از خندیدن تا رای دادن سیاسی

از خندیدن تا رای دادن سیاسی

سام سکوتی بداغ

سام سکوتی بداغ

خندوانه هر چقدر تلاش می‌کند تا سیاسی نباشد سیاست ول کن جناب خان نیست و همه جا همچون یک شبح آلوئه ورائی در پی این برنامه می باشد، از اجراهای ایستاده‌ی پر از کنایه و طعنه گرفته تا اسم کوچک‌های شطرنجی شده، مهمان برنامه رامبد جوان بوده‌اند و انتظار هم دارند سیاسی نشود!
بسیار شنیده‌ام و خوانده‌ام که سیاسی بودن هیچ چیز بدی نیست و بهتر می باشد مردم نسبت به مسائل سیاسی کشور حساس باشند و ایرانیان در این زمینه پیش قدم بوده‌اند و هستند. پس از آخرین شکست ما در مقابل اعراب تا روزی که ابومسلم، راوندیان و سندباد…. قیام کردند و سر خم نکردند و به بسیج نیرو برای اخراج اعراب از کشور گرفتند تا همین صفویان که برای دفاع از تمامیت ارضی مردم فلات ایران را متحد و در مقابل امپراطوی عثمانی مقاومت کردند، ما سیاسی کار بوده‌ایم و سیاست ورزیده‌ایم.
پس از آن هم که همگان مشروطه خواهی را نشانه‌ی بلوغ سیاسی ایرانیان، بسیار پیش از آنکه در بسیاری از ممالک غربی تفریحی از پارلمان و ساز و کارهای دموکراتیک باشد، دانستند و مهمیز زدن به قدرت افسار گسیخته پادشاهان را اماره‌ای دیگر مبنی بر سیاسی بودن و ما را بیشتر تشویق به سیاسی شدن کردند. اما سوالی که مطرح می‌شود و نگارنده با توان اندک خود در پاسخ به آن درمانده می باشد و به نظر، نظریه پردازان هم پاسخ مشخصی به آن نمی‌دهند این می باشد که؛ چرا ما همچون غرب و برخی از کشورهای آسیایی که مردمانش خیلی سیاسی نیستند، پیشرفت نکرده‌ایم و آنان گوی سبقت را در بیشتر زمینه‌ها جز سیاسی بودن از ما ربوده‌اند؟ آیا اینجا نیز تفاوت در نوع سیاست ورزیدن می باشد یا سیاست مداران و ممکن است هم سیاست مداران ورزیده‌ای نداریم!!
چرا برنامه‌های تلویزیونی آن‌ها همچون ما سیاسی نمی‌شود و ما تا امیر می‌بینیم پادشاهان در اذهان زنده می‌شوند تا امین ذهن در فضای دیگری سیر می‌کند؟
هرچه که هست امیدوارم مشکل در سیاست باشد تا سیاست ورزان و مردم ما در کنار حساسیت بر روی مسائل سیاسی تا این میزان بر روی اقتصاد، محیط زیست، فرهنگ و … حساسیت نشان دهند تا ممکن است همچون صنعت خودرو سازی به خود کفایی برسیم!
و اما خنداونه؛ استند آپ کمدی‌ها و به ویژه مسابقه استند آپ کمدی آن، بار‌ها طعنه به سیاست زد و خندانندگان بر‌تر برنامه از شیوه‌های مختلفی برای کسب آراء استفاده کردند که یکی از آن راه‌ها هم سیاسی شدن و سیاسی کردن اجرا‌هایشان بود و اگر مردم سیاسی رای می‌دهند دلیلش پاشیدن رنگ سیاست بر چهره‌ی هنر بود.
کم نیستند هنرمندانی که سیاست مدار شدند و از مجلس گرفته تا شورای شهرستان صاحب کرسی شدند و از فاکتور نامدار بودن خود استفاده کردند و زن و مرد سیاست شدند.
ورزشکاران که دیگر در این حوزه گوی سبقت را بی‌برو برگرد از هنرمندان ربوده‌اند و پیشتاز این حرکت نمی‌دانم خوب یا بد هستند، و مردم هم بازیگر نقش اصلی این میدان که اگر رای ندهند هرگز هنرمندی یا ورزشکاری سیاستمدار نمی‌شود.
کاش نه ورزشکاران رویای سیاسی شدن داشتند و سیاست را جز در مقابل حریفان خود و آنهم در میادین ورزشی لازم نداشتند و نه هنرمندان سیاست را جز در قالب نقش‌های خود دنبال نمی‌کردند تا ورزش و هنر آغشته به سیاست نشود و سیاست به تمامی جوانب زندگی ما ایرانی‌ها رسوخ نکند و طوری نشود که مداحان محترم هم در پی معرفی لیست کاندیداهای خود برای پارلمان شهری و مجلس شورای اسلامی باشند.

گيل مشاهده: انتشار اخبار و يادداشت های دريافتی به معنای تاييد محتوای آن نيست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می‌شود. 

(۰)(۰)

نوشته از خندیدن تا رای دادن سیاسی اولین بار در پایگاه تفریحی گیل مشاهده پدیدار شد.

از خندیدن تا رای دادن سیاسی

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره از خندیدن تا رای دادن سیاسی با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا