سلامت: ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده

سلامت: ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سلامت: ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده را ببینید.

به گزارش ایران استایل سرویس سلامت

ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده

به گزارش خبرنگار مهر، قبل از اجرای طرح تحول سلامت، عنوان می‌شد که در حدود ۱۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه نیستند. از همین رو، قرار شد آن تعداد از افراد فاقد بیمه، با اجرای طرح تحول سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، گفته است؛ در حال حاضر ۹۳ درصد مردم بیمه هستند که نسبت به ۸۳.۶ دهم درصد قبلی رقم خوبی است، اما هنوز ۷ درصد مردم بیمه نیستند.

وی در خصوص حمایت‌های مالی از هزینه‌های درمانی مردم بعد از طرح تحول سلامت، افزود: پرداختی برای هزینه‌های درمانی از ۵۸ درصد در سال ۸۹، به بالای ۵۴ درصد در سال‌های منتهی به ۹۲ رسید و در سال ۹۵ نیز به ۳۵.۳ دهم درصد که رقم قابل توجهی است.

معاون کل وزارت بهداشت: در حال حاضر ۹۳ درصد مردم بیمه هستند که نسبت به ۸۳.۶ دهم درصد قبلی رقم خوبی است، اما هنوز ۷ درصد مردم بیمه نیستند

این در حالی است که طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، تابستان سال گذشته در جمع خبرنگاران، آماری از تعداد بیمه شدگان ارائه داده بود که در تناقض با آمار و ارقام موجود است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ میلیون تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفته بود که ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده مربوط به کارکنان دولت هستند، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده سایر اقشار بوده و سهم صندوق روستاییان و عشایر بیش از ۲۲ میلیون بیمه شده و در حوزه سلامت همگانی هم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده داریم.

موهبتی با عنوان این نوشته که ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای از افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح داریم، بر ضرورت رفع همپوشانی بیمه‌ای برای کاهش هزینه‌ها، تاکید کرده بود.

این اظهارات نشان می‌دهد که از مجموع ۱۱ میلیون بیمه شده در طرح تحول سلامت، عده‌ای هستند که بیمه داشته اند. زیرا، اگر غیر از این باشد، امروز نمی‌بایست که ۷ درصد جمعیت کشور همچنان بدون پوشش بیمه‌ای باشند.

محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موضوع همپوشانی بیمه‌ای را تابستان سال گذشته عنوان کرده بود.

وی با انتقاد از اینکه ۲ تا ۲.۵ میلیون ایرانی دو یا ۳ دفترچه بیمه دارند، در خصوص علت بروز چنین وضعیتی گفته بود که کارگزاران به جای بررسی رابطه بیمه‌ای و سوابق، استحقاق را مورد توجه قرار می‌دهند و فردی که سال‌ها پیش تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده و هیچ ارتباطی با تأمین اجتماعی در حال حاضر ندارد تحت عنوان همپوشانی تلقی کرده و بیمه وی را حذف می‌کنند.

در همین حال، مهر سال ۹۷ بود که دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، در گزارشی، اعلام کرده بود که از مجموع جمعیت تحت پوشش، ۳۶ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۷۳ نفر بیمه شده هستند که ۱۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۰۳ نفر بیمه‌شده اصلی و ۲۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۳۷۰ نفر بیمه شده تبعی هستند.

همچنین در همین مدت ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۱۲ نفر از جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی را مستمری‌بگیران تشکیل می‌دهند که ۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۴۹۵ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۱۷ نفر مستمری‌بگیر تبعی هستند.

تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تا پایان سه ماه اول سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن، افزایش ۱,۸۱ درصدی و تعداد مستمری بگیران این سازمان در همین مدت رشد ۷.۲۴ درصدی را نشان می‌دهند.

جالب اینکه، تابستان سال گذشته بود که یکی از معاونان وزارت رفاه، عنوان کرده بود که ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

این در حالی است که سازمان آمار ایران، جمعیت کشورمان را در سال گذشته بیش از ۸۲ میلیون نفر اعلام کرده بود. یعنی اگر، سهم هر کدام از سازمان‌های بیمه گر، یعنی سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت را ۴۰ میلیون نفر تلقی کنیم، نمی‌بایست ۷ درصد جمعیت کشور بدون بیمه باشند.

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در آخرین روزهای سال ۹۶، عنوان کرده بود که ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

ارائه آمارهای مختلف و متعدد از سوی متولیان حوزه سلامت، با تناقض‌هایی در اعداد و ارقام تعداد بیمه شدگان در کشور همراه است. این وضعیت، باعث شده است که نتوانیم به درستی، آمار دقیق و مستند از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای داشته باشیم. در حالی که قرار بود با پوشش بیمه‌ای ۱۱ میلیون فاقد بیمه در طرح تحول سلامت، هیچ ایرانی بدون دفترچه بیمه نباشد.

منبع خبر

گرد آوری : http://www.iranstyle.ir/

سلامت: ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده

لطفا نظر خود را درباره سلامت: ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ماجرای ۱۱میلیون بیمه شده با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا