افرادی که از چهره خود راضی نیستند!

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

افرادی که از چهره خود راضی نیستند!

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه افرادی که از چهره خود راضی نیستند! را ببینید.

101262676-overworked-crazy-cheek-dissatisfaction

آیا افرادی که از چهره و قیافه خود راضی نیستند از مشکلات روحی رنج می برند و دلیل اینکه خود را زشت می پندارند چیست؟چرا این عارضه در آن ها به وجود آمده می باشد و راه حل درمانی برای این مشکل چیست؟

به نظرشما، من زشت هستم!

روزی چند بار چهره خود را در آینه بررسی می کند و هر بار ناامیدتر از قبل بر خلاف نظر دیگران، با خود فکر می کند که چقدر زشت می باشد و چه کند تا کمی زیباتر شود، به فکر جراحی های مختلف زیبایی می افتد، دائم با لوازم آرایشی مختلف سعی در پنهان کردن عیب هایش دارد ولی به نظر خودش با استفاده از آنها از قبل هم زشت تر و زشت تر می شود.

بخشی از هویت افراد، هویت تصویری شان می باشد یعنی تصوری که افراد از اجزای بدن خود دارند؛ اما این که تا چه حد لازم می باشد به آن پرداخته شود در روان سالم یا بیمارگونه فرد تجلی پیدا می کند.

همه آینه ها مرا زشت نشان می دهند!
خودزشت پنداری  یا بدریخت انگاری به این معنی می باشد که فرد نسبت به خودش احساس بدی دارد. در حقیقت این مشکل، اشتغال ذهنی بیش از اندازه فرد نسبت به یک نقص خیالی می باشد یا این که او نقص های خیلی کوچک در ظاهر خود را بسیار بزرگ می شمارد.

دکتر هادی، متخصص پزشکی قانونی هم درباره معضل خودزشت پنداری   می گوید: این گونه افراد دائم نگران طرز دیدن دیگران هستند و طبق نتایج تحقیقات، شیوع سندرم خودزشت پنداری  حدود یک تا ۲ درصد می باشد و در نوع بیمارگونه آن این شیوع در بین بانوان و مردان برابر می باشد، اما واقعیت این می باشد که به طور معمول ۵۰درصد خانم ها نسبت به وضع ظاهر و زیبایی خودشان دغدغه زیادی دارند و این مشکل در جامعه بین بانوان بیشتر از مردان دیده می شود.

دلایل خودزشت پنداری
دکتر صفایی مقدم، متخصص روان شناسی بالینی، درباره این مشکل می گوید: به طور معمول مسالهخودزشت پنداری  دو حالت دارد: گاهی به صورت بیمارگونه می باشد که فرد تصور و تصویر ذهنی خوبی از خودش ندارد و فکر می کند که چهره خوبی ندارد، اما در حالت دیگر ممکن می باشد فرد خود را کاملا زشت نبیند، اما دائم به فکر عوض ظاهرش باشد. یکی از دلایل این می باشد که فرد خودش را با دیگران مقایسه می کند که ممکن می باشد این شخص مقایسه شده هنرپیشه های فیلم های مختلف یا اشخاص سرشناس دیگر یا حتی از افراد فامیل یا آشنایان باشد که فرد خودزشت پندار تمام تلاش خود را برای شبیه شدن به یکی از آنها به کار می گیرد.

دلیل دیگر، مد شدن یک مدل در چهره یا انجام عمل های زیبایی  مختلف می باشد، این که مثلا جراحی بینی به صورت یک مد دربیاید یا گذاشتن گونه و تزریق ژل در لب، که ممکن می باشد حتی به زشت تر شدن فرد منجر شود.

کمبود اعتماد به نفس در بعضی از افراد باعث می شود آنها تصور کنند اگر به صورت عادی در جامعه حضور پیدا کنند امکان دارد مورد توجه هیچ کس قرار نگیرند و همین مساله به استفاده فراوان بعضی افراد از لوازم آرایش یا جراحی های مکرر غیرضروری برای عوض چهره شان ختم می شود.

حواستان به نوجوان تان باشد
دکتر هادی، متخصص پزشکی قانونی با توجه به حوزه کاری خود، نوجوانان مختلفی را که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری خودزشت پنداری  دست به خودکشی زده اند، دیده می باشد و می گوید: متاسفانه خودکشی به این دلیل در نوجوانان دختر ۱۴ تا ۱۸ ساله با سابقه بیماری خودزشت پنداری  بارها دیده شده می باشد، دختران در این سن، هم از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند و هم نمی توانند مانند افراد بزرگسال خودشان برای عمل های جراحی تصمیم بگیرند و به آن عمل کنند و از آنجا که بیمار هستند و باید تحت درمان قرار بگیرند، اگر والدین هوشیار نباشند و به محض دیدن علائمی مثل زیاد دیدن کردن در آیینه، شکایت از وضع ظاهری خود همراه با افسردگی و استفاده زیاد از لوازم آرایشی آنها را نزد روان شناس یا روانپزشک نبرند و با برخورد منطقی و تکذیب نکردن بیماری نسبت به رفع مشکل نوجوان اقدام نکنند، با عواقب جبران ناپذیری روبه رو خواهند شد.

طبق قانون افرادی که بالای ۱۸ سال دارند برای انجام عمل های جراحی هیچ نیازی به اجازه بزرگ ترها یا همسر خود ندارند، اما بهتر می باشد پزشکان برای جلوگیری از درگیری و به وجود آمدن مشکلات پس از عمل جراحی، حتما از والدین دختر بالای ۱۸ سال و از همسر خانمی که ازدواج کرده می باشد، رضایت نامه کتبی بگیرند که البته فقط به دلیل این می باشد که مشکلات قانونی بعدی به وجود نیاید، اما واقعا نیاز قانونی وجود ندارد.

ورژن های جدید جراحی زیبایی
دکتر هادی، متخصص پزشکی قانونی ضمن اشاره به این مورد می گوید: گاهی جراحی های پشت سر هم یا جراحی های عجیب مثل همین جراحی گوش، یا گذاشتن گونه در افرادی که مناسب این کار نیستند، فقط باعث بدتر شدن روحیه و ظاهر آنها می شود.

خانمی که بعد از چهار بار عمل جراحی بینی، دیگر چیزی جز دو سوراخ به جای بینی اش باقی نمانده بود. پزشکان جراح هم باید هوشیار باشند و به دلیل منفعت های مالی، دست به هر عملی نزنند چون جراحی کردن افراد خودزشت پندار و وسواسی علاوه بر این که برایشان سود چندانی ندارد، بلکه بارها و بارها آنها را مجبور به تکرار عمل جراحی می کند و در نهایت هم با شکایت این افراد و دردسرهای بعدی اش مواجه می شوند.

با این افراد چه کنیم؟
در بیشتر موارد افرادی که دارای بیماری خودزشت پنداری   هستند، بیماری خود را نمی پذیرند و فقط معتقدند که زشت هستند یا از تناسب اندام برخوردار نیستند و باید برای حل کردن این مشکل به متخصص و جراح زیبایی مراجعه کنند، اما مساله اصلی این می باشد که آنها به جای مراجعه به متخصص زیبایی باید نزد یک روان شناس یا روانپزشک بروند.

البته دکتر صفایی مقدم، متخصص روان شناسی بالینی، می گوید: در بعضی از موارد، شخص به هیچ عنوان برای جراحی نکردن متقاعد نمی شود و تصمیم می گیرد تحت هر شرایطی این کار را انجام دهد و در بیشتر موارد هم از انجام آن پشیمان می شود، اما در مواردی که مشکل بیماری نیست و فقط صفت بیمارگونه خودزشت پنداری  در فرد وجود دارد، ممکن می باشد با کمک افراد نزدیک بتوان آنها را از اعمال جراحی غیرضروری منصرف کرد و متقاعدشان کرد که با انجام این جراحی چهره متناسب خودشان را هم از دست می دهند.

چاردیواری روزنامه جام جم

افرادی که از چهره خود راضی نیستند!

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره افرادی که از چهره خود راضی نیستند! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کاخ سفید حادثه منا را تسلیت گفت تصاویر زیردریایی شبح وار المان ها در …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اعضای هیات رییسه نمایندگی خانه مطبوعات نهاوند انتخاب شد مدل حلقه های نامزدی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا