یک زمان کوویدی نشوید!

سلامت

یک زمان کوویدی نشوید!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه یک زمان کوویدی نشوید! را ببینید.

امروز مروری داریم بر اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده. هنوز هم خبرهای کوویدی، سرتیتر خبرها هستند، پس مراقب باشید که کوویدی نشوید!

یک زمان کوویدی نشوید!
امیکرون و یکه‌تازی‌هایش در کرمانشاه
اگر هنوز امیکرون را جدی نگرفته‌اید، اگر هنوز به هشدارهای ما اطمینان ندارید، حداقل حرف‌های رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه را جدی بگیرید. بله امیکرون به کرمانشاه هم رفته.

شیوع این سویه جدید می‌تواند آمار مبتلایان را یکباره افزایش دهد.

دکتر ابراهیم شکیبا؛ رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه دراین‌باره گفته: «متاسفانه این سویه جدید مدتی است که در کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به این سویه در استان شناسایی شده است.»
آیا باید نگران شوید؟ بله. چرا؟ چون رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفته: «این موضوع جای نگرانی دارد، شیوع این سویه جدید می‌تواند آمار مبتلایان را یکباره افزایش دهد.»
او توصیه کرده بیشتر از هر زمان دیگر، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.


بیشتر بخوانید: امیکرون چیست و چقدر خطرناک است؟


یک زمان کوویدی نشوید!
کرونا و پیکش در خوزستان
و یک خبر دیگر درباره کرونا؛ دکتر محمدحسین سرمست؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شیوع امیکرون را طوفانی اعلام کرده. دکتر سرمست درباره بروز پیک بیماری در خوزستان هشدار داده: «با توجه به اینکه امیکرون در اکثر استان‌ها دیدن شده، در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی قطعا خوزستان هم در مرز پیک بیماری قرار می‌گیرد.»
آیا به تازگی سرما خورده‌اید؟ خب پس ادامه حرف‌های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را بخوانید: «هر سرماخوردگی عادی باید امیکرون لحاظ شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.»
با این حساب، به صرف این‌که فقط سرما خورده‌اید، دوره نیفتید و بیماری را که معلوم نیست سرماخوردگی است، یا امیکرون به بقیه منتقل نکنید لطفا!


بیشتر بخوانید: کرونا کی تمام می‌شود؟


یک زمان کوویدی نشوید!
خط و نشان مخالفان واکسیناسیون اجباری در فرانسه نسبت به ماکرون
واکسیناسیون اجباری در شهرهای مختلف دنیا با واکنش‌هایی روبرو شده، برخی از فرانسوی‌ها هم انگار خیلی اعتقادی به واکسیناسیون کووید۱۹ ندارند.
در مجلس فرانسه، لایحه‌ای جنجالی ارائه شده که غذا میل کردن در رستوران، استفاده از قطارهای بین‌ شهری و حضور در رویدادهای فرهنگی را منوط به ارائه مدرک واکسیناسیون دانسته است.
ماکرون؛ رئیس جمهور فرانسه هم هفته پیش اعلام کرد که می‌خواهد زندگی را به واکسن‌نزده‌ها سخت و دشوار کند.
همین موضوع سر و صدای واکسن‌نزده‌ها را درآورده. حدود ۱۰۵هزار فرانسوی به راهپیمایی پرداختند که ۱۸هزار نفر آن‌ها هم در پاریس بودند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود: «نه به گذرنامه واکسن.»
در این راهپیمایی‌ها ۲۴ نفر بازداشت شدند.


بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای بعد از تزریق واکسن کرونا


محدودیت موجودی آسترازنکا برطرف می‌شود یا نه؟
اگر شما هم واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اید و نگران محدودیت موجودی آسترازنکا هستید، به تفریحی با منبع ایرنا توجه کنید.

دریافت یک محموله ۷۰۰ هزار تایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن با تعویق مواجه شده، اما تا یک هفته دیگر واکسن‌ها از راه می‌رسند.

محمد هاشمی؛ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته که تا یک هفته دیگر محدودیت موجودی آسترازنکا رفع می‌شود.
هاشمی، خبر داده که دریافت یک محموله ۷۰۰ هزار تایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن با تعویق مواجه شده، اما تا یک هفته دیگر واکسن‌ها از راه می‌رسند.
بر اساس گفته‌های هاشمی، قرار بوده یک محموله ۷۰۰ هزار تایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن دریافت کنیم که زمان دریافت محموله به تعویق افتاده و به نیمه ماه ژانویه یعنی نزدیک به یک هفته آینده موکول شده، در نتیجه ممکن است طی روزهای آتی محدودیتی در موجودی واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون داشته باشیم.
پس اگر منتظر دریافت دوز سوم واکسن هستید، فعلا یک هفته صبر کنید.

یک زمان کوویدی نشوید!
دوز چهارم واکسن کووید۱۹، این قصه سر دراز دارد
خیالتان راحت شده که دوز سوم را دریافت کردید و تمام؟ نه! انگار این قصه سر دراز دارد. البته داستان تازه‌ای هم نیست، ممکن است لازم باشد مثل آنفولانزا که هر سال باید برایش بوستر دریافت کنید، ماجرای کووید۱۹ هم به همین شکل پیش برود.
در مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت تزریق دوز بوستر پس از حدود چهار هفته کاهش می‌یابد.
استفان بانسل»، سرپرست یک تیم تحقیقاتی درباره کووید۱۹ گفته: «ما معتقدیم این ویروس از بین نمی‌رود و ما باید با آن زندگی کنیم.»
او همچنین گفته که ممکن است لازم باشد در پاییز ۲۰۲۲ دوز چهارم واکسن هم تزریق شود.


بیشتر بخوانید: سوء تغذیه کودکان در جهان، یونیسف گزارش می‌دهد!


مایعات بخورید و استراحت کنید تا روند درمان کووید تسریع شود
«رابرت بوی»، متخصص بیماری‌های عفونی به مبتلایان به کووید۱۹ و سویه‌های جدید آن توصیه کرده که مایعات بخورند و استراحت کنند تا روندی بهبودی آن‌ها تسریع شود.
شما ممکن است دچار سرفه، تب، بی حالی و خستگی شوید که تا یک هفته بهبود می‌یابد، اما اگر درد قفسه سینه دارید و تنگی نفس‌تان بیشتر شده، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: روزنامه نگار افغان، انیسا و آرزوهایش


یک زمان کوویدی نشوید!
پرداخت هزینه‌های ناباروری، آیا ممکن است؟
محمد مهدی ناصحی؛ مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفته ارائه خدمات ناباروری از سال گذشته در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده.
ناصحی از پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری تا ۳ نوبت در سال خبر داده و گفته: «بیمه سلامت تا پایان سال جاری تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و زوجین می‌توانند با ارائه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداختی از ابتدای سال هم اقدام کنند.»

یک زمان کوویدی نشوید!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره یک زمان کوویدی نشوید! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا