بزرگی پروستات و نعوظ، اختلالات باروری مردان

مطالب تفریحی

بزرگی پروستات و نعوظ، اختلالات باروری مردان

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بزرگی پروستات و نعوظ، اختلالات باروری مردان را ببینید.

همزمان با افزایش سنّ مردان، غدّه پروستات نیز بزرگ می‌‌‏شود که به این وضعیت، بزرگی خوش‌‌‏خیم غدّه پروستات « بی پی اِچ و یا هیپرپلازی خوش‌‌‏خیم » نیز گفته می‌‌‏شود. به عبارتی، بی پی اِچ به رشد غیر سرطانی سلول‌‌‏های درون غدّه پروستات اطلاق می‌‌‏شود.
به‌‌‏ وضوح معلوم نیست که چه عاملی باعث ایجاد بی پی اِچ می‌‌‏شود. با این حال، آنچه که ما می‌‌‏دانیم این است که سنّ و هورمون تستوسترون نقش مهمی درایجاد آن بازی می‌‌‏کنند. سایر عوامل خطرساز شامل رژیم غذایی نادرست، تحرک ناکافی، چاقی شکم، سیگار کشیدن و مصرف بی‌‌‏رویه الکل می‌‌‏باشند. در سنین حدود شصت سالگی، بیش از نیمی مردان مبتلا به بی پی اِچ هستند و در حدود هشتاد و پنج سالگی، مبتلایان در حدود نود درصد هستند که البته تنها سی درصد از این تعداد علائم بیماری را نشان خواهند داد.
علائم و نشانه‌‌‏های بزرگی خوش‌‌‏خیم غدّه پروستات مربوط به ادرار کردن می‌‌‏شوند، به این دلیل که بزرگ شدن پروستات روی مجرای ادراری فشار وارد کرده و موجب کاهش جریان ادرار می‌‌‏شود. از جمله این علائم، ادرار ضعیف و آهسته، تخلیه ناکامل مثانه، تکرّر ادرار، احساس فوریت و اضطرار برای ادرار کردن، جریان منقطع ادراری، بیدارشدن از خواب شبانه برای ادرار کردن، وارد کردن فشار تا بتوانند ادرار کنند و چکّه و نشت ادرار پس ازادرار کردن می‌‌‏باشند.
به التهاب غدّه پروستات، پروستاتیت گفته می‌‌‏شود که برخلاف بی پی اچ، معمولا در مردان جوان و میانسال اتفاق می‌‌‏افتد.

تشخیص
انجمن اورولوژی آمریکا « آ یو آ » برای ارزیابی بی پی اِچ، یک روش نمره گذاری براساس علائم را تدارک دیده است که بر آن اساس، پزشک می‌‌‏تواند علائم و نشانه‌‌‏های شما را ارزیابی و بررسی کند. بر اساس نمره‌‌‏گذاری آ یو آ به منظورارزیابی شدت بیماری، نمره بین صفر تا هفت خفیف، هشت تا نوزده متوسط و نمره بین بیست تا سی و پنج، بیماری شدید در نظر گرفته می‌‌‏شود. همچنین پزشک، شما را از نظر سایر مشکلات از جمله دیابت و یا اختلالات سیستم عصبی بررسی خواهد کرد. ممکن است انجام معاینه مقعدی با انگشت، جهت ارزیابی سایزغدّه پروستات و همچنین بررسی سایر اختلالاتی که مطرح می‌‌‏شوند مانند، التهاب، عفونت و یا سرطان غدّه پروستات مورد نیاز باشد. علاوه بر اینها، آزمایش آنالیز کامل ادرار و تست سنجش میزان پی اِس آ در خون « آنتی ژن اختصاصی پروستات » باید انجام شود.

درمان
از آنجایی‌‌‏که سیر این بیماری بسیار کند است، آقایان می‌‌‏توانند خودشان تصمیم بگیرند که در صورت تمایل به درمان، در چه زمانی می‌‌‏خواهند درمان شوند. در موارد بسیار کمی، علائم بی پی اِچ آنقدر شدید هستند که نیاز به درمان فوری دارند. گزینه های درمانی موجود برای بی پی اِچ بستگی به شدت علائم شما دارند.

منتظر ماندن در عین مراقبت و مواظبت
این تنها گزینه برای مردانی است که در آ یو آ نمرات پایینی دارند. این روش شامل، کاهش مصرف مایعات خصوصا در شبها، محدودیت در مصرف الکل و کافئین، اجتناب از مصرف داروها‌‌‏یی که بر عملکرد مثانه و پروستات اثر می‌‌‏گذارند و در آخر زمان بندی منظم برای رفتن به دستشویی می‌‌‏باشد.

دارو درمانی
داروهایی که توسط پزشک برای درمان بی پی اِچ تجویز می‌‌‏شوند عبارتند از، بلوک کننده‌‌‏های گیرند‌‌‏ه‌‌‏های آلفا، بلوک کننده‌‌‏های هورمون و دارو درمانی ترکیبی.

جراحی
نوع جراحی که برای درمان بی پی اِچ استفاده می‌‌‏شود، تراشیدن پروستات از راه مجرای ادرار « تی یو آر پی » است. این روش رایج‌‌‏ترین روش درمانی است که علائم بیماری را در هشتاد تا نود درصد بیماران کاهش می‌‌‏دهد.
بیماری ممکن است با عوارضی نظیر، انزالِ خشک « فاقد مایع منی »، عفونت و خونریزی، اختلالات نعوظ و بی اختیاری ادرارهمراه باشد. به دلیل اینکه ممکن است غدهّ پروستات مجددا رشد کند، بیش از بیست درصد از بیماران در طی ده سال پس از جراحی نیاز به تی یو آر پی مجدد خواهند داشت.

بزرگی پروستات و نعوظ، اختلالات باروری مردان

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره بزرگی پروستات و نعوظ، اختلالات باروری مردان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا