آداب خرید کردن در مراکز خرید را بدانید

آداب خرید کردن در مراکز خرید را بدانید

kharid

با نکاتی برای خرید کردن در مراکز خرید آشنا شوید


رفتن به مراکز خرید برای خرید کردن امروزه به یکی از تفریحات خانواده ها تبدیل شده می باشد ولی تمام خانواده ها باید بدانند که حتی خرید کردن هم آدابی دارد که باید بدانید.


وقتی به دنبال جایی برای پارک کردن ماشین خود هستید، رقابت‌ای در کار نیست

پس می‌توانید ملاحظه سایر خودروها را هم بکنید. اگر کسی ماشینش را در جای پارکی که شما زیر نظر داشتید، پارک کند، درنهایت شما ناچارید جایی دورتر از در ورودی، ماشینتان را پارک کنید و چندین قدم بیشتر راه بروید و این پایان جهان نیست. اوقات خود را تلخ نکنید.


تحت هیچ شرایطی ماشینتان را در محل پارک توان‌یابان و محل پارک وسایل نقلیه اضطراری پارک نکنید

برای وقوع هر اتفاق ناخوشایندی فقط یک فرصت کافی می باشد.


افرادی را که با کیسه‌های خرید و دستان پر به سمت ماشینشان می‌روند، دنبال نکنید

ممکن می باشد آن‌ها قصد رفتن نداشته باشند و فقط برای گذاشتن کیسه‌های خرید خود در داخل ماشین به پارکینگ آمده باشند.


برای اعلام حضور در پارکینگ هرگز بوق نزنید

این صدای ناخوشایند در آن فضا آزاردهنده‌تر به گوش می‌رسد. کوچک‌ترین ماشین را هم که داشته باشید، آن‌قدر بزرگ هست که دیده شود.


هنگام ورود به مرکز خرید، اگر کسی در حال ورود یا خروج بود، می‌توانید در را برایش نگه دارید

این نشان‌دهنده ظرافت شما در رفتار با انسان‌هاست. حتی اگر «متشکرم» نشنوید.


هرگز مقابل در ورودی فروشگاهی توقف نکنید

به یاد داشته باشید سهم تمام حاضران در آن مرکز خرید از دیدن تمامی ویترین‌ها به یک اندازه می باشد.


هنگام راه رفتن در مرکز خرید، با سرعت ثابتی گام بردارید

توقف ناگهانی شما می‌تواند باعث برخورد با دیگران شود.


به کودک تان درست رفتار کردن در مراکز خرید را بیاموزید

ممکن است مراکز خرید مکان خوبی برای تفریح کودکان در کنار مادر و پدرشان باشد، اما به این شرط که چگونه رفتار کردن در این محیط را آموزش دیده باشند و از همه مهم‌تر مادر و پدر قدرت کافی برای کنترل شیطنت‌های فرزندشان را داشته باشند. فرزندان تمام دنیا برای والدینشان عزیز هستند، ولی رفتار آزاردهنده هیچ کودکی قابل تحمل برای دیگران نیست.


در صف صندوق مراعات دیگران را کنید

اگر زیاد خرید کرده‌اید و در صف صندوق ایستاده‌اید، بد نیست نگاهی به پشت سرتان بیندازید تا اگر شخصی با یک یا دو جنس خریداری‌شده منتظر می باشد، نوبت خود را به او بدهید.


در هنگام خرید فروشندگان را سوال پیچ نکنید

فروشندگان و کارکنان تمام فروشگاه‌ها حضور دارند تا شما را برای خریدی آسان و لذت‌بخش همراهی و راهنمایی کنند، ولی تردید شما درباره خریدتان یا جزئیات مربوط به چرایی و چگونگی انتخاب جنس مورد نظر به صورت مطلق به آن‌ها ارتباطی ندارد. خوب می باشد فراموش نکنیم که زمان گردش و خرید کردن ما در واقع جزو ساعات کاری آن‌ها محسوب می‌شود.


اولین فاکتوری را که برای خرید دارید، همان ابتدا مطرح کنید

مثل کیفیت، اصلیت کالا و قیمت. این امر هم کار شما را آسان‌تر می‌کند و هم کار فروشندگان را.


به پیام‌هایی که عموما با تابلو‌های هشداردهنده مشخص شده‌اند، توجه کنید

این پیام‌ها ممکن می باشد شما را از آوردن خوراکی به فروشگاه منع کند، یا از پرو کردن سه لباس به صورت هم‌زمان، در هر صورت اهمیت به این پیام‌ها نشان از دانش شما در آداب اجتماعی دارد.


با صدای بلند با تلفن همراه تان صحبت نکنید

صحبت کردن شما با تلفن همراه، آن هم با صدای بلند و طولانی، نه فقط همراهانتان، بلکه اطرافیانی را که در کنار شما در آن محدوده حضور دارند، آزار می‌دهد. فرستادن پیام در حال راه رفتن نیز از آن کارهایی می باشد که هم می‌تواند موجب برخورد با دیگران شود و هم روی وجهه آداب‌دان شما تاثیر منفی بگذارد.


تن صدای خود را تنظیم کنید

به‌خاطر فضای موجود صدای شما به حالت اکو شنیده می‌شود. پس بسیار ناشایست می باشد که در چنین مکان‌هایی اسم افراد را فریاد بزنید. اگر به تلفن همراه هم دسترسی ندارید، از مسئولان حاضر در مرکز بخواهید تا اسم همراهتان را در بلندگوهای مجموعه پیج کنند.


منبع : styleiran.com

آداب خرید کردن در مراکز خرید را بدانید

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره آداب خرید کردن در مراکز خرید را بدانید با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا