برای آرایش پوست روشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟

سلامت

برای آرایش پوست روشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه برای آرایش پوست روشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟ را ببینید.

اگر پوست روشنی دارید، احتمالاً متوجه شده­اید که رنگ های آرایشی که دوستان برنزه شما استفاده می­کنند، برای پوست روشن شما چندان مناسب به نظر نمی­رسد. مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با زیبایی، رنگ پوست شما نقش مهمی در رنگ‌هایی که برای شما جذاب‌تر و مناسب­تر به نظر می‌رسد بازی می‌کند؛ به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا در مورد آرایش برای پوست روشن صحبت کنیم. بنابراین، می‌پرسید چه آرایشی روی پوست رنگ روشن بهتر به نظر می‌رسد؟ در حالی که مطمئناً می­توانید طیفی از آرایش های خیره کننده را با چهره روشن خود تثبیت کنید، چند نکته کلیدی زیبایی وجود دارد که باید هنگام پر کردن کیف آرایش خود در نظر داشته باشید. برای آشنایی با این نکات با ما همراه باشید تا هرچه بیشتر در مورد این رنگ پوست بدانید.

ابروهایی متناسب

پوست­هایی با رنگ روشن اصولا ابروهایی روشن نیز دارند. اگر شما در میان کسانی هستید که احساس می­کنید ابروی کم رنگ و بی روحی دارید می­توانید از یک سایه ابرو برای کاور کردن ابروها استفاده کنید. نیازی نیست رنگ­های بیش از حد تیره را امتحان کنید. همین که رنگ واضحی مانند قهوه­ای را امتحان کنید کافی است. برای محافظت از ابروها از بهترین مارک برای خرید انواع سایه ابرو استفاده کنید. مک، کالیستا، آکوا و vov از بهترین مارک­های سایه ابرو هستند.

آماده سازی با SPF

در حالی که این تنها یک نکته آرایشی نیست، افرادی که پوست رنگ روشن دارند همیشه باید با SPF یا همان ضدآفتاب با فاکتور پوششی آماده شوند. این یک نکته مرتبط با زیبایی نیست اما رعایت آن در هنگام آرایش واجب است. افرادی که رنگ‌ پوست روشن دارند به ویژه در مواجهه با اشعه‌های مضر خورشید مستعد سوختگی بیشتری هستند. اگر نمی­خواهید مرحله دیگری را به روتین آرایش خود اضافه کنید و مجبور به استفاده از کرم­های درمانی شوید، یک کرم ضد آفتاب آرایش شما را ساده می­کنند و در عین حال از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کنند. ما در اینجا محصولات مختلفی برایتان آماده کرده­ایم که حاوی SPF هستند و توانایی مراقبت از پوست را در مقابل آفتاب دارند. انتخاب با شماست که کدام یک برایتان بهتر است.

۱- کرم پودر حاوی SPF

اگر مرطوب کننده یا پرایمر با SPF ندارید، انواع کرم پودر وجود دارد که با محافظت در برابر آفتاب پوستتان را سالم نگه می­دارند. کرم­ پودر­های رنگی برند مای داری SPF لازم برای محافظت از پوست در مقابل خورشید هستند و کیفیت بالایی دارند. این برند در میان بهترین برندهای ایرانی قرار دارد و شما می­توانید محصول مورد نظر خود را از نمایندگی مای و یا سایت­های معتبر تهیه کنید.

۲-پرایمر حاوی SPF

بله، می توانید از پرایمر با SPF نیز استفاده کنید. پرایمر آرایش یک محصول بسیار مفید و کاربردی برای افزایش طول عمر پوست و ایجاد پایه­ای یکنواخت برای آرایش شما است؛ پس داشتن یک پرایمر آرایشی که حاوی SPF باشد کار شما را راحت خواهد کرد.

 

۳- مرطوب کننده حاوی SPF

یک گزینه شاخص برای افزودن محافظت در برابر آفتاب به روتین آرایش خود این است که پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده دارای SPF آماده کنید. این نه تنها به محافظت در برابر آفتاب کمک می­کند، بلکه پوست شما مرطوب خواهد کرد و با این کار پوستتان قبل از آرایش آبرسانی شده است.

کرم پودر

وقتی صحبت از آرایش برای پوست رنگ روشن به میان می­آید، اغلب فرمول­های رنگی مناسب خواهند. اگر صورت شما بیش از اندازه بی روح و سرد به نظر می­رسد رنگ­های گرم با تناژ صورتی را امتحان کنید. برای استفاده روزانه، یک کرم پودر شفاف و با رنگ گرم را انتخاب کنید. از کانسیلر در مناطق مورد نیاز مثل اطراف چشم­ها استفاده کنید. رنگی را برای کانسیلر انتخاب کنید که یک درجه از کرم پودر روشن­تر باشد و بتواند تیرگی­های اطراف چشم را پوشش دهد.

سایه چشم

رنگ­هایی را برای سایه چشم انتخاب کنید که ابتدا با رنگ چشم­تان همخوانی داشته باشند و پس از آن با رنگ پوستتان در تضاد نباشند. به عنوان مثال رنگ چشم آبی یا سبز بهتر است تا از رنگ­های تیره مثل مشکی یا قهوه­ای تیره استفاده نکنند و در مقابل رنگ­های روشن مثل هلویی را امتحان کنند. برای چشم­های قهوه­ای رنگ­های گرمی مانند قهوه­ای مناسب است. به عنوان یک قاعده کلی، به رنگ های برنزه، قهوه ای و برنزی بچسبید. اگر می‌خواهید با رنگ‌ها بازی کنید، کم کم شروع کنید تا میکاپ صورت و چشم­هایتان بهم نریزد.

انتخاب ریمل و خط چشم

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که خط چشم یا ریمل مشکی را انتخاب کنید، این می­تواند تضاد شدیدی را ایجاد کند و این تضاد برای پوست­های خیلی روشن جالب نیست. در عوض، سایه های قهوه ای، برنزی و خاکستری را امتحان کنید. این رنگ­های نود و خنثی در برابر پوست روشن شما نرم­تر خواهند بود. رنگ­های ملایم­تر مثل قهوه­ای را امتحان کنید. می­توانید از انواع ریمل­های رنگی استفاده کنید. البته فراموش نکنید ریمل­های رنگی برای تابستان کاربردی هستند.

انتخاب رژ لب

هنگامی که چهره­ای روشن دارید، ایده خوبی است که رنگ­های مختلف رژ لب را امتحان کنید، حتی رنگ­های متضاد با چهره شما مثل قرمز، بد نخواهد بود. این­ رنگ­ها برای پوستتان مناسب هستند اما باید توجه کنید، زمانی که قصد استفاده از رنگ­های تیره را دارید آرایش چشم خود را مختصر انجام دهید. نباید صورت خود را شلوغ کنید.

انتخاب رنگ رژ گونه

پوست­ شما برای رنگ­های ملایم رژگونه مناسب است و نباید آن پوست را تاریک کنید. بعضی رنگ­های تیره پوستتان را تاریک خواهند کرد. رنگ­های هلویی و صورتی برای شما زیبا هستند و به راحتی می­توانند با رنگ پوست شما سازگار شوند. رنگ­های تیره روی گونه شما را عجب و غیر عادی نشان خواهد داد. رنگ­هایی مثل قرمز تیره و یا بادمجانی را هرگز امتحان نکنید. اینها برای شما فاجعه هستند. همچنین در این مقاله می‌توانید نکات دیگری در مورد انتخاب رنگ رژ گونه مناسب برای پوستتان را پیدا کنید.

رنگ­های سرد را امتحان کنید

هنگام انتخاب محصولات آرایش صورت مانند برنزه کننده و هایلایتر، سایه­هایی با ته رنگ سرد را انتخاب کنید. هنگامی که پوست رنگ پریده­ای دارید، ته رنگ های گرم می­تواند باعث شود که یک محصول آرایشی (مخصوصاً برنز) در برابر پوست شما نارنجی به نظر برسد. اگر علاقه­ای به رنگ­های سرد ندارید می­توانید ابتدا یک کرم پودر گرم با تناژ صورتی را امتحان کنید و سپس از سایه و هایلایتر با رنگ­های گرم استفاده کنید.

آرایش برای پوست­های سفید چندان سخت نیست و تنها با رعایت چند نکته می­توانید از سفیدی صورت خود به عنوان نقطه قوت صورتتان استفاده کنید.

نویسنده: سارااقبالی

برای آرایش پوست روشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره برای آرایش پوست روشن به چه نکاتی باید دقت کرد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا