اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز

اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز را ببینید.

مغزی که با فست فود به باد فنا می رود!

ایران ناز: امروزه در علم پزشکی تاثیرات منفی فست فود بر روی سلامت مغز به اثبات رسیده می باشد. طبق تحقیقات محققان فست فود قسمت هایی از مغز را مورد حمله قرار میدهد و آسیب جدی وارد می کند.

 

پژوهش های جدید نشان می دهد بخش مرتبط با یادگیری، حافظه و بهداشت روانی انسان در مغز افرادی که به صورت دائم از غذاهای غیرسالم مانند نوشیدنی های شیرین، غذاهای شور و گوشت های فراوری شده استفاده می کنند، کوچکتر از سایر افراد می باشد.

 

با وجودی که در این مطالعات تنها اطلاعات و ساختار مغز افراد داوطلب بالای ۶۰ سال مورد مطالعه قرار گرفت ولی پژوهشگران به صراحت اعلام کردند که این موضوع و تاثیرات مخرب غذاهای فوق الذکر، ارتباطی با سن و جنسیت نداشته و در همه افراد از جمله جوانان و کودکان نیز قابل تماشا می باشد.

 

«فیلیس جاکا»، سرپرست تیم تحقیق و استاد پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه دیکین استرالیا، در این باره می گوید: «ما پیش از این می دانستیم که ترکیبات غذائی اعم از غذاهای سالم و ناسالم می توانند تاثیراتی سریع و قابل توجه بر بخش هیپوکامپ مغز داشته و بر اندازه و عملکرد این قسمت مهم مغز تاثیر گذارند. اما تاکنون و پیش از این دوره از مطالعات این تحقیقات تنها روی موش های آزمایشگاهی انجام شده و هیچ گاه به صورت مستقیم روی انسان انجام نشده بود.»

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، افراد بالغی که در رژیم غذائی خود از مواد غذائی ناسالم مانند نوشیدنی های قندی، مواد غذائی نمکی و غذاهای فراوری شده استفاده می کنند، دارای هیپوکامپ کوچکتری در سمت چپ مغز خود هستند.

 

از سوی دیگر افرادی که در رژیم غذائی روزانه خود از الگوی غذاهای سالم پیروی کرده و به میزان زیادی از ماهی ها، سبزیجات و میوه استفاده می کنند، دارای هیپوکامپ چپ بزرگتری هستند.

 

دکتر جاکا در ادامه اظهار داشت: «مطالعات ما نشان دهنده تاثیرات مستقیم تغذیه روی بخش هیپوکامپ مغز بوده و از آن جائی که هیپوکامپ در مغز انسان دارای وظایف بسیار مهمی بوده و نقشی بسیار بااهمیتی در یادگیری و حافظه افراد در تمامی طول عمر، ایفا می کند درک این موضوع بسیار حیاتی می باشد که نوع تغذیه  در سنین کودکی و نوجوانی می تواند افراد را در بهبود عملکرد مغزی و قدرت حافظه یاری کند.»

 

The post اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز appeared first on ایران ناز.

اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز

لطفا نظر خود را درباره اثرات منفی و جدی فست فود بر مغز با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا