در چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟

در چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه در چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟ را ببینید.

پرسش: در چند ماهگی باید به نوزاد آب بدهیم و به چه مقدار؟

پاسخ: معمولا با شروع غذای کمکی به نوزاد آب هم می دهند. قبل از آن به طور معمول نیازی به آب نیست، مخصوصا اگر نوزاد شیرمادرخوار هست ابتدای شیر مادر رقیق تر هست و مانند آب عمل می کند و هر چه نوزاد بیشتر می خورد غلیظ تر و چرب تر می شود و مانند غذا عمل می کند.

پس می توان از پایان ۴ یا ۶ ماهگی نوشاندن آب را آغاز کرد. البته اگر در مناطق خیلی گرم زندگی می کنید به نظر برسد با نظر پزشک متخصص نیاز باشد تا زودتر از آب جوشیده ی سرد شده استفاده کرد.

پزشکان می ‌گویند که به نوزادان زیر شش ماه نباید زیاد آب داد، زیرا دریافت زیاد آب، آنها را در خطر عارضه‌ای بالقوه مرگبار به اسم کوچک مسمومیت با آب قرار می ‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز دکتر جنیفر آندرس متخصص فوریت‌های اطفال در مرکز کودکان بیمارستان جانز هاپکینز در این باره می‌ گوید: “هنگامی که نوزادان تشنه هستند، نوشیدن شیر مادر یا شیر خشک برای آنها کافی هست.”

به گفته او از آنجایی که دستگاه کلیوی نوزادن هنوز کامل نشده هست، دادن مقادیر بیش از حد آب باعث می ‌شود که آنها املاح (سدیم) را به همراه آب از کلیه دفع کنند.

از دست دادن سدیم و کاهش آن از حد طبیعی در بدن می ‌تواند بر فعالیت مغز تأثیر بگذارد، به طوری که اولین علائم مسمومیت با آب شامل تحریک ‌پذیری، خواب‌آلودگی و سایر تغییرات روانی هست.

سایر علائم شامل کاهش درجه حرارت بدن (معمولاً به زیر ۳۶درجه)، پف کردگی و تورم صورت و تشنج هست.

به گفته آندرس علائم اولیه پنهانی هستند، بنابراین تشنج ممکن هست اولین علامتی باشد که والدین متوجه آن می ‌شوند. البته در صورتی که کودک فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد، این تشنج‌ها احتمالاً پیامدهای درازمدتی نخواهد داشت.

آندرس و همکارانش می ‌گویند آب به عنوان یک نوشیدنی برای کودکان شش ماه و کمتر باید کنار گذاشته شود. والدین همچنین باید از دادن شیرخشک بیش از حد رقیق ‌شده به کودک اجتناب کنند.
البته این مشکل زمانی بروز می کند که خیلی آب به نوزاد داده شود. آندرس می‌ گوید در برخی موارد مثل یبوست یا در آب و هوای گرم باید مقدار اندکی آب به نوزادان داد، اما والدین پیش از انجام این کار با متخصص اطفال مشورت کنند، و تنها ۳۰ تا ۶۰ سی‌سی در یک بار به نوزاد آب بدهند.

اگر والدین فکر می ‌کنند که کودکشان دچار مسمومیت با آب شده هست، یا اگر نوزاد دچار تشنج شده هست، باید فوراً کودک را به نزد پزشک ببرند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

در چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره در چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا