با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید!

سلامت

با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید! را ببینید.

والدین مسئولیت پذیر، حاضرند هر کاری را انجام دهند تا یک زندگی شاد و موفقی را برای فرزندان خود فراهم کنند؛ اما آنها گاهی رفتارهایی را به اشتباه انجام می دهند که برای فرزندشان ضررهایی را به همراه دارد. کودکان از بدو تولد مدام در حال تجزیه و تحلیل رفتارهای والدین خود هستند، از این رو هر رفتار نادرستی ممکن است مسیر ذهن آنها را به بیراه منحرف کند و آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
از آنجایی که آینده هر فرد متاثر از دوران کودکی است، بهتر است نسبت به رفتارها و گفتارهای خود با کودکان دقت بیشتری داشته باشیم. ما در ادامه درمورد برخی از رفتارهای اشتباه والدین و تاثیرات منفی آنها در زندگی آینده کودکان با شما صحبت می کنیم.

با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید!

عدم ابراز احساسات به فرزندان
کودکان پس از شناخت محیط و افراد پیرامون خود، پدر مادر را مهم ترین فرد زندگی خود می دانند؛ با این وجود اگر کودکی عشق و علاقه کافی را از پدر مادرش دریافت نکند چه پیش می آید؟ مطمئنا عزت نفس او زیر سوال می رود؛ به گونه ای که دیگر خودش را هم دوست ندارد. این طرز فکر می تواند در آینده بر روی نگاهش به ظاهر خود هم تاثیر بگذارد. از این رو مدام از اندام و یا چهره خود عیب و ایراد می گیرد و تصمیم می گیرد تا جراحی های زیادی را برای تغییر خود انجام دهد.
برخی دیگر به جای اصلاح رفتار خودشان، مدام رفتار بچه ها را با ذره بین مشاهده خود بررسی می کنند. آنها سعی دارند تا تمام کمبودهای عاطفی خود را روی فرزندانشان جبران کنند. به همین دلیل آنها را تحت کنترل خود در می آورند. آیا واقعا هر فرد دوست دارد مدام تحت کنترل باشد؟ پس بهتر است که احساسات واقعی خود را با کودکانمان به اشتراک بگذاریم.

کنترل همه چیز توسط والدین!
پدر مادرها گاهی فراموش می کنند که فرزندشان بزرگ شده است و می تواند خودش برای زندگی اش تصمیم بگیرد. اگر شما همیشه بخواهید فرزند خود را تحت کنترل داشته باشید، آنها از لحاظ احساسی بزرگ نمیشوند و در آینده نمی توانند به خوبی با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند. در حقیقت نمی توانند یک رابطه عاطفی سالم داشته باشند. زیرا به تنهایی قادر به تصمیم گیری نیستند و به تنها چیزی که فکر می کنند خودشان است. همین موضوع باعث میشود که آنها مدام با دیگران اختلاف نظر داشته باشند.

گرفتن قدرت تصمیم گیری از کودکان
زمانی که پدر مادرها برای فرزندانشان تصمیم می گیرند، در واقع قدرت اختیار و مستقل بودن را از آنها می گیرند. هر کودکی باید بتواند خودش برای زندگی اش تصمیم بگیرد. البته این بدان معنی نیست که پدر مادر هیچ دخالتی در آن نداشته باشد، بلکه باید از دور نظارت و حمایت های لازم را داشته باشید.
اگر کودکتان قدرت تصمیم گیری نداشته باشد، به تنهایی قادر به حل کردن مشکلاتش نیست. در این شرایط آنها حتی در بزرگسالی هم برای تصمیم گیری به تایید فرد دیگری نیاز دارند. به مرور زمان آنها نمی توانند جایگاه اصلی خود را در جهان پیدا کنند، چون هیچوقت نمی دانند دقیقا از زندگی چه می خواهند.

در مقابل آنها هرگز دعوا نکنید!
فرزندانی که همیشه شاهد دعوا و مشاجره والدین خود بوده اند، در بزرگسالی دو نوع رفتار را از خود بروز می دهند: یا اینکه از بحث کردن بیزارند و به شدت از آن دوری می کنند و یا اینکه مدام می خواهند به دیگران آزار برسانند. در چنین شرایطی دخترها سعی می کنند به مردها نشان دهند که از آنها قوی ترند و پسرها هم همان رفتار پدر خود را الگو قرار می دهند. در بعضی از موارد هم آنها متوجه رفتار اشتباه خود میشوند و برای فاصله گرفتن از آن به مواد مخدر و الکل روی می آورند.

عواقب درخواست غیر منطقی از فرزندان
از آنجایی که کودکان به پدر و مادر خود اعتماد دارند، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا خواسته آنها را رد نکنند. اما اگر در این راه با شکست مواجه شوند، خودشان را سرزنش می کنند و به این باور می رسند که لیاقت عشق آنها را ندارند.
زندگی کردن با چنین والدینی دشوار است؛ زیرا فرزندان آنها باید مدام در پی برطرف کردن خواسته ها و انتظارات غیر واقعی آنها باشند. در واقع آنها مدام می خواهند در مسیر موفقیت پیشی بگیرند و اگر هم شکست بخورند افسرده و دلسرد میشوند. این نوع رفتار ابتدا به پدر مادر و سپس به فرزندان آسیب می رساند و مانع لذت بردن آنها از زندگی میشود.

توجه نکردن پدر به فرزندان به خصوص دختران!
فرقی ندارد که فرزند شما دختر باشد یا پسر، عدم توجه شما به عنوان یک مهم ترین و اصلی ترین عضو خانواده، در شخصیت او در سنین بالاتر تاثیر منفی می گذارد. شجاعت و رشد شخصی کودک تا حد زیادی به پدر خود وابسته است. در این شرایط اگر فرزند شما توجه لازم را از پدرش دریافت نکند، چه پیش می آید؟
پسرها معمولا مقلد رفتار پدران خود هستندو دخترها نیز در برقراری یک رابطه رمانیتک با مشکل مواجه میشوند. موضوع مهم در اینجا معنا پیدا می کند که دختران معمولا مردی را انتخاب می کنند که کاملا به پدرشان شبیه باشد؛ بنابراین طبیعی است که در این شرایط دچار سردرگمی شوند و یا نسبت به تمام مردهای بدبین میشوند.

سرکوب کردن احساسات کودکان
در بعضی از مواقع والدین، فرزندان را به دلیل برخی از رفتارهایی که از خود نشان می دهند سرزنش می کنند. در ابتدا باید بدانید که هر چه بیشتر یک فرد احساسات خود را کنترل کند، منزوی و گوشه گیر میشود. چنین افرادی در بزرگسالی نمی توانند به راحتی احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند و یا در عصبانیت ناگهان به بدترین شکل ممکن از کوره در می روند. پس بهتر است که با رفتار خود شرایطی را فراهم کنیم تا کودکان به راحتی بتوانند احساسات خود را بروز دهند.

ویکی روان؛ بهترین سایت روانشاسی کودک و نوجوان
مشاوره کودک و نوجوان، نوعی از خدمات روانشناسی در مرکز مشاوره آنلاین کودک و نوجوان ویکی روان (www.wikiravan.com/childpsychology)  است که به طور تخصصی بر روی مشکلات کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. مشاوران کودک به درمان اختلالات دوران کودکی کمک می کنند. در مسیر تربیت فرزند، آموزش های لازم را در اختیار والدین قرار می دهند و به طور کلی در جهت افزایش سلامت روان کودکان و نوجوانان قدم بر میدارند. مشاوره کودک آنلاین، به شما کمک می کند تا با فرزندتان رخورد اصولی تری داشته باشید و از اشتباهات و سهل انگاری های آسیب زا در هنگام تربیت آنها بپرهیزید؛ در این صورت می توانید نقش خود را به عنوان والدین به بهترین نحو ایفا کنید و سلامت روحی و روانی فرزندتان را تضمین کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه مشاوره روانشناسی کودک بدست آورید؛ تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره با فرزند خود هرگز اینگونه رفتار نکنید! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا