امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش

امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:

۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۹ب.ظ)
امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش موج – همايش مدرسه سبز نماد توسعه پايدار با حضور معاون رئيس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور صبح امروز در مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در همايشي که به منظور آغاز احداث نخستين هنرستان جم (جامع محيط زيستي)” در پرديس شهيد هاشمي نژاد دانشگاه فرهنگيان مشهد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از اينکه تفاهم نامه اي که به منظورهمکاري بين سازمان حفاظت محيط زيست و آموزش و پرورش امضاء شده هست امروز با کلنگ زني نخستين هنرستان جامع محيط زيستي نمود واقعي مي‌يابد گفت: فعاليت زيست محيطي به منزله امر به سرشناس و نهي از منکر در ادامه قيام عاشورا ست و اين گونه معناي والاي فرهنگي، علمي و اجتماعي ارزشمندي دارد.
وي ضمن اشاره به بيانات ارزشمند مقام معظم رهبري در جمع متوليان حفاظت محيط زيست بر تحول فرهنگي درجامعه اي که دچار آسيب‌هايي در حوزه حفاظت محيط زيست بوده هست گفت: رياست محترم جمهور در کنار تمام موضوعات مهم اجتماعي اقتصادي، سياسي، دولت را دولت محيط زيستي مي‌نامد چرا که بحران‌هاي زيست محيطي بر اثر دوره اي بي توجهي و سياست‌هاي نادرست امروز شاهد تشديد بحران‌هاي آن هستيم.
ابتکار همچنين ضمن اشاره دستاوردهاي جمهوري اسلامي دراجلاس اخير نيويورک گفت: موضوع توسعه پادار با ابعاد مختلف اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي و در ۱۷ محور به تصويب رسيده هست که تمامي ابعاد فقر، آموزش، بهداشت، اشتغال و …براي ۱۵ سال آينده بشر ساماندهي مي‌کند.
بنابراين گزارش، استاندار خراسان رضوي دراين همايش ضمن زنده داشت عظمت قيام عاشورايي و تقارن اين مراسم با نخستين روز از ماه محرم الحرام و تسليت اين مناسبت به عزاداران حسيني و نيز آسيب ديدگان فاجعه منا اظهار داشت: در آئين زندگي و سنن ايرانيان همواره احترام و توجه به محيط زيست رواج داشته هست و هم اکنون درجامعه اسلامي اين يک باور هست که تخريب محيط زيست يک پديده ناهنجار و مذموم به شمار مي‌رود که بخش عمده آن به واسطه ارزش‌هاي ديني هست و آنچه سه عنصر حياتي زمين را درمعرض خطر قرار مي‌دهد دور شدن از ارزش‌ها هست.
عليرضا رشيديان ادامه داد: ضرورت همراهي پيوست‌هاي محيط زيستي در کليه طرح‌هاي توسعه اي امروز يک الزام هست و بايد براي همراهي توسعه با حفظ محيط زيست و رشدي متوازن و پايدار، تهديدها و آسيب‌هاي وارده به آن را جدي بشماريم و زودهنگام از بروز فجايع عظيم زيست محيطي که بعضاً درآينده نمودار مي‌شود جلوگيري کنيم.
مدير کل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي نيز طي سخناني ضمن اشاره به ضرورت نهادينه ساختن فرهنگ حفاظت محيط زيست به گوشه‌هايي از همياري مستند و خودجوش طبيعت دوستان اشاره کرد و گفت اين موضوع بايد ازدوران کودکي آغاز شود و اين فلسفه ضرورت راه اندازي مدارس جم هست.
حميد صالحي درادامه به چالش‌هاي موجود درحوزه محيط زيست استان و آثار تخريبي وارده به محيط زيست اشاره کرد و گفت به استناد به فرمايش مقام معظم رهبري حفظ محيط زيست بايد جزئي از فرهنگ عمومي شود و براي دستيابي به اين مهم، همه بايد دست به دست يکديگر دهيم
مدير کل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز طي اين نشست عنوان داشت: امروز چهار فعاليت ويژه با حضورمعاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، استاندار سبز انديش و جمعي مسئولان استاني رسميت مي‌يابد.
سيد جواد حسيني ادامه داد: خير سبز انديش خراساني ۵ هکتار زمين را در محروم‌ترين نقطه منظقه مشهد به آموزش و پرورش اهدا کرده هست تا به دستان پرتوان دخترش امروزنخستين هنرستان جامع محيط زيستي کلنگ زني شود.
حسيني در ادامه به طرح صد دبير خانه صد مدرسه با رويکرد تمرکز زدايي و توسعه مشارکت‌هاي زيست محيطي در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز ۹۴ مدرسه در استان خراسان به عنوان دبيرخانه فعاليت‌هاي مشترک با سازمان حفاظت محيط زيست آغاز به کار خواهند کرد.
وي همچنين به آغاز فعاليت ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجوي تربت معلم درحوزه حفاظت محيط زيست اشاره کرد و گفت: افتتاح مدرسه کاغذي در شهرستان نيشابور که با اهداي زمين توسط يک خير کلنگ زني شده و اکنون با صرفه جويي در مصرف کاغذ در مدارس و ادارات هزينه ساخت آن تآمين شده از اقدامات برجسته زيست محيطي سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي بوده هست.

امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره امضاي تفاهم نامه بين سازمان‌هاي محيط زيست و آموزش و پرورش با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا