انگور قرمز در پیشگیری از سرطان روده موثر هست

انگور قرمز در پیشگیری از سرطان روده موثر هست

آخرین اخبار سلامت:شما میتوانید در ادامه انگور قرمز در پیشگیری از سرطان روده موثر هست را مشاهده نمایید.

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه لستر انگلیس می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد که یکی از ترکیبات موجود در انگور قرمز به اسم کوچک رسوراترول از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار پورتال پزشکان بدون مرز، انگور قرمز مملو از آنتی اکسیدان هست ولی تحقیقات جدید نشان می دهد که بیشتر خواص این ماده به دلیل ترکیباتی به اسم کوچک رسوراترول هست که خاصیت ضد سرطانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که باعث محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از مولکول‌هایی به اسم کوچک رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی با پوسته الکترونی ناقص هستند که در همه جا، هوایی که تنفس می‌کنیم، در موادی که در اطراف ما هستند و در داخل بدن ما وجود دارند و می‌توانند با تخریب سلول‌های بدن و انتشار مواد سمی به بافت‌های اطراف خود خسارات جبران ناپذیری به بدن وارد می‌کنند.

حاصل فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن انواع سرطان، دیابت، نارسایی‌های قلبی، آسیب‌های مغزی، مشکلات عضلانی، پیری زودرس، آسیب‌های چشمی و در کل ضعف سیستم ایمنی بدن هست.

علاوه بر انگور قرمز، زغال اخته و تمشک نیز دارای این ترکیب هستند. این ترکیب زمانی تولید می شود که گیاه در برابر حمله انواع قارچ و باکتری قرار می گیرد.

در ادامه این تحقیقات آمده هست که این ترکیب از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و مانع از بروز التهاب در بدن می شود.

در حال حاضر رسوراترول موجود در پوست انگور قرمز یکی از مکمل های گران قیمت استفاده شده در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی هست و مهمترین ویژگی آن مسابقه با فرآیند پیری سلول ها، به ویژه سلول های پوست هست.

در این تحقیقات آمده هست که دوز پایین این ترکیب، نسبت به دوز بالا اثربخشی بیشتری دارد.

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان هست. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۱ هزار و ۷۸۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را در آمریکا از دست دادند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده هست.

امیدواریم از انگور قرمز در پیشگیری از سرطان روده موثر هست حداکثر بهره را برده باشید.

گردآوری:پورتال یک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا