کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره

مطالب جدید

کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره را ببینید.

کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره

اخبار ,اخبار علمی ,چهره‌های جذاب

افراد عموماً با تمرکز بر حالت‌های چهره دیگران تلاش می‌کنند اصطلاحاً ذهن آنان را بخوانند. تصور می‌شود احساس و حالت‌های چهره صرف نظر از ظاهر فیزیکی‌شان قضاوت‌های افراد را شکل می‌دهند.

محققان دانشگاه نیویورک به بررسی احساسات نمایان شده در چهره افراد موسوم به “ریزاحساسات” (micro-expressions) پرداختند و اثر آن‌ها را بر قضاوت افراد مورد آزمون قرار دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد افراد بر اساس ساختارهای فیزیکی چهره در مورد شایستگی‌های دیگران و از طرفی بر اساس حالات چهره در مورد ویژگی اعتمادپذیری آنان قضاوت می‌کنند.

“جاناتان فریمن”، روانشناس و محقق اصلی تحقیق یاد شده در این خصوص می‌گوید: «شما می‌توانید اعتماد دیگران را با تغییر حالات چهره‌تان جلب کنید. همچنین افکار اولیه و پیش‌قضاوت‌های دیگران در مورد قابلیت‌ها و صلاحیت‌های شما تقریباً قابل تغییر نیست.»

این تحقیق طی چهار مرحله زیر به انجام رسید:

در مرحله اول افراد مورد آزمایش (آزمودنی‌های تحقیق)، شامل گروهی از آقایان و خانم‌ها، به مشاهده ۵ تصویر مربوط به چهره شاد و عصبانی ۱۰ مرد جوان با نژادهای مختلف ‌پرداختند. 

آزمودنی‌ها باید به این چهره‌ها بر اساس دو ویژگی اعتمادپذیری و شایستگی امتیاز می‌دادند.

نتایج این مرحله نشان داد قضاوت افراد در مورد توانایی و شایستگی ارتباطی با شادی یا عصبانیت چهره ندارد. این در حالی است که افراد اعتماد بیشتری به چهره‌های خندان داشتند.

در مرحله بعد ۴۰ تصویر متحرک در مقابل آزمودنی‌ها ظاهر شدند. در این تصاویر چهره‌ها از حالت خندان به حالت عصبانی تغییر یافت. نتایج این مرحله نشان داد امتیاز قابلیت‌ها با تغییر حالت چهره تغییر نمی‌کند. همچنین با شادمان شدن چهره‌ها، آزمودنی‌ها اعتماد بیشتری به آن‌ها پیدا کردند.

در مرحله سوم شرکت‌کنندگان پس از مشاهده دسته‌ای از چهره‌های کامپیوتری به این دو سوال پاسخ دادند: «کدام چهره را به عنوان مشاور مالی خود انتخاب می‌کنید؟» و «کدام چهره می‌تواند متعلق به یک قهرمان وزنه‌بردار باشد؟»

در این مرحله آزمودنی‌ها عموماً چهره‌های شاد را به عنوان مشاور مالی انتخاب کردند و چهره‌های عریض را به عنوان قهرمان وزنه‌برداری برگزیده و آن‌ها را به قابلیت‌های فیزیکی و تحمل بالا نسبت دادند. این بدان مفهوم است که احساسات در انتخاب یک قهرمان وزنه‌بردار نقشی ندارد.

در مرحله آخر از شرکت‌کنندگان خواسته شد با دیدن ۱۰۰ تصویر مشاور مالی خود و قهرمان وزنه‌بردار احتمالی را انتخاب کنند. محققان با استفاده از این مرحله توانستند حالات مختلف چهره را که در قضاوت افراد تاثیرگذارند، شناسایی کنند.

در یکی از کنفرانس‌های تد تاک (Ted talk) در خصوص حالات چهره و تاثیر آن بر قضاوت افراد نکات مفیدی بیان شده است. این کنفرانس توجه فراوانی به ریزاحساسات که عمدتاً کوتاه مدت و غیرعمدی هستند، دارد. در این کنفرانس گفته می‌شود ریزاحساسات از احساسات درونی افراد (و نه افکار منطقی) نشات می‌گیرند.

منبع:Medicaldaily

باشگاه خبرنگاران

کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره

لطفا نظر خود را درباره کسب اعتماد دیگران با کمک تغییرحالت چهره با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا