آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند |اخبار ایران و جهان

آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند |اخبار ایران و جهان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:تابناک: آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر برنامه های عزاداری امام حسین(ع) به دست نا صالحان بیفتد خطرات عظیمی دارد، گفت: باید توجه داشت که برخی می توانند با اشعار خود افراد را گمراه کنند و بدترین بهانه ها را به دشمنان بدهند تا بدین وسیله حکم کفر شیعیان صادر و کشته شوند.
کد خبر: ۵۳۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ – ۱۰:۴۲ – ۱۱ October 2015

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر برنامه های عزاداری امام حسین(ع) به دست نا صالحان بیفتد خطرات عظیمی دارد، گفت: باید توجه داشت که برخی می توانند با اشعار خود افراد را گمراه کنند و بدترین بهانه ها را به دشمنان بدهند تا بدین وسیله حکم کفر شیعیان صادر و کشته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) سرمایه ای بسیار عظیم هست که بسیاری از مشکلات را می تواند حل کند، گفت: در برنامه های عزاداری امام حسین(ع) می توان مطالب اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را برای افراد بسیاری بیان کرد.

وی افزود: شیعه منبعی به اسم کوچک عزاداری امام حسین(ع) دارد که اداره آن در زمان حاضر بر عهده خطبا، مداحان و بانیان مجالس هست، اگر این سه گروه اصلاح شوند مجالس امام حسین(ع) انرژی عجیبی دارد که همه کاری می تواند انجام دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به گسترش روز افزون عاشورا و فرهنگ حسینی در سراسر جهان اظهار داشت: امروزه در لندن و بسیاری از شهرها دسته های عزاداری برای سالار شهیدان حرکت می کند که توسعه آن روز به روز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: حضور میلیون ها نفر در راهپیمایی اربعین مؤید توسعه روز افزون فرهنگ حسینی هست، عزاداری برای امام حسین(ع) منبع قدرتی هست که دین و دنیای انسان را آباد می کند؛ باید توجه داشت که هر اندازه منبع قدرت مهم تر باشد سوء استفاده از آن نیز مهم تر و خطرناک تر می شود.

این مرجع تقلید با بیان این که اگر برنامه های عزاداری امام حسین(ع) به دست نا صالحان بیفتد خطرات عظیمی دارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که برخی می توانند با اشعار خود افراد را گمراه کنند و بدترین بهانه ها را به دشمنان بدهند تا بدین وسیله حکم کفر شیعیان صادر و کشته شوند.
وی با اشاره به نامه نگاری های صورت گرفته با شیخ الازهر عنوان کرد: در گفت وگوهایی که با شیخ الازهر داشتیم گفتیم که در میان هر دو گروه اقلیت های تندرو و نادانی هستند که نباید آنان را به حساب آورد بلکه با به علمای دو گروه توجه داشت و برای حل مشکلات تلاش کرد؛ البته این گفت وگوها خوب هست اما تمام مشکلات را حل نمی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مداحان را باید به وسیله مداحان اصلاح کرد، خوشبختانه پس از انقلاب فضای تازه ای برای عزاداری ها پیدا شد اما در این فضا مشکلی پیش آمد که ارتباط ماهواره ای و اینترنتی با فضای خارج و گرفتن آهنگ های غربی و استفاده کردن از سبک های آن در مداحی ها این مشکل را ایجاد کرد که خودش نوعی بلا هست.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده ای وجود دارند که تابع خط قرمز نیستند و صرفا به دنبال مشتری هستند از این رو همه کاری انجام می دهند و از آهنگ های زشت، تعبیرات نادرست، حرکات و اشعار نامناسب استفاده می کنند؛ آلودگی ها را باید از آب زلال عزاداری امام حسین(ع) از بین برد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مداحان پیشکسوت باید برای راهبرد عزاداری ها برنامه ریزی داشته باشند، گفت: با کسب اجازه از مراجع تقلید مشروعیت و ضمانت اجرایی نظارت ها نیز حل می شود؛ جلسات آموزشی را باید جدی گرفت.

وی افزود: اگر مشروعیت فعالیت ها از سوی مراجع تأیید شود خیرین نیز کمک خواهند کرد.

آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند |اخبار ایران و جهان

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره آیةالله مکارم: مداحان به دنبال جذب مشتری نباشند |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا