جلسه از رسمیت افتاد؛کمیسیون‌ها بدون صاحب ماندند

جلسه از رسمیت افتاد؛کمیسیون‌ها بدون صاحب ماندند

گیل مشاهده/گروه اجتماعی: دومین جلسه شورای شهرستان رشت بعد از انتخاب محمد علی رفیعی نوده به ریاست شورا هم با چالش و ترک صحن علنی از سوی تعدادی از اعضا همراه شد.
این جلسه که صد و دهمین نشست شورای شهرستان رشت در سومین سال خود بود به دلیل از دستور کار خارج شدن انتخاب کمیسیون‌های تخصصی از سوی رییس شورا با اعتراض و درگیری لفظی بعضی از اعضا با رفیعی سرانجام پیدا نکرد.
توضیح رفیعی نوده به اعضا این بودکه لیست درخواستی اعضای کمیسیون را نیم ساعت قبل از جلسه دریافت کرده. لیستی که به گفته او با تفاهمات صورت گرفته قبلی مغایرت داشت.

از کار غیر قانونی تا تهدید
امیرحسین علوی اولین مخالف رفیعی بعد از موکول کردن انتخاب کمیسیون‌ها به جلسه بعدی شورا بود. او تصمیم رییس شورا را غیر قانونی اعلام کرد و خطاب به او گفت: رییس شورا حق کار غیر قانونی و خارج کردن انتخاب کمیسیون‌ها از دستور رسمی جلسه را ندارد. این عضو شورا در ادامه از خطر ادامه لابی‌ها گفت که به گفته او عاقبت بدی برای رشت به دنبال خواهد داشت. رفیعی نوده در پاسخ به علوی از او خواست که دست از تهدید رییس شورا بردارد.
ادامه اظهار نظر اعضای شورا که اغلب با عصبانیت و رفت و آمد مخالفان و موافقان به داخل و خارج صحن همراه بود در ‌‌نهایت کار را به جایی رساند که جلسه از رسمیت افتاد.
ابتدا طیف موافقان رییس شورا یعنی فرهاد شوقی، محمود باقری، محمد حسین کارگرنیا، مسعود کاظمی، منوچهر جمالی و عباس صابر از صحن خارج شدند که دقایقی بعد صابر به جلسه بازگشت اما دقیقه‌ای بعد اسماعیل حاجی‌پور که در زمره مخالفان رفیعی بود جلسه را ترک کرد چون معتقد بود شرایط برای ادامه جلسه مناسب نیست. در نتیجه جلسه شورای شهرستان برای چندمین بار طی ماههای اخیر از رسمیت افتاد یا تشکیل نشد.

کسری بودجه شهرداری و عدم نظارت شورا
اختلاف نظر بین اعضای شورای شهرستان رشت در حالی بود که تا پیش از اعلام نشر رییس شورا مبنی بر از دستور خارج کردن انتخاب کمیسیون‌ها دستور جلسات قبلی تقریبا به آرامی در بررسی شد. در ابتدای جلسه محمود باقری خطیبانی در نطق پیش از دستور به مشکلات مالی شهرداری رشت اشاره و از تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری انتقاد کرد.
به گفته باقری در حال حاضر شهرداری رشت برای پرداخت حقوق و حقوق معوق کارکنان خود بیش از چهار میلیارد تومان کسری بودجه دارد موضوعی که به گفته این منتقد شهردار زندگی روزمره این افراد را با مشکلات زیاد مواجه کرده هست.
باقری یکی از مهم‌ترین دلیل مشکلات در شهرداری را عدم نظارت مناسب شورا عنوان کرد.

مسکن مهر به جای خانه‌های حریم رودخانه
بررسی دو فوریت لایحه امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برای خرید ۶۱۰ واحد مسکونی مسکن مهر بود که با مخالفت اعضا دو فوریت آن رای لازم را کسب نکرد و لایحه به صورت عادی وصول شد.
هدف طراحان لایحه خرید ۶۱۰ واحد مکسونی مسکن مهر رشت و پیشنهاد معاوضه آن به بعضی از ساکنان حریم دو رودخانه زرجوب و گوهررود به شورا بود. بار مالی این لایحه ۶۶۶ میلیارد ریال برآورد شده هست.
موافقت با فوریت لایحه درخواست شهرداری که خواستار مجوز برگزاری مزایده برای جذب سرمایه گذار با هدف نوسازی شهربازی رشت بود از دیگر موارد بررسی شده در جلسه شورا قبل از از رسمیت افتادن بود.

تفاهم بر سر جذب سرمایه گذار برای شهربازی
عباس صابر در توضیح لایحه ارایه شده از سوی شهردار رشت در ارتباط با شهربازی گفت: طبق تصمیمی که شهردار با حضور شش عضو شورای شهرستان در هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اتخاذ کرده شهربازی طی قرارداد ۱۰ ساله به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود. این سرمایه گذار هم موظف هست طی ۲۱ ماه تجهیزات موجود در شهربازی رشت را نوسازی کند.
براساس لایحه ارایه شده شهرداری سهم الشرکه شهرداری در این پروژه ۱۹. ۹ درصد از درآمد ناخالص هست. این رقم به طور الکترونیکی از هر بلیت یا کارت شارژ مورد استفاده در شهربازی اخذ می‌شود.
در این جلسه اعضای شورای شهرستان رشت در آستانه بازگشایی مدارس مانند سال‌های گذشته با ارایه خدمات رایگان ناوگان اتوبوسرانی رشت در روزهای ۳۱‌ام شهریور و اول مهر به موافقت کردند.

(۰)(۰)

نوشته جلسه از رسمیت افتاد؛کمیسیون‌ها بدون صاحب ماندند اولین بار در پایگاه سرگرمی گیل مشاهده پدیدار شد.

جلسه از رسمیت افتاد؛کمیسیون‌ها بدون صاحب ماندند

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره جلسه از رسمیت افتاد؛کمیسیون‌ها بدون صاحب ماندند با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا