این عوامل از بروز سردرد جلوگیری می‌کند

این عوامل از بروز سردرد جلوگیری می‌کند

امروزه عوض در شیوه‌ی زندگی به ویژه تغذیه موجب شیوع سردرد در بین افراد شده هست.

باشگاه خبرنگاران:دکتر پاک‌نژاد دبیر علمی کنگره بین‌المللی سردرد ایران در خصوص انواع سردردها گفت: انواع مختلف سردرد وجود دارد که ۹۰درصد آن‌ها تنشی و میگرنی هستند. امروزه عوض در شیوه‌ی تغذیه افراد موجب بروز انواع سردردها شده هست. سردردها می‌توانند به عنوان بیماری یا علامت یک بیماری شناخته شوند و ممکن هست سردرد ناشی از بیماری جدی مثل خونریزی مغزی باشد.

وی در ادامه در خصوص مصرف مسکن برای سردرد گفت: مسکن‌ها برای درد ساخته شده‌اند. پس منطقی هست فردی که سردرد می‌گیرد به سراغ مسکن برود اما استفاده‌ی بیش از حد از مسکن‌ها نه تنها موجب بهبود سردرد نمی‌شود بلکه موجب تشدید آن نیز می‌گردد.

دکتر پاکنژاد با اشاره به مواردی که سردرد به عنوان علائم خطر به شما می‌رود، عنوان کرد: وقتی سردرد برای اولین بار در سنین بالای ۵۵ سال و زیر ۵ سال اتفاق بیافتد باید حتماً دلیل آن بررسی گردد. اگر سردرد ناشی از بیماری از بیماری نقص ایمنی، پیوند اعضاء، تومور، اختلال در بینایی و تکلم و راه رفتن باشد، پرچم خطر بالا می‌رود.

وی در خصوص درمان اکثر سردردها بدون مصرف دارو گفت: سردردهای تنشی و میگرن ۹۰ درصد سردردها را شامل می‌شوند که اگر سردردهای میگرنی ۲ تا ۳ بار در ماه تکرار شوند، درمان موردی کفایت می‌کند. اما اگر بیش از ۳ بار تکرار شود باید درمان جدی صورت گیرد.

دکتر پاکنزاد متخصص مغز و اعصاب در پایان در خصوص پرهیزها برای پیشگیری از سردرد گفت: پرهیز از مصرف تنقلات مثل چیپس و پفک و همچنین سوسیس و کالباس و فست‌فودها که حاوی نیتریت و نیترات باشد و علاوه بر پرهیزهای غذایی ذکر شده بی‌خوابی، گرسنگی، خستگی و فشار و استرس‌های روحی و روانی نیز در بروز سردرد موثر هست.

این عوامل از بروز سردرد جلوگیری می‌کند

منبع : فردا نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اقتصاد کدام کشورها به گردشگری وابسته هست نصب تیرهای فلزی ۳۶ متری در عرشه …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] دولت امریکا نسخه اصلی برجام را به کنگره ارایه نکرده می باشد ماجرای زمین‌خواری در حیران بالا گرفت

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا