گروه های سنی۲۰ تا ۴۹ سال کرونا را بیشتر گسترش می دهند

سلامت

گروه های سنی۲۰ تا ۴۹ سال کرونا را بیشتر گسترش می دهند

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه گروه های سنی۲۰ تا ۴۹ سال کرونا را بیشتر گسترش می دهند را ببینید.

آغاز واکسیناسیون در سراسر جهان امید تازه ای را به زندگی مردم بخشیده است. در چند ماه گذشته موارد آلودگی به ویروس کرونا به شدت کاهش یافته، اما هنوز خیلی زود است که پیش بینی کنیم این همه گیری چگونه و چه زمانی تمام می شود و زندگی به حالت عادی برمی گردد. موارد جدیدی از عفونت هر روز از اقصی نقاط مختلف جهان هنوز گزارش می شود، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی برای غلبه بر ویروس کرونا همچنان حائز اهمیت است. هنگامی که در یک محیط عمومی هستید تعیین دقیق اینکه چگونه احتمال دارد بیمار شوید سخت است. به گزارش وب ام دی، بر اساس یک مطالعه جدید احتمال می رود با دوری از بزرگسالان تا حد زیادی از خود در مقابل ویروس کرونا محافظت می کنید.

چه کسی بیشتر عفونت را گسترش می دهد؟

گفته می شود بزرگسالان تنها گروهی هستند که هنوز ویروس مسری را منتشر می کنند. این نتیجه پس از مطالعه انجام شده توسط تیمی از محققان کالج سلطنتی لندن با استفاده از داده های تلفن همراه بیش از ۱۰ میلیون نفر از ایالات متحده آمریکا انجام شده است. یافته ها نشان می دهد بزرگسالان بین ۲۰ تا ۴۹ سال تنها افرادی هستند که به طور قابل توجهی مسئول افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بوده اند. از ۱۰۰ مورد حدود ۶۵ مورد از عفونت ها مربوط به این گروه سنی گزارش شده است، همچنین کودکان و نوجوانان کمترین نقش را در شیوع ویروس داشته اند.
تا آنجا که به افراد مسن مربوط می شود آنها در برابر ویروس آسیب پذیرتر هستند، اما احتمال انتشار توسط آنها به دیگران کمتر است. با توجه به داده ها، کودکان ۹ سال و کوچک تر از آن در کمتر از ۵ درصد از عفونت ها نقش داشته اند در حالی که مسئولیت افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله در گسترش و انتقال ویروس کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

نتیجه گیری محققان

بر اساس یافته های اخیر محققان اظهار می دارند اقدامات پیشگیرانه وسیعی در بزرگسالان مورد نیاز است. افرادی که به گروه سنی ۲۰ تا ۴۹ سال تعلق دارند باید بیشتر احتیاط کنند و هنجارها و پروتکل های بهداشتی را با کمال دقت رعایت کنند. به علاوه، آنها باید فاصله اجتماعی، ماسک زدن و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از خود و دیگران در برابر ویروس مسری کرونا محافظت کنند.
بر اساس مطالعه دیگری که در شبکه “JAMA “ منتشر شده است بیش از نیمی از موارد ابتلا به ویروس کرونا به احتمال زیاد توسط افراد بدون علائم به ثبت رسیده است این نشان می دهد حدود ۵۹ درصد از کل انتقال ها توسط افراد قبل از بروز علامت و بدون علامت ایجاد می شود. این مطالعه نشان می دهد چگونه شناسایی و قرنطینه کردن بیماران دارای علامت برای کنترل انتقال ویروس کرونا کافی نیست.

مطالعه قبلی

چند ماه پیش ۲ مطالعه انجام شده روی همان موضوع نتیجه گرفتند كودكان كوچك نه تنها ویروس كرونا را به طور موثر منتقل می كنند بلكه همچنین می توانند یكی از عوامل اصلی در افزایش موارد آلودگی به ویروس کرونا باشند. نخستین مورد توسط یک بیمارستان کودکان در شیکاگو، ایلینوی و دیگری از استان کوهستانی ترنتو، ایتالیا انجام شد. بر اساس ۲ مطالعه قبلی، كودكان ۵ ساله و كوچك تر كه دچار علائم خفیف تا متوسط ویروس کرونا می شوند ۱۰ تا ۱۰۰ برابر ویروس در نازوفارنكس (قسمت پشت بینی را به پشت دهان متصل می کند) بیشتر از كودكان بزرگتر و بزرگسالان است. یافته های این مطالعات با آنچه توسط کالج سلطنتی لندن انجام شده در تناقض است. تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که هر زمان با شخصی که در یک خانه با شما زندگی نمی کند در فضای مشترکی قرار گرفتید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید و فاصله اجتماعی را حفظ کنید.

مترجم: الهه زارعی

گروه های سنی۲۰ تا ۴۹ سال کرونا را بیشتر گسترش می دهند

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره گروه های سنی۲۰ تا ۴۹ سال کرونا را بیشتر گسترش می دهند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا