بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست |اخبار ایران و جهان

بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست |اخبار ایران و جهان

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:تابناک: بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست
البته من رنج ناشی از سالها ناامیدی را درک می کنم، اما تنها راه پایان دادن به خشونت ها، پیشرفت واقعی و ملموس در مسیر (دستیابی به) راهکار سیاسی هست؛ راهکاری که پایان اشغالگری و همچنین ایجاد کشور فلسطینی را شامل شود که مردم آن در صلح و امنیت کنار اسرائیل و دیگر همسایگان خود زندگی کنند.
کد خبر: ۵۴۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ – ۰۰:۰۴ – ۲۲ October 2015

دبیرکل سازمان ملل، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی و تنش زا توصیف کرد.

به گزارش ای پی تی ان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس تفریحی مشترک با محمد عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت:« از آقای محمود عباس تشکر می کنم. آقایان و خانم ها، مقامات بلند پایه دولت فلسطین و سازمان ملل، عصر به خیر، سلام علیکم! از آقای محمود عباس به علت استقبال از من و در میان گذاشتن افکار خود درباره اوضاع کنونی سپاسگذارم. من به رام الله آمده ام، زیرا درباره تشدید خشونت ها در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان، اسرائیل و بالاخص قدس، بسیار نگرانم. اجازه دهید ابتدا به خانواده هایی که رنج از دست دادن یا زخمی شدن بسیاری از اعضایشان را در حوادث غم انگیز تحمل می کنند، تسلیت بگویم.

بان کی مون افزود: من از تلاش های محمود عباس برای کاستن از تنش ها و پایان دادن به خشونت هایی که روزانه فقط قربانیان و رنج بیشتر ایجاد می کند، استقبال می کنم. این اقدام جوانان که سلاح به دست گرفته اند و دنبال کشتار افراد هستند، مرا مأیوس کرده هست و باید برای همه مأیوس کننده باشد؛ خشونت، راهش نیست. خشونت نمی تواند صلح عادلانه و پایدار به همراه داشته باشد، بلکه فقط منجر به عقب افتادن روزی خواهد شد که در آن فلسطینیان کشور داشته باشند و هر دو طرف (اسرائیلی و فلسطینی) در صلح و امنیت زندگی کنند.

البته من رنج ناشی از سالها ناامیدی را درک می کنم، اما تنها راه پایان دادن به خشونت ها، پیشرفت واقعی و ملموس در مسیر (دستیابی به) راهکار سیاسی هست؛ راهکاری که پایان اشغالگری و همچنین ایجاد کشور فلسطینی را شامل شود که مردم آن در صلح و امنیت کنار اسرائیل و دیگر همسایگان خود زندگی کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت من این نیاز مبرم را به حاکمان اسرائیل و فلسطین گوشزد کردم که باید در حرف و عمل نشان دهند که شریک صلح هستند. آنها باید از برداشتن گام های یکجانبه که چشم انداز دستیابی به صلح را بر هم می زند، خودداری کنند و با هدف ایجاد بنیان های لازم برای راهکار تشکیل دو کشور، اوضاع را به شکل چشمگیری بهبود بخشند. جامعه بین المللی نیز باید به تعهد دیرینه خود برای راهکار صلح آمیز فراگیر پایبند باشد. ما از همه تلاش ها برای ایجاد شرایطی که مذاکرات معنادار را امکان پذیر می کند، حمایت می کنیم، اما نهایتاً این فلسطینیان و اسرائیلی ها هستند که باید صلح را انتخاب کنند. جدی ترین چالش ما، خاتمه دادن به موج کنونی خشونت ها و جلوگیری از جان باختن انسان های بیشتر هست.

بان کی مون گفت اقدامات تحریک آمیز مکرر در مکان مقدس قدس که آتش خشونت های کنونی را شعله ور کرده هست، عمیقاً مرا نگران می کند. رسیدگی به تنش های کنونی برای تغییر دادن عوامل تشدید ناآرامی ها، جنبه حیاتی دارد. من از این استقبال می کنم که اسرائیل بارها اطمینان خاطر داده هست ابداً تصمیم ندارد اوضاع کنونی در مکان مقدس را که جنبه تاریخی دارد، تغییر دادن دهد.

بان کی مون گفت در دیدارهای دیروز با مقامات اسرائیل تأکید کردم که تنها تغییر دادن عملی رفتارها می تواند دیدگاه افراد را تغییر دادن دهد. رهبران مذهبی و چهره های سیاسی اسرائیل و فلسطین باید قاطعانه با خشونت، تروریسم و تحریک (به ناآرامی) مخالفت کنند. گفتمان نفرت انگیز چند هفته اخیر، عمیقاً نگران کننده هست و همه گروه ها باید قاطعانه آن را محکوم کنند.

پورتال ۱ اسرائیل (به ناآرامی ها) نیز بر چالش های دشوار کنونی برای ایجاد صلح افزوده هست؛ من، ضرورت رسیدگی هر چه سریع تر به این مسئله را به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یادآوری کردم. البته اسرائیلی ها نیز نباید پیوسته در وحشت آن باشند که حمله بعدی چه زمانی رخ خواهد داد.

اوضاع کرانه باختری نیز باید دوباره مورد توجه قرار گیرد. شهرک سازی اسرائیل غیرقانونی هست و افزون بر دامن زدن به تنش ها، این احساس را تقویت می کند که راهکار تشکیل دو کشور دیگر چندان امکان پذیر نیست.

ما نمی توانیم احساس یأس را که از محو شدن تدریجی امیدها سرچشمه می گیرد، نادیده بگیریم؛ ما باید به چرخه بی پایان و بدون منطق رنج پایان دهیم و با کار دشوار دوباره این باور را ایجاد کنیم که پیشرفت واقعی به سوی صلح امکان پذیر هست.

شکست در این زمینه تنها هواداران خشونت و تفرقه را جسورتر خواهد کرد. من از هر دو اسرائیلی ها و فلسطینیان می خواهم که شهامت نشان دهند و دوباره مسیرشان را به سوی روند صلح معنادار پیدا کنند.

همچنین از اقدامات تازه سیاسی و بین المللی، از جمله فعالیت های گروه چهار جانبه (صلح) استقبال می کنم، اما دستیابی به صلح با گذر زمان دشوارتر می شود؛ ما باید فوراً اقدام کنیم تا اوضاع بی ثبات کنونی از این وخیم تر نشود. سازمان ملل کماکان از همه تلاش ها برای دستیابی به راهکار مبتنی بر مذاکره برای تشکیل دو کشور، حمایت خواهد کرد. در همین راستا، روی بینش سیاسی، راهبری و تعهد به صلح و ثبات در این قسمت حساب باز می کنم، تا راهکار تشکیل دو کشور هر چه سریع تر محقق شود. از همه شما تشکر می کنم

بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست |اخبار ایران و جهان

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره بان کي مون: شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غيرقانونی هست |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا