اهمیت این موارد پیش از حامله شدن

اهمیت این موارد پیش از حامله شدن

 94139421

 خانم ها قبل از باردارشدن بهتر هست یک سری آزمایش های مهم را انجام دهند و سلامت جسمی خود را از همه لحاظ چکاپ کنند تا مشکلی در دوران بارداری برایشان پیش نیاید می خواهیم در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیار آن ها قرار دهیم!

در حالی که بسیاری از افراد بدون هیچ مشکلی از مادر شدن لذت می‌برند برخی از افراد دچار سختی زیادی می‌شوند. به نقل از پورتال «MSN»، این امر می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد از جمله، عادت‌های ناسالم شیوه زندگی، چاقی مفرط یا اختلالات ژنتیکی و… . اگر سعی می‌کنید بچه‌دار شوید، برای پیش‌گیری از بروز مشکلات در آینده باید مراقب سلامت خود باشید. بنابراین لازم هست بدانید چه نوع آزمایش‌هایی باید انجام دهید تا به طور کامل از سلامت اعضای داخلی بدن و مکانیسم عمل آنها از جمله تخمک‌گذاری، مبتلا نبودن به قند خون و بیماری‌های خونی یا هر نوع بیماری که می‌تواند در دوران بارداری خطر ایجاد کند، مطمئن شوید.

 البته این فقط مادر نیست که باید آزمایش انجام دهد بلکه پدر نیز باید تحت آزمایش هایی مانند شمارش تعداد اسپرم یا اختلالات ژنتیکی قرار بگیرد.

تست تیروئید

ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید) می‌تواند به زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود. کم کاری تیروئید نیز باعث اختلال مغزی در کودکان می‌شود. پس حتما قبل از بارداری عملکرد تیروئید را بررسی کنید.

آزمایش ادرار

برای اطمینان یافتن از بالا نبودن قند خون و میزان پروتئین و عفونت، مبتلا نبودن به عفونت ادراری، لازم هست آزمایش ادرار انجام شود. در صورت بالا بودن قند خون بلافاصله به متخصص دیابت مراجعه کنید تا قبل از بارداری درمان شوید. عفونت ادراری را نیز می‌توان با مصرف زیاد مایعات و آنتی‌بیوتیک برطرف کرد.

آزمایش خون

‏آزمایش خون اغلب در فهرست آزمایش های مهمی که خانم‌ها باید قبل از بارداری انجام دهند، قرار می‌گیرد. این آزمایش شمارش کامل سلول‌های خونی هست و پزشک بیماری‌های متعددی را از جمله سفلیس، اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و… بررسی می‌کند. آزمایش خون برای تشخیص بیماری‌های ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک و کم‌خونی داسی‌شکل نیز به کار می‌رود.

پاپ اسمیر

توصیه می‌شود آزمایش پاپ اسمیر و معاینه واژن، دهانه رحم و قسمت لگن انجام دهید تا در حین بارداری دچار مشکل نشوید. از طریق اسمیر تست هر نوع عفونت قارچی ، اختلالات سلولی در واژن یا قسمت دهانه رحم مشخص می‌شو

روزنامه خراسان

اهمیت این موارد پیش از حامله شدن

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] لزوم سوق دادن فضای مجازی به سمت کاهش اسیب های اجتماعی جدایی بازیکن برزیلی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اینده بورس از ۲ دوربین سجادی همه تلاش ها به تشکیل تیم ملی منتهی می شود که ویترین هر فدراسیونی هست

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا