دانش آموز و اولین وعده غذایی

دانش آموز و اولین وعده غذایی

Picture-71

آیا اهمیت صبحانه میل کردن اطفال را می دانید و اطلاع دارید تا چه حد این موضوع حائز اهمیت و مهم می باشد و مصرف  آن قبل از رفتن به مدرسه برای همه اطفال و کودکان توصیه می شود می خواهیم بهترین و مغذی ترین صبحانه ها را به شما معرفی کنیم!

فرزاد بابایی به بیان دلایل علمی اهمیت میل کردن صبحانه در دانش آموزان پرداخت و گفت: بعد از بیدار شدن افراد از خواب، سطح قند خون بدن به میزان چشمگیری کاهش یافته و همین مسئله می تواند در کاهش یادگیری فرد اثرگذار باشد.

بابایی افزود: میزان آب و الکترولیت‌های بدن افراد پس از بیدار شدن از خواب نیز به میزان زیادی کاهش می یابد که میل کردن صبحانه به تامین آب مورد نیاز بدن و ایجاد تعادل در میزان الکترولیت های بدن کمک می کند و از این حیث نیز میل کردن صبحانه از نظر علمی برای همه افراد به ویژه دانش آموزان که در سنین رشد هستند، ضروری می باشد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه میل کردن صبحانه باعث جذب مواد مورد نیاز بدن می شود، گفت: دانش آموزانی که صبحانه می خورند با آمادگی بیشتری سر کلاس حاضر شده و قدرت یادگیری بیشتری دارند، ضمن اینکه با میل کردن صبحانه قند خون افراد تنظیم شده و تمایل کمتری به میل کردن غذاهای پر قند از خود نشان می دهند.

بابایی با تاکید بر نقش مهم تغذیه سالم و درست در افزایش قدرت یادگیری و رشد فیزیکی دانش آموزان گفت: دانش آموزان در سنین رشد بوده و برای تامین نیازهای بدن خود به مصرف میان وعده ها نیاز دارند.

بابایی در ادامه با بیان اینکه بعد از یک ساعت نشستن سر کلاس درس مقداری خستگی در دانش آموزان ایجاد می شود، نقش میان وعده سالم را در بالا بردن روحیه دانش آموزان برای ادامه فرآیند یادگیری مهم دانست و گفت: میان وعده ها می توانند نقش مهمی در بازگرداندن نشاط و شادابی و آمادگی برای کلاس رفتن در دانش آموزان ایجاد کنند.

بابایی در ادامه بهترین میان وعده ها را شامل لقمه های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو و یا نان و تخم مرغ و گوجه دانست وگفت: میل کردن مخلوطی از مغز دانه های مختلف به همراه یک پاکت شیر می تواند میان وعده خوبی برای دانش آموزان باشد.

بابایی گفت: مصرف آش های عرضه شده در مدارس نیز در صورت رعایت موارد بهداشتی و داشتن مجوز توصیه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین میان وعده‌ها میان وعده‌هایی هستند که به آرامی قند را آزاد کرده و در اختیار سلول ها قرار می دهند، گفت: مصرف موادی مثل چیپس و پفک و اسنک ها و آب میوه ها به عنوان میان وعده برای دانش آموزان توصیه نمی شود.

بابایی در ادامه مصرف چیپس و پفک را به عنوان میان وعده برای دانش آموزان نامناسب ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی مصرف اینگونه خوراکی ها در سنین نوجوانی سبب می شود تا افراد در سنین میانسالی با عوارض زیادی مواجه شوند.yjc

دانش آموز و اولین وعده غذایی

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اجرای ۶۱۶ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری Tiny Diver v1 …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] هشدار درباره احتمال جیره‌بندی آب/ منبع جدیدی برای آب شرب نداریم نیروهای مرزی هند و پاکستان اتش بس را بار دیگر نقض کردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا