کدام واکسن بیشترین محافظت را در برابر کرونا تضمین می کند؟

سلامت

کدام واکسن بیشترین محافظت را در برابر کرونا تضمین می کند؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کدام واکسن بیشترین محافظت را در برابر کرونا تضمین می کند؟ را ببینید.

علیرغم سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در دنیا هنوز هم تعداد موارد گزارش شده روزانه از ابتلا به کرونا در سراسر جهان افزایش قابل توجهی دارد، همچنین غلبه نوع ویروس دلتا نشان می دهد جهان پس از واکسیناسیون آنطور که قبلا تصور می کرد برای از بین رفتن این ویروس امیدوار نیست.

در حال حاضر، در حالی که بسیاری از کارشناسان تصور می کنند افزایش عفونت های قابل پیش بینی امری معمول است، اما واکسن ها به خودی خود ثابت کرده اند گلوله ای نقره ای عالی برای دفاع از ما در مقابل کووید-۱۹ محسوب می شوند.

از کاهش عوارض گرفته تا اثربخشی واکسیناسیون بدون شک مفید است، اما آیا واکسنی بیش از مابقی واکسن ها اثربخش تر است؟ آیا دوز خاص واکسن می تواند شانس بیشتری برای پیشگیری نسبت به بقیه تضمین کند؟ به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه نوشته را بخوانید.

مورد موفقیت آمیز به چه معناست؟ چه چیزی را باید بدانید؟

شخصی در صورت واکسینه شدن به طور جزئی یا کامل، علیرغم ایجاد سطوح ایمنی احتمال می رود به کرونا مبتلا شود. در حالی که مواردی نشان دهنده وجود کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (یا جهش های آن) در بدن است، واکسیناسیون علیه کرونا می تواند از جهات مختلف باعث عدم ابتلا به نوع شدید آن شود.

از شدت علائم، زمان صرف شده برای بهبودی، علائم و کاهش خطر گسترش عفونت، انتقال موارد موفقیت آمیز مرتبط با ویروس کرونا هنوز نادر است و ممکن است برای همه رخ دهد. یکی از بزرگترین دلایل افزایش موارد پیشرفت افزایش ناشی از انواع دلتا و دلتا پلاس است.

در حالی که ثابت شده است واکسن های کرونا بسیار موثر و محافظ در برابر نوع اولیه کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ هستند، اما نوع دلتا ویروس به طور فزاینده ای اثر آنها را کاهش داده و ایمنی را تضعیف می کند، بنابراین احتمال عفونت را افزایش می دهد.

 

یافته های مطالعه

در حال حاضر مهم است بدانید در حالی که نوع دلتا می تواند میزان اثربخشی واکسن را کاهش دهد باز هم محافظ هستند. با این حال، واکسن های موجود با یکدیگر متفاوت هستند یعنی احتمال عفونت شدید، محافظت کامل در برابر کرونا نیز می تواند بسیار متفاوت باشد.

جالب است این امر به طور فزاینده ای بین بسیاری از مطالعات و شواهد بالینی موجود در سطح جهان تماشا شده است. از ناقل ویروسی سنتی آدنوویروس گرفته تا واکسن mRNA، واکسن های مختلف میزان اثربخشی خود را در برابر نوع دلتا از دست می دهند، بنابراین کمتر یا بیشتر منجر به عفونت می شوند. در حالی که هنوز شواهد کاملی در دست نیست، اما برای اشاره به برخی از داده ها:

بر اساس تحقیقات بالینی خارج از ایالات متحده که در حال حاضر با موج ناشی از نوع دلتا در حال رقابت است احتمال برای ابتلا به کرونا بین افرادی که واکسن جانسون دریافت کرده بودند ۰٫۵۹ درصد، پس از آن فایزر ۰٫۰۴ درصد و مدرنا ۰٫۰۷ درصد است.

در حالی که واکسن جانسون یک واکسن ناقل آدنوویروس است مدرنا و فایزر هر دو واکسن های mRNA هستند. واکسن های mRNA با استفاده از فناوری جدیدی ساخته شده اند که به خوبی در جلوگیری از خطرات کار می کند، همچنین بر اساس اظهارات برخی از کارشناسان موثرتر هم عمل می کند.

در حالی که هند در حال حاضر شاهد تزریق (کواکسین) Covaxin و (واکسن کوویشیلد) Covishield (هر دو واکسن ساخته شده از طریق بسترهای توسعه سنتی واکسن نسبتا مشابه) است، برخی مطالعات نشان می دهند واکسن Covishield Astrazeneca قادر به کاهش موارد موفقیت آمیز به میزان قابل توجهی ۹۳ و نرخ های مشابه آن است.

مطالعات جداگانه ای که توسط ICMR هدایت شده است نیز نشان می دهد از این دو کوویشیلد ایمنی موثرتر و بالاتری برای بیماران بهبود یافته از کرونا که دو دوز دریافت کرده اند ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:قوی ترین هورمون استروژن را بهتر بشناسید

چه موقع خطر عفونت ها کاهش می یابد؟

حتی در حالی که متخصصان پزشکی در مورد نیاز و اولویت استفاده از واکسن ها بحث می کنند تماشا شده است خطر ابتلا به عفونت حتی با وجود ویروس های بدخیم می تواند در کمترین حد خود در عرض ۲ تا ۳ ماه پس از واکسیناسیون کامل باشد یعنی زمانی که فرد دو دوز کامل دریافت می کند.

در حالی که ایمنی بدن ۱۴ روز پس از تزریق واکسن به اوج خود می رسد در بالاترین حد قرار دارد و تا ۹۰ روز پس از تزریق نیز به خوبی ادامه می یابد.

با این حال، باید به خاطر داشت عوامل خاصی مانند بیماری های زمینه ای (مانند عفونت های شدید تنفسی، ریوی و بیماری های مزمن)، ایمنی ضعیف و سن می تواند خطر عفونت مجدد و موارد ابتلا را بیش از یافته های فعلی افزایش دهد.

آیا اثر واکسن می تواند تفاوت ایجاد کند؟

اثربخشی و کارایی یک واکسن مشخص شده سرنخ هایی از عملکرد و حفاظت واکسن است که می تواند در شرایط بالینی و زندگی واقعی ارائه دهد.

در حالی که واکسن های مختلف دارای میزان اثربخشی متفاوتی هستند (واکسن های mRNA در حال حاضر بیشترین میزان را دارند). نوع دلتا شایع ترین علت عفونت ها است و حتی با هر واکسنی احتمال ابتلا وجود دارد.

فارغ از میزان اثربخشی واکسن ها باید به دنبال مقایسه میزان محافظت از واکسن در برابر خطرات جدی باشند. خطر کمتر از حد معمول بستری شدن، خطر مرگ ناشی از کرونا یا حتی ابتلا به عفونت علامتی باید برخی از پارامترهای مورد بررسی باشد.

چه چیزهای دیگری را باید به خاطر داشت

هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد برای از بین بردن کرونا موثر نیست. تلاش ها و تحقیقات گسترده برای رسیدن به آنجا نیاز است. با این وجود، در حالی که واکسن ها در برابر احتمال شدید عفونت محافظت می کنند بسیاری از راه های به حداقل رساندن خطرات در دستان خود ماست.

حتی با وجود واکسن ها رعایت برخی از این مراحل تا زمانی که به مرحله ایمنی گله نرسیم بسیار مهم است، بنابراین برای کاهش بیشتر خطرات به ویژه در صورت آسیب پذیری باید از آنها به درستی پیروی کرد.

مترجم: الهه زارعی

کدام واکسن بیشترین محافظت را در برابر کرونا تضمین می کند؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره کدام واکسن بیشترین محافظت را در برابر کرونا تضمین می کند؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا