ده حقیقت فراموش شده درباره شادی

ده حقیقت فراموش شده درباره شادی

چگونه شاد باشیم

چگونه شاد باشیم

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack.org ؛ همه ما دوست داریم شاد باشیم، و در هرکاری که در زندگی، هر روز انجام می‌دهیم، لذت، رضایت و شعف را احساس کنیم. در دنیای پیچیده و دیوانه‌وار امروز، خیلی از ما انگار فراموش کرده‌ایم که انتخاب دائمی شاد بودن چقدر ساده می باشد. برای یادآوری این آرزو وحسرت در قرن بیست و یکم، ده حقیقت فراموش شده درباره شادی را برای‌تان می‌گوییم.

  1. قدرشناسی بابت این‌که، برخلاف چالش‌هایی که داریم، چقدر خوش شانسیم، کلید رسیدن به شادی حقیقی می باشد.

سال گذشته، من کمپین مدیریت را برای بچه‌های یتیم‌خانه‌ای در محل سکونتم در هند راه انداختم. از این شگفت زده شدم که این بچه‌ها باوجود این‌که هرگز پدرومادرشان را ندیده‌اند و بیشتر از چهل تای‌شان، یک اتاق مشترک برای سکونت و زندگی دارند، چقدر شاد و سرحالند. خوش‌بینی و بزرگواری آنها به من این امید را داد که موانع موجود در زندگی ما، هرچقدر هم که هراس‌انگیز باشند، کوچک و بی‌تاثیرند اگر ما شهامت قدردان بودن بابت چیزهایی که داریم را داشته باشیم. این حقیقت که ما برای زمان حال زندگی می‌کنیم، و توجه و حسی خاص برای خواندن همین مقاله داریم، گواه بر این می باشد که ما چه امتیازات عظیم و شگرفی داریم که باید بابت آنها سپاسگزار باشیم. قدردانی و سپاس، حتما شادی آور می باشد.

  1. شادی پایدار، معمولا برآمده از تجربیات و خاطرات ماست، نه چیزهای مادی.

لباس، خوراک، خانه مجلل، اتومبیل و تمام تجملات مادی که پول می‌‌تواند برای ما بخرد، اغلب به‌عنوان مسکنی جهت تسکین هوس ما برای شادی واقعی می باشد. برای واقعا شاد بودن، باید روی تجربیات‌مان سرمایه‌گزاری کرده و با انجام کارهایی که سرحال‌مان می‌کنند و با افرادی که بیشترین عشق و علاقه‌مان رابا آنها به اشتراک می‌گذاریم، خاطرات‌مان را بسازیم.

  1. شادی می‌تواند درآرامش، گوش دادن به دیگران و ارتباط دوباره با طبیعت ( و احتمالا با خدا، اگر به آن اعتقاد دارید) باشد.

در دنیای کاملا شلوغ و دیوانه‌وار امروز، ما اغلب از تفریحات ساده پیرامون‌مان که در اختیار داریم، غافلیم. این تفریح می‌تواند رایحه خوش گلها در کنار خیابان، یک کودک خندان در همسایگی، مدیتیشن عمیق، این ور و آن‌ور رفتن و یا عبادت باشد. بعضی از افراد، مانند من، شادی واقعی را در ارتباط با طبیعت و یا یک سری چیزهای دیگر پیدا می‌کنند. همه ما برای هماهنگ کردن خودِ درون‌مان و استراحت دادن به خودمان راه‌های متفاوتی دریم. پیدا کردن این راه و انجامش، کلید یافتن شادی منحصر بفرد ماست.

  1. آرامش + عشق = شادی.

وقتی انتخاب می‌کنیم که مراقب و متوجه تعداد بیشتری از افراد اطرافمان باشیم، ظرفیت عشق‌ورزی ما بیشتر می‌شود، چون همیشه چیزهای بیشتری برای دادن خواهیم داشت. اغلب، دوست داشتن دیگران، کلید دوست داشته شدن می باشد و این چرخه معمولا تاثیری متناوب روی لذت دادن به ما دارد. آرامش برگرفته از پیگیری چیزی که دوستش داریم، و عشقی که از توجه به دیگران کسب می‌کنیم، شادی تضمین شده ما را بیشتر می‌کند.

  1. خیلی از ما در آخرین لحظات زندگی، آرزو خواهیم کرد که کاش شادتر باشیم.

براساس مقاله‌ای منتشرشده در The Mind Unleashed، یکی از پنج حسرت بزرگی که افراد در واپسین لحظات زندگی‌شان دارند، این می باشد که شادتر بودن را انتخاب نکردند. بنابراین به خودتان اجازه دهید شادتر باشید. کارهایی را انجام دهید که شما را به شادی بیشتر برساند.

  1. وقتی همه چیز ظاهرا خزن‌انگیز می باشد، رو کردن به رسانه‌ها یا واسطه‌های شادی‌بخش و سرحال کننده، راهی خوب برای کشف دوباره شادی می باشد.

ترحم‌جویی نمی‌تواند به التیام دلمردگی ما کمکی بکند. دنبال منابعی از امید و خوش‎‌بینی باشید، مثل آهنگ‌های شاد، کتاب‌های خوش‌بینانه، فیلم‌های رمانتیک- کمدی، … . این واسطه‌ها در اوقات اندوه و افسردگی می‌توانند در کشف دوباره شیوه لذت بردن، خیلی بیشتر به ما کمک کنند تا این‌که خودمان را به اعماق تراژدی غرق کنیم.

  1. پیروی از آرمان سیندرلا، یعنی شهامت داشتن و مهربان بودن، راهی مطمئن برای احساس شادی می باشد.

در هر شرایطی، شهامت داشته باشید و با دیگران و حتی مهم‌تر از آن، با خودتان مهربان باشید. شما کامل نیستید و زندگی هم کامل نیست. خدمت به دیگران و ورزش منظم، کلیدهای تمام و کمال برای احساس شادی و خوبی در مورد خودمان می باشد.

  1. اجازه ندهید زمان‌هایی که می‌توانید شاد باشید، افسوس و حسرت این اوقات باارزش را ببلعد.

خودتان را سرزنش نکنید و کلام منفی با خود نداشته باشید، یادتان باشد شما فقط یک انسانید و ایرادی ندارد اگر اشتباه کنید، فقط یاد بگیرید که خودتان را ببخشید و از اشتباهات‌تان عبرت بگیرید و به جلو حرکت کنید.

  1. لبخند بزنید.

یک لبخند بی ریا و بی‌غل وغش بزنید و دو دقیقه حفظش کنید، طبق تحقیقی که نتایجش در psychology today منتشر شده، این کار باعث می‌شود شادی بیشتری احساس کنید چون میزان هورمون‌های شادی را افزایش می‌دهد، هورمونی مانند سروتونین.

  1. شادی، تصادفی نیست، بلکه انتخابی پیوسته می باشد که ما باید درهرلحظه از هر روزمان انجامش دهیم.

هروقت که احساس شادی می‌کنیم، اول به این دلیل می باشد که انتخابش می‌کنیم، نه به‌خاطر اتفاقاتی که دراطرافمان رخ می‌دهد. اگر این اراده را داشته باشیم که در هر لحظه شاد باشیم، بدون توجه به شرایط‌مان، راهی برای همیشه شاد ماندن پیدا خواهیم کرد.

The post ده حقیقت فراموش شده درباره شادی appeared first on آلامتو.

ده حقیقت فراموش شده درباره شادی

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره ده حقیقت فراموش شده درباره شادی با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا