انتخاب ناظر برای سازمان‌هایی که به زودی وجود نخواهند داشت/اظهارات فاطمه شیرزاد از حواشی ایجاد شده هنگام انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورا

انتخاب ناظر برای سازمان‌هایی که به زودی وجود نخواهند داشت/اظهارات فاطمه شیرزاد از حواشی ایجاد شده هنگام انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورا

گیل مشاهده/فاطمه صابری:
انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورای منظقه رشت در آخرین جلسه شورا می‌تواند تحلیل‌های مختلفی در پی داشته باشد. (گزارش گیل مشاهده از این جلسه)
تعدادی از منتقدان می‌گویند  می‌توان طبق قانون به کلیت نتیجه انتخاب اعضای کمیسیون‌هاخدشه وارد کرد چون از جمع ۱۵ عضو شورا یک نفر یعنی مسعود کاظمی در هیچ یک از کمیسیون‌های ۵ گانه شورا عضو نشد .
هر چند در‌‌‌ جلسه عصر دیروزشورا هم تعدادی از اعضا این موضوع را به رفیعی نوده رییس شورا یادآور شدند اما رفیعی بی‌توجه به اعتراضات صورت گرفته دستور ادامه رای گیری و ختم جلسه را صادر کرد.

انتخاب ناظر شورا براساس کدام قانون
همچنین انتخاب ناظر شورا در سازمانهای زیر مجموعه شهرداری هم با انتقادات شماری از اعضای شورا مواجه شد. منتقدان می‌گویند در اساسنامه شوراهای منظقه و روستا چیزی به اسم حضور و وجود «ناظرین شورا» در سازمانهای تابعه شهرداری تعریف نشده می باشد در نتیجه این انتخاب‌ها وجاهت قانونی ندارد. در جریان بحث و بررسی برای انتخاب ناظران شورای شورای منظقه وقتی رییس شورا از حضور رضا رسولی به عنوان ناظر شورا در سازمان پایانه‌ها، امیرحسین علوی در شورای بهسازی و نوسازی شهرداری، فاطمه شیرزاد به عنوان نماینده شورا در سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان آتش نشانی، موسوی روزان در سازمان خدمات موتوری شهرداری و… گفته به میان آورد تعدادی از اعضای شورا مانند فاطمه شیرزاد به این چیدمان اعتراض کردند و گفتند تعدادی از این سازمان‌ها مانند سازمان تاکسیرانی و سازمان اتوبوسرانی و سازمان پایانه‌های مسافربری رشت در آینده‌ای نزدیک با سازمانهای دیگر ادغام می‌شود در نتیجه عملا طیف توسعه گرای شورا در سازمان ناظر نخواهد داشت.
چون در پیشنهادات و در واقع انتخاب‌های از پیش انجام شده رییس شورا دست بالا از آنِ طیف منتقد شهردار می باشد. حالا یکی از پایگاههای سرگرمی استان به نقل از فاطمه شیرزاد که منتقد روش انتخاب ناظران بود نوشته که او در جریان معرفی ناظران شورا، برخی سازمان‌ها نظیر آتش نشانی را «سوخته» معرفی کرده. موضوعی که با نتیجه گیری عجیب نویسنده خبر همراه شده و آن را توهین به کارکنان و عوامل سازمان آتش نشانی رشت ارزیابی کرده می باشد.

DSC_6280_Copy1

از سازمان سوخته تا سازمان‌های در حال ادغام
اما فاطمه شیرزاد که در جریان حواشی‌های دایمی تعدادی از اعضای شورای منظقه همواره تلاش کرده می باشد به وظایف قانونی خود عمل کند و در جلسات شورا هم یکی از اعضای فعال می باشد که همواره توسعه رشت برایش محوریت دارد در گفتگو با گیل مشاهده ضمن رد این موضوع تاکید کرد که در تمام دو سال گذشته او ارتباط مستقیمی با این سازمان و کارکنانش داشته و طبق شواهد و اخبار منتشر شده بار‌ها در بازدیدهای می‌دانی در تمام ایستگاههای آتش نشانی رشت حضور پیدا کرده می باشد. موضوعی که به گفته او می‌تواند با شهادت آقای مقصودی مدیرعامل آتش نشانی و شماری از کارکنان این سازمان هم همراه باشد.
شیرزاد با ابراز تاسف از انتشار اخبار غیرواقعی و بدون توجه به جملات قبلی و بعدی گوینده در برخی از پایگاههای سرگرمی گفت که او و تعداد دیگری از اعضا نسبت به روند انتخاب ناظران ایراد وارد کردند چون کاملا مشخص بود که تعدادی از سازمانهای شهرداری به زودی با سازمانهای دیگر ادغام می‌شوند در نتیجه حضور اعضای همفکر رییس شورا در سازمان‌های شهرداری تثبیت و منتقدان او از دور انتخاب فرمایشی خارج می‌شوند. به همین دلیل گفته شد که چرا سازمان‌های سوخته به اعضای شورا پیشنهاد می‌شود.
شیرزاد همچنین گفت در دوره‌های قبل که جایگاهی تحت عنوان نماینده شورا در سازمان‌های شهرداری وجود داشت رییس شورا در جلسه علنی از اعضای شورا درخواست می‌کرد که آمادگی خود را برای عضویت اعلام کنند و این امر بین اعضای شورا مسابقه ایجاد می‌کرد. در حالی که آقای رفیعی در این دوره از قبل، تمام نماینده‌ها را انتخاب کرده بود و در نتیجه مسابقه را از بین برد.
این عضو شورای منظقه همچنین گفت به طور کلی در اساسنامه سازمان آتش نشانی، عمران، باغ رضوان و تاکسیرانی فضای سبز و سازمان موتوری حضور نماینده و ناظر شورا پیش بینی نشده می باشد و همچنین در سازمان نو بنیاد بهسازی و نوسازی، مناقصه و مزایده هم هنوز حضور عضو شورا به عنوان ناظر موضوعیت قانونی ندارد در حالی که شورا برای این بخش‌ها هم ناظر تعیین کرده می باشد.او توضیح داد اعضای شورا طبق وظیفه ذاتی خود ناظر بر عملکرد تمام سازمان ها هستند نه آن که رییس شورا برای بازی با افکار عمومی و این که اعلام شود به جریان منتقد خود در شورا هم توجه کرده،نقشی را برای بعضی از اعضای شورا تعریف کند که نه در قانون شوراها وجود دارد و نه سازمان های شهرداری.
شیرزاد توضیح داد که رفیعی در پاسخ به اعتراضات گفته می باشد که: «تحت فشار هستم»؛ در حالی که رییس شورا که حقوق‌دان می باشد همواره باید قانون را رعایت کند و تسلیم فشارهای احتمالی نشود.

آرابازشماری شود
این عضو شورا علاوه بر این نسبت به مدیریت کل جلسه و چگونگی شمارش آرا برای کمیسیون‌ها هم مواردی را مطرح کرد و گفت بهتر می باشد برای از بین رفتن شائبه‌ها آرای کمیسیون‌ها دوباره بررسی شود. چون هنگام شمارش آرا در حالی که هنوز برگه‌های رای در دست بعضی اعضا باقی مانده بود رفیعی اقدام به اعلام نتیجه آن دور از انتخابات می‌کرد.

هدف منتقدان شهردار
حالا باید منتظر ماند و دید که پورتال یک‌های بعدی به انتخاب اعضای کمیسیون‌ها چه خواهد بود آیا عدم عضویت کاظمی در هیچ یک از کمیسیون‌ها می‌تواند باعث ابطال کل انتخاب اعضای کمیسیون‌ها شود و یا در اقدامی عجیب این عضو شورا که سال گذشته سودای شهردار شدن در سر داشت طی یک سال آینده در هیچ کمیسیونی عضو نخواهد شد.
همچنین باید کنش و پورتال یک‌های بعدی همفکران رییس شورا که در واقع منتقد شهردار رشت هستند را هم از نظر دور نداشت؛ جایی که چیدمان ناظران همفکر در سازمان‌های زیر نظر شهرداری حکایت از برنامه ریزی‌های تازه آنان در مواجهه با شهردار رشت را نشان می‌دهد.

(۰)(۰)

نوشته انتخاب ناظر برای سازمان‌هایی که به زودی وجود نخواهند داشت/اظهارات فاطمه شیرزاد از حواشی ایجاد شده هنگام انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورا اولین بار در پایگاه سرگرمی گیل مشاهده پدیدار شد.

انتخاب ناظر برای سازمان‌هایی که به زودی وجود نخواهند داشت/اظهارات فاطمه شیرزاد از حواشی ایجاد شده هنگام انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورا

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره انتخاب ناظر برای سازمان‌هایی که به زودی وجود نخواهند داشت/اظهارات فاطمه شیرزاد از حواشی ایجاد شده هنگام انتخاب اعضای کمیسیون‌ها و ناظران شورا با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا