روشهای غذایی کاهش وزن

مطالب جدید

روشهای غذایی کاهش وزن

Weight Loss

Weight Loss

یکی از بخش های اصلی کاهش وزن به نحوه غذا میل کردن شما مربوط میشود پس سعی کنید با رعایت تعادل و نکات اساسی به تناسب اندام برسید.

به گزارش آلامتو و به نقل از دونفره؛ فصل بهار و تابستان زمان بسیار خوبی برای کاهش وزن و تناسب اندامه. اگه یه هدف جدی برای کم کردن وزنتون دارید پس باید خیلی آگاهانه برنامه ریزی کنید و جلو برید. علاوه بر مواد غذایی سالم و مناسب، یه تصمیم قاطعانه و اراده قوی برای کاهش وزن لازمه. پس شما هم اگه دچار اضافه وزن هستید از همین امروز شروع کنید، یه برنامه دقیق تنظیم کنید و در کنارش از این ۱۰ نکته غافل نشید. مطمئن باشید امروز بهترین زمان برای شروعه و هیچوقت دیر نیست.

۱.برای کاهش وزن برنامه ریزی کنید

مهمترین نکته برای موفقیت در کاهش وزن داشتن یه برنامه مناسبه. شما باید یه لیست کامل از مواد غذایی سالم و مناسب خودتون داشته باشید و همیشه سعی کنید اون مواد غذایی در دسترستون باشه، مثلا وقتی میرید خرید، مواد غذایی مورد نیاز ۲-۳ روز آینده رو هم تهیه کنید تا هیچوقت بخاطر در دسترس نبودن اونا سراغ مواد غذایی ناسالم نرید.

۲. حذف مواد غذایی فرآوری شده

از غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده دوری کنید چون حاوی مقدار زیادی سدیم، چربی و قند هستن. همچنین در هنگام خرید مواد غذایی به مواد تشکیل دهنده اون توجه کنید و اگه شامل ماده غیر آشنا برای شماست از خرید اون اجتناب کنید. همیشه سعی کنید غذاهای سالم و تازه رو در وعده های غذاییتون قرار بدید.

۳. چند وعده غذا بخورید

وقتی شما ۵-۶ وعده غذای کم حجم بخورید بدن عملکرد مناسبتری خواهد داشت. وقتی با فاصله ۳ ساعت یه وعده غذایی کم حجم بخورید، سوخت و ساز بدنتون افزایش پیدا میکنه و باعث تثبیت قند خون و افزایش سوزاندن چربی میشه. همچنین وقتی شما عادت کنید که چندین وعده غذایی کم حجم بخورید میتونید از پرخوری جلوگیری کنید.

۴. پروتئین بخورید

مصرف پروتئین برای یه برنامه غذایی سالم واجبه. پروتئین برای رشد، تولید انرژی و برای حفظ سلول ها، بافت ها و اندام ها ضروریه. توی برنامه غذاییتون حتما مقدار مناسبی از پروتئین با کیفیت بالا رو قرار بدید که این پروتئین میتونه حیوانی یا گیاهی باشه.

۵. چربی سالم

چربی های سالم برای عملکرد بهتر مغز و قلب لازم هستن و همچنین برای سلول های مو، پوست و ناخن ضروری ان. در برنامه غذایی خودتون حتما از چربی های اشباع نشده استفاده کنید و از چربی های اشباع و ترانس ناسالم دوری کنید.

۶. اجتناب از کربوهیدرات های ناسالم

سعی کنید از کربوهیدرات هایی که به سرعت هضم میشن مثل آرد سفید، نان تصفیه شده، غلاتی که از مواد مغذی و سبوس و فیبر جدا شدن دوری کنید و بجای اونها از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که آهسته هضم میشن. چون باعث میشود که سطح قند خونتان ثابت بماند و به شما کمک میکند که احساس سیری طولانی تری داشته باشید.

۷. اجتناب از نوشیدنی های پرکالری

آبمیوه های صنعتی، نوشابه ها، نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا حاوی مقادیر بالایی کالری هستن که مستقیما باعث افزایش وزن میشن. بهترین انتخاب از بین نوشیدنی ها آب است و بعد از آب میتونید از گزینه هایی مثل قهوه و چای شیرین نشده استفاده کنید البته به میزان کم.

۸. روده و دستگاه گوارش سالم

اسید معده پایین، التهاب روده ها، وجود باکتری در دستگاه گوارش و مشکلات دیگه گوارشی میتونه باعث نفخ و جلوگیری از سوخت و ساز صحیح بدن بشه. پس حتما با تایید یه پزشک متخصص و انجام آزمایشات پزشکی، اطلاع داشته باشید که چه مواد غذایی برای دستگاه گوارشتون مفید یا مضره.

۹. کالری ها

کالری یه اندازه گیری از انرژیه و مصرف بیش از حد کالری در روز باعث افزایش وزن میشه. برای اینکه بدونید در روز بدنتون چه میزان کالری نیاز داره بهتره که به متخصص تغذیه مراجعه کنید. اینجوری شما میدونید چه مواد غذایی رو مصرف کنید که کم کالری و در عین حال پرانرژی باشن.

۱۰. مسئولیت شخصی

هیچکس شما رو مجبور به میل کردن یا نخوردن نمیکنه و تنها فردی که مسئول داشتن تناسب اندام و کاهش وزن شماست خودتونید. درست یا غلط رو خودتون باید انتخاب کنید و برای اجرای تمام برنامه های صحیح غذایی خودتون باید تلاش کنید. پس برای موفقیت توی این راه اراده قوی لازمه. مطمئن باش تو میتونی.

The post روشهای غذایی کاهش وزن appeared first on آلامتو.

روشهای غذایی کاهش وزن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا