اختلاف نظرها در مورد پیشگیری کرونا در فرودگاه امام (ره)

مطالب جدید



پورتال یک: در حالی که معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصالت و واقعی بودن یک فیلم منتشر شده درباره رصد و کنترل ویروس کرونا مسافران پروازاهای چین را رد می‌کند، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این اظهارات را خلاف واقع، غیر کارشناسی و ناشی از عدم آگاهی معاون وزیر می‌داند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، پیشگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا و چگونگی غربالگری مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) که تصاویر آن چند روزی است منتشر شده، محل اختلاف شده است. چرا که علیرضا رییسی – معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- در گفت‌وگویی این فیلم را واقعی نمی‌داند و می‌گوید: چنین تصاویری برای اینکه روابط عمومی فرودگاه می‌خواست فیلمی داشته باشد و به رسانه‌ها بدهد ضبط شده و واقعی نیست.

وی افزود: در فیلم منتشر شده دو نفر از کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره) برای ضبط شدن تصاویر از سوی صدا و سیما به صورت نمادین با تب سنج‌هایی مقابل مسافرانی که از پروازهایی غیر از چین می‌آمدند، ایستادند اما این روش جزو پروتکل ما نیست.

البته اظهارات دیگری هم این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره مطرح کرد که جای بحث آن در اینجا نیست.

اما شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به طرح این اظهارات جوابیه‌ای منتشر کرده و این ادعاها را به صورت کلی رد کرد. در این جوابیه نه‌تنها به خانم چادری اشاره شده که در تصویر غربالگری مسلافران حضور دارد، بلکه تاکید شده که معاون وزیر بهداشت سعی در ضبط تصاویری مصنوعی در این زمینه داشت که با مخالفت روبه رو شد.

فرودگاه امام خمینی (ره) در جوابیه خود اعلام کرده که خانم چادری در فیلم، کارشناس پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) بوده که از سال١٣٩٠ تا هم اکنون مشغول به خدمت است. همچنین نامبرده از همکاران پرتلاش، متخصص و مومن پایگاه بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) است که در تمامی ایام سال به ویژه ایام اعزام و پذیرش زائران سرزمین وحی و اربعین حسینی نقش موثری داشته است.

در ادامه این جوابیه فرودگاه امام خمینی ره اینگونه موضع‌گیری کرده است که “با کمال تاسف معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جای تشکر و قدردانی از مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به دلیل کمک موثر در امر اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن خدمات و تلاش های کارکنان مرتبط با آن وزارتخانه (که بعنوان یکی از چندین دستگاه مستقر در فرودگاه در حال خدمت هستند) که در حال مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند، در سخنانی نادرست تلاش همکاران خود را زیر سوال برده و فیلم یادشده را ساختگی می خواند. اظهارات آقای علیرضا رئیسی درباره تصاویری که آن را ساختگی اعلام کرده اند، مصداق بارز عدم آگاهی، و غیر کارشناسی است. تصاویر مذکور مربوط به تلاش های کارکنان خدوم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) در بامداد روز ٤ بهمن ماه در حین انجام وظیفه و معاینه نفر به نفر مسافران ورودی از مسیرهای شانگهای، بانکوک و شنزن از ساعت ٣:٥٠ تا ٦ صبح روز یاد شده بوده که تصاویر دوربین های کنترلی – امنیتی بعنوان سند متقن قابل ارائه است.”

در ادامه این جوابیه آمده است: ” آقای رئیسی فراموش کرده اند در روزی که ایشان به جهت حضور در جلسه و اخذ گزارش به فرودگاه امام خمینی (ره) آمدند، ما به رسم میزبانی از ایشان دعوت کردیم تا در مقابل دوربین شبکه بین المللی خبر ضمن گفت وگو با مردم به اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده توسط وزارت بهداشت بپردازد و خود بارها از خبرنگار شبکه یاد شده خواست تا کارمندان وی به صورت مصنوعی در تصویر باشند که با مخالفت روبه رو شد. (تصاویر ضبط شده دوربین شبکه خبر و سیستم کنترلی_ امنیتی فرودگاه موجود است). جهت اطلاع آقای رئیسی باید یادآور شویم بر اساس حس مسئولیت کارکنان پایگاه بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره)، مسافران پروازهای مسیرهای پر تردد همچون دوبی و استانبول نیز توسط این عزیزان به صورت گزینشی مورد معاینه قرار می گیرند. جهت استحضار مردم شریف، فیلمی که آقای رئیسی آن را واقعی می داند نیز توسط همکار ایشان در پایگاه بهداشت مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) و همزمان با حضور خبرنگار و عوامل شبکه خبر ضبط شده و این فیلم مربوط به غربالگری مسافران پرواز ورودی از مبداء شارجه است.”



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا