رشد جسمانی کودک، بیست و هفت ماهگی

سلامت

رشد جسمانی کودک، بیست و هفت ماهگی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رشد جسمانی کودک، بیست و هفت ماهگی را ببینید.

مرحله ای که کودک نوپا شما می تواند افراد اطرافش را اسم ببرد و اشیاء مختلف را تشخیص دهد، رشد کودک ۲۷ ماهه و نقاط قوت او محدود به مهارت های او نیست. اقدامات او اثبات رشد فکری وی است. این بدان معنی است که اکنون با کنجکاوی در مورد افراد و اشیا اطلاعات کسب میکند.

اعتماد به نفس کودک در حال رشد است و توانایی او در حمل کردن بدن بطور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. همانطور که در ادامه بحث رشد بعد از تولد خواهیم گفت در این ماه خیلی بیشتر از آنچه می بینید باید از کودک خود انتظار داشته باشید.

 

رشد فیزیکی کودک ۲۷ ماهه 

در ماه های یازدهم، بیشتر بچه ها قادر به گرفتن اشیاء مانند اسباب بازی های کوچک و کتاب هستند ، آنها همچنین سعی می کنند با انگشتانشان آنها را محکم بگیرد. به غیر از توسعه مهارت، شما همچنین می توانید تعدادی از تحولات جالب را در این ماه انتظار داشته باشید.

در این نقطه، او قادر خواهد بود که چیزهایی را به تنهایی انجام دهد – مثل در اوردن کفشهایش ؛ او همچنین می تواند شیشه خود را نگه دارد – این زندگی را برای او و همچنین برای شما آسان تر می کند.اراده او مساوی با انجام کارهای کوچک است همین امر با حرکات بزرگ نیز صدق میکند.

در این ماه، کودک شما نیروی بدنی خود را نشان خواهد داد.او ممکن است سعی کند تنها با یک پا پرش کند و یا بایستد مطمئن باشید کودک نوپای ۲۷ ماهه شما با کمک شما از فعالیت های جسمانی جدید لذت خواهد برد.

نکات:

تمام اسباب بازی های کوچک و رنگارنگ همچنان او را جذب می کنند. بنابراین برای سرگرم کردن او، می توانید به او صدف یا اجسام کوچک و پر جنب و جوش بدهید اما مطمئن شوید که آنها از سه سانتیمتر بزرگتر هستند تا از هر گونه خطر خفگی جلوگیری شود.

شما می توانید با کمک به تلاش های کودک، مهارت های حرکتی کودک را (در حال اجرا، پیاده روی، دوچرخه سواری) گسترش دهید.

در این سن، کودک نوپا نیاز به حداقل ۳ ساعت فعالیت بدنی دارد، بنابراین مطمئن شوید که هر روز مقدار زیادی از آن را دریافت میکند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که او را زیر نظر بگیرید، مخصوصا وقتی که او خارج از خانه است.

چیزهای جدید مانند حیوانات باعث جذب بچه های کوچک میشوند.

ممکن است از راست یا چپ دست بودن کودک خود مطمئن نباشید ،چون اجسام را با دست خود می گیرد اما در این زمینه هیچ فشاری وارد نکنید، تا کودک انتخابش کند.

ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا او بتواند راست یا چپ دست بودن خود را مشخص کند.

 

رشد شناختی کودک ۲۷ ماهه 

دو تا از مهمترین مراحل پیشرفت کودک ۲۷ ماهه، توجه و بازی های پیچیده است ؛ متوجه خواهید شد که کودک نو پا قادر به حل چند پازل و مشکلات ساده از طریق یک روش آزمون و خطا است.

او ممکن است یک فعالیت را به نحو احسنت انجام بدهد و تاثیر گرفتن او قوی تر می شود و این فعالیتی است که او مطمئنا از آن لذت خواهد برد.جالب توجه است، او همچنین ممکن است اشیاء و اسباب بازی های بی جان را به عنوان موجودات زنده نامگذاری کند.

بنابراین نگران نباشید و اجازه دهید تصوراتش را بروز دهد این عادت منسجمی است که همه بچه ها می خواهند انجام دهند، ممکن است با اسباب بازی و یا با شما. او همچنین شروع به درک پازل و بازی های پایه میکند و زمان مناسب برای معرفی کتاب به او میباشد.

نکات:

به او مداد رنگی و کتاب برای ایجاد شاهکارهای خود بدهید ، این یک زمان عالی برای مشاهده رشد کودک است.

شما همچنین می توانید کتاب های بصری را به کودک پیش دبستانی خود بدهید به او در شناخت اشیا و حیوانات کمک می کند.

به او زمان و فضای لازم برای بازی کردن و لذت بردن از اسباب بازی های را بدهید او نیاز به صبر و پشتیبانی شما و تشویق دارد، حتی اگر او اشتباه کند.

 

رشد اجتماعی و عاطفی کودک ۲۷ ماهه 

در این سن، کودک نوپا پر انرژی شما احساسات خود از قبیل خشم را بروز میدهد. اگرچه او ممکن است سعی کند این احساسات را کنترل کند، احتمال دارد که او کمی تهاجمی شود و حتی ممکن است همه چیز را پرتاب کند.

شما همچنین در ۲۷ ماهگی کودک، متوجه موارد زیر خواهید شد:

او ممکن است به افراد که در اطراف او حضور دارند، فریاد بزند یا چیزی را پرتاب کند ، این سنی است که کودک عصبانیت را تجربه میکند.

او اشیا را پرتاب می کند تا ببیند به خواسته خود می رسد یا خیر، اگر جواب مثبت باشد این رفتار را بیشتر در او می بینید.

در این سن شما نیز متوجه خواهید شد که او به مراتب بیشتر به شما میچسبد و همیشه توجه شما را به خود جلب می کند.

او همچنین ممکن است از به اشتراک گذاشتن اسباب بازی خود خجالت بکشد، یا فقط می خواهد با یک نفر بازی کند.

خبر خوب این است که این سن مناسب ترین زمان برای یادگیری اجتماعی شدن است و آنها حتی ممکن است دوستان جدیدی را در این روند پیدا کنند.

نکات:

وقتی متوجه شدید که کودک نوپا شروع به پرتاب کردن میکند ، سعی کنید حواس او را با بازی و اسباب بازی های رنگارنگ پرت کنید یا شما می توانید به خارج از پنجره اشاره کنید – اساسا چیزی است که در آن لحظه حواس او را منحرف کند. متوجه خواهید شد که او بلافاصله آرام خواهد شد و این نشان می دهد که او واقعا عصبانی نیست، ممکن است نیاز به توجه داشته است پس از فقط یک “نه” گفتن به پرخاش نپردازید در عوض، با کودک نو پا خود آرام و صبور باشید این امر می تواند به ویژه در حین پرتاب کردن اجسام به کار آید.

به یاد داشته باشید که در حالی که بسیاری از نقاط پیشرفت کودک ۲۷ ماهه جذاب هستند، تعداد کمی نیز وجود دارد که واقعا شما را تحریک می کنند، یکی از آنها لجبازی است. همیشه به یاد داشته باشید که لجبازی و خشم یک امر عادی و بخشی از روند رشد است. شما و فرزندتان تنها کسانی نیستند که از این مرحله عبور می کنید. اکثر مادران و کودکان آن را تجربه می کنند.

 

رشد گفتار و زبان کودک ۲۷ ماهه 

در ۲۷ ماهگی کودک لغات زیادی میداند. به علاوه، او می تواند اسم ها را شناسایی کند، به خصوص اسم خودش را. این نیز یک زمان هیجان انگیز برای پدر و مادر است، زیرا شما در نهایت می توانید با کودک خود صحبت کنید.

کودک شما اکنون تقریبا یک واژگان ۴۰۰ کلمه ای دارد و او اکنون می تواند حداقل ۲۰۰ کلمه را بیان کند در این نقطه، او اسم و اسم خانوادگی اش را می داند. کودک نوپای در حال رشد شما نیز قادر به شناسایی کلمات منحصر به فرد و چندگانه در این مرحله است.

یکی از نقاط عطف رشد ۲۷ ماهه این است که فرزند شما می تواند ضمایر مالکیتی مانند “من” استفاده کند ، یک ۲۷ ماهه همچنین می تواند مواردی را که بیشتر از آن استفاده می کند اسم ببرد. از آنجایی که فرزند شما تا کنون یک زبان بیانگر و گیرنده را توسعه داده است، تمام این پیشرفت های واژگان به او کمک خواهد کرد که افکار خود را بیشتر تفسیر کند ؛ شما با استفاده از کلمات و حرکات قادر به فهم کودک خواهید بود.

نکات:

زمان خوبی برای شروع شعرهای کودکانه است.

شما از اینکه چگونه او به سرعت یاد می گیرد و قادر به تقلید هجا است، شگفت زده خواهید شد، حتی اگر بسیاری از آنها به درستی تلفظ نشوند.

این زمانی است که باید مراقب کلمات خود باشید چون کودکان در این سن مثل طوطی هستند و هر کلامی را که می گویید تکرار می کنند بنابراین زمان خوبی است تا جملات جدید به او بیاموزید.

از اهمیت محبت و احترام به او بیاموزید.

 

بهداشت و تغذیه در جریان رشد کودک ۲۷ ماهه 

یکی دیگر از نقاط عطف رشد ۲۷ ماهه این است که و در این ماه، چربی شکم و چربی های بدن او به زودی از بین خواهد رفت. به این معنی که کودک کوچک شما در حال تبدیل شدن به یک پسر جوان است، این زمانی است که باید به سلامت و تغذیه کودک اهمیت دهید. کودک شما هم اکنون بین ۱۱ تا ۱۴ کیلوگرم وزن دارد و قد او بین ۳۳٫۷ اینچ یا ۲٫۸ فوت و ۳۵٫۶ اینچ و ۲٫۹ فوت خواهد بود.

برای تامین نیازهای تغذیه ای کودک، به او حداقل ۱/۲ فنجان برنج پخته شده، ۱/۳ فنجان سبزیجات یا گوشت و ۱/۳ فنجان میوه در هر وعده غذایی بدهید . او اکنون از رژیم پر از شیر دور شده است، بنابراین زمان غذاهای جامد رسیده است.

ظرف های غذایی رنگارنگ و مختلف را امتحان کنید. نوش جان کردن غذا لذت بخش است، و به یاد داشته باشید، او همیشه نباید مواد غذایی خود را تمام کند. با توجه به واکسیناسیون کودک، به غیر از واکسن هپاتیت A، شما باید با پزشک در مورد واکسن آنفولانزای ملایم (LAIV) مشورت کنید.

نکات

ایده خوبی است که غذای کودک را در اندازه های مختلف برش بدهید و آن را رنگارنگ تزیین کنید.

پوره مواد غذایی را تهیه کنید و به کودک بدهید و اگر از نوش جان کردن آن امتناع کرد آن را به او تحمیل نکنید.

همچنین، نگران کثیف کاری کودک موقع غذا نوش جان کردن نباشید این زمان ازمون و خطا برای بچه شماست. بگذارید او به شیوه خود حرکت کند از آن لذت ببرد.

از آنجایی که در این مرحله او دوست دارد از شما تقلید کند،زمانی مناسبی برای ایجاد یک شیوه زندگی سالم است.

 

چه زمان در مورد کودک ۲۷ ماهه با پزشک مشورت کنید

در این سن کودکان بد غذا میشوند آنها فقط یک نوع غذا را می خورند یا همه چیز را در یک زمان رد می کنند.

مهم است که بدانید چرا فرزند شما چنین رفتار می کند آیا او از یک اختلال معده رنج می برد یا به علت یک مشکل دندانپزشکی قادر به جویدن نیست؟ یا چون شما غذا نمی خورید او هم امتناع میکند؟ در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

در هر صورت، بهتر است که آرام باشیم و به کودک نو پا کمک کنیم تا جهان اطرافش را درک کند.

سعی کنید مثال بزنید و او را تشویق کنید که شیوه زندگی سالم و سازنده را پیش بگیرد.

از این دوره سنی کودک خود لذت ببرید، زیرا به سرعت سپری می شود.

رشد جسمانی کودک، بیست و هفت ماهگی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره رشد جسمانی کودک، بیست و هفت ماهگی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا