استقلال مالی بانوان، خوب یا بد؟

سلامت

استقلال مالی بانوان، خوب یا بد؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه استقلال مالی بانوان، خوب یا بد؟ را ببینید.

برای این‌که درباره‌ی استقلال مالی بانوان صحبت کنیم، باید بدانیم که اصلاً استقلال مالی چیست. استقلال مالی یعنی این‌که شما بتوانید بدون کمک گرفتن از دیگران، از خودتان حمایت مالی کنید.
مهارت‌های مدیریت مالی می‌تواند به بانوان، احساس امنیت عمیق‌تری بدهد که پس‌اندازی و سرمایه گذاری برای آینده را آسان‌تر می‌کند. بنابراین استقلال مالی بانوان مسئله‌ای است که به توجه ویژه نیاز دارد.

                                     


بیشتر بخوانید: استقلال در زندگی زناشویی، بیشتر بدانید


در این مقاله می‌خوانید:

استقلال مالی یعنی این‌که شما بتوانید بدون کمک گرفتن از دیگران، از خودتان حمایت مالی کنید.

  • فواید استقلال مالی بانوان
  • چالش‌های بانوان در بازار کار و مسائل مالی
  • چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟

فواید استقلال مالی بانوان

بیایید بحث‌مان را با فواید استقلال مالی بانوان شروع کنیم تا به اهمیت این مسئله بیشتر پی ببریم. استقلال مالی بانوان فواید بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- برطرف کردن نیازهای شخصی

بسیاری از بانوان برای تحقق رویا‌ها و خواسته‌های خود، به شریک زندگی یا والدین‌شان وابسته‌ هستند. مستقل بودن از نظر مالی، تنها راهی است که به بانوان کمک می‌کند تا آرزوهایشان را خودشان محقق کنند. مثلاً مهارت‌هایشان را افزایش دهند، با دوستان‌شان به سفر بروند، یا حتی چیزهایی را که می‌خواهند بخرند.

                                      استقلال مالی زن


بیشتر بخوانید: مادران شاغل و تربیت کودکان، آنچه باید بدانید


۲- تقویت روحیه و احساس مسئولیت

استقلال مالی بانوان، آن‌ها را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده‌تر می‌کند.

کسانی که از نظر مالی مستقل هستند، می‌‌توانند برای خودشان تصمیم‌ گیری کنند و مجبور نیستند به کسی وابسته باشند. این مسئله درباره‌ی بانوان نیز صادق است. در واقع، استقلال مالی بانوان باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود و آن‌ها را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده‌تر می‌کند.

۳- از بین بردن احساس وابستگی

هیچ‌کس نباید سوء استفاده یا خشونت خانوادگی را تحمل کند. با این حال، بسیاری از بانوان را می‌بینیم که به دلیل وابستگی مالی به شریک زندگی خود، نمی‌توانند در مقابل خشونت‌ها بایستند و ناچار می‌شوند وضعیت بد زندگی خود را تحمل کنند. بنابراین استقلال مالی بانوان باید باشد تا آن‌ها احساس درماندگی نکنند.

                                        فواید استقلال مالی بانوان


بیشتر بخوانید: شاغل بودن مادران، چه تاثیری بر بچه‌ها دارد؟


۴- الگویی برای اطرافیان

اگر بچه‌ها ببینند که مادران‌شان از نظر مالی مستقل هستند، یاد می‌گیرند که باید در زندگی خودکفا باشند.

زنی که بتواند نیازهای مالی خودش را برطرف کند، الگویی برای دیگر بانوان است تا به آن‌ها نشان دهد که در برابر تعصبات جنسیتی جامعه، یک‌جا نمی‌نشیند. چنین زنی برای فرزندانش نیز الگوی مناسبی است. اگر بچه‌ها ببینند که مادران‌شان از نظر مالی مستقل هستند، ارزش پول را درک می‌کنند و یاد می‌گیرند که باید در زندگی خودکفا باشند.

۵- مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی

همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم، تورم در طی چند دهه‌ی اخیر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و روز به روز، بیشتر هم می‌شود. به همین دلیل، وجود تنها یک نان آور برای خانواده کافی نیست. در واقع، شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند که بانوان نیز کار کنند و استقلال مالی داشته باشند.

                                      چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟


بیشتر بخوانید: چگونه کودک را مستقل بار بیاوریم؟


چالش‌های بانوان در بازار کار و مسائل مالی

استقلال مالی بانوان با چالش‌های بسیاری مواجه است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • حقوق بانوان به طور معمول، کمتر از مردان است.
  • کار کردن برای بانوان به دلیل کلیشه‌های جنسیتی و نقشی که در خانواده دارند، سخت‌تر است.
  • بانوان، کمتر در معرض سواد مالی قرار دارند و کمتر از مردان، در رشته‌هایی که منجر به مشاغل مالی می‌شود تحصیل می‌کنند.
  • بسیاری از بانوان از سمت همسر یا پدر خود، از کار کردن منع می‌شوند.

                                      استقلال مالی چیست

چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟

اما بانوان چطور می‌توانند به استقلال مالی برسند؟ برای ایجاد استقلال مالی، شروع سرمایه گذاری، بودجه بندی، پس انداز و برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی بسیار مهم است. راهنمایی‌های زیر، به شما یک دید کلی می‌دهد.

۱- شروع به سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری علاوه بر فراهم کردن منبع درآمد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تورم هم مسابقه کنید.

سرمایه گذاری علاوه بر فراهم کردن منبع درآمد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تورم هم مسابقه کنید. البته بسیاری از بانوان با این مفهوم آشنا هستند، اما از میزان کامل سود احتمالی آگاه نیستند یا در توانایی خود برای سرمایه گذاری موفق تردید دارند.
پیدا کردن یک استراتژی خوب برای سرمایه گذاری به سطح ریسک و اهداف سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت شما بستگی دارد. برای شروع، اول تعیین کنید که می‌خواهید یک سرمایه گذار فعال باشید یا منفعل. سرمایه گذاران فعال اغلب درگیر خرید و فروش دارایی هستند، در حالی که سرمایه گذاری غیرفعال بیشتر به معنای «نشستن و منتظر ماندن» است.

                                      فواید استقلال مالی


بیشتر بخوانید: قوانین مرخصی زایمان، نیاز به اصلاح دارد؟


۲- عادات پول خرج کردن خود را ارزیابی کنید و بودجه بسازید

بودجه این امکان را به شما می‌دهد که در حد توان خود هزینه کنید.

بودجه این امکان را به شما می‌دهد که در حد توان خود هزینه کنید و برای اهداف مالی خود نیز پول کنار بگذارید. برای شروع، مخارج ماهیانه‌ی خود را با جزئیات بنویسید، سپس آن‌ها را دسته بندی کنید تا خریدهای بیهوده را از هزینه‌های ضروری جدا کنید.

۳- پس انداز کردن را جدی بگیرید

همیشه هنگام تعیین بودجه‌ی ماهیانه، مقدار مشخصی را برای پس انداز کنار بگذارید. این پول‌ها روی هم جمع می‌شوند و برای روز مبادا به دردتان می‌خورند. بنابراین، پس انداز کردن را جدی بگیرید.

                                      استقلال زن


بیشتر بخوانید: مادران شاغل و کودکان، تاثیرات متقابل بر یکدیگر


۴- دنبال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشید

با اعتماد به نفس سعی کنید مهارت‌های مختلف را یاد بگیرید.

تشنه‌ی یادگیری باشید. بی‌وقفه جستجو کنید و دنبال مهارت‌هایی بگردید که بازار کار الآن، به آن‌ها نیاز دارد. دنبال پیشرفت باشید و با اعتماد به نفس سعی کنید مهارت‌های مختلف را یاد بگیرید. در نهایت باید بتوانید برای خودتان یک رزومه‌ی خوب بسازید.

۵- برای دریافت حقوق و دستمزد خوب مذاکره کنید

متاسفانه بانوان در مقایسه با همتایان مرد خود، برای میزان کار مساوی، حقوق کمتری دریافت می‌کنند. بنابراین، مهم است که ارزش خود را مشخص کنید. اگر مشغول به کار برای کسی یا شرکتی هستید، درخواست افزایش حقوق دوره‌ای داشته باشید. این حق شما است که حقوقی که می‌گیرید، با توانایی‌هایتان برابر باشد.

                                      استقلال مالی بانوان شاغل


بیشتر بخوانید: استقلال مالی کودک، سن و سال دارد؟


جمع‌بندی

استقلال مالی بانوان، مسئله‌ی بسیار مهمی است. زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، وابستگی‌هایشان را کم کنند و بتوانند آزادانه برای خودشان تصمیم بگیرند.

به کلینیک پورتال یک هم سر بزنید.

استقلال مالی بانوان، خوب یا بد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره استقلال مالی بانوان، خوب یا بد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا