتي ترين روش انسان هست، اظهار کرد: ما با نبود مرجع اخلاقي مواجهيم و اين مساله باعث بروز مشکلات اخلاقي درذ جامعه شده هست.
وي ۵ دستاورد بشريت در طول تاريخ را علم، فلسفه، هنر، مذهب و عرفان عنوان کرد و اعلام کرد: هنر همه دستاوردهاي بشر را تبيين مي کند.
در ادامه اين نشست محمدعلي بهمني، شاعر و دبير افتخاري ادبي جشنواره، گفت: در حوزه شعر در دو وضعيت پيش انديشي صورت مي گيرد. وقتي روايتي بيان مي شود و زماني که ترانه اي سروده مي شود.
وي در ادامه اظهار کرد: ذات شعر همراه با پيش انديشي نيست، اما متاسفانه در جشنوراه ها با اعلام يک موضوع خاص شرايط پيش انديشي فراهم مي شود.
بهمني تصريح کرد: با پيش انديشي کار شاعر از آفرينش به ساختن نزديک مي شود، البته کساني هستند که شاعرند و شعر هم مي سازند.
دبير افتخاري ادبي فرهنگي دانشجويي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور اظهار اميدواري کرد: در اين جشنواره با وجود پيش انديشي آفرينش هم وجود داشته باشد.

سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره سنت علمي سرزمين ما، آشنايي با ادبيات و هنر هست با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا