کاهش قد ممکن است نشان دهنده خطر سکته مغزی در بانوان باشد

مطالب جدید



پورتال یک: افراد تمایل دارند قد خود را از پایان بلوغ تا اوایل ۵۰ سالگی خود که به تدریج کاهش می‌یابد حفظ کنند.

به گزارش پورتال یک به نقل از مدیکال نیوز تودی، علل کاهش قد عبارتند از:

کوچک شدن دیسک‌ها بین مهره‌های ستون فقرات
شکستگی‌های فشاری ستون فقرات در نتیجه پوکی استخوان (از دست دادن تراکم استخوان)
تغییر وضعیت بدنی با افزایش سن

کاهش قد از حدود ۶۰ سالگی تسریع می‌شود.

افرادی که قد زیادی از دست می‌دهند دارای تراکم معدنی کم استخوان، شکستگی مهره‌ها و کمبود ویتامین D هستند.

جالب اینجاست افرادی که در عرض جغرافیایی بالاتر زندگی می‌کنند بیشتر مستعد شکستگی‌های پوکی استخوان هستند، احتمالاً به دلیل قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید.

پوست برای تولید ویتامین D به نور خورشید نیاز دارد که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که کاهش سریع قد – در گروه‌های مختلط مردان و بانوان – با میزان مرگ و میر کلی بیشتر و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) ارتباط دارد.

سطوح پایین فعالیت بدنی خطر CVD، پوکی استخوان و ضعف عضلانی را افزایش می‌دهد و منجر به زمین میل کردن و ناتوانی می‌شود.

یک پیاده روی سریع خوب می‌تواند از سلامت قلب و عروق ما جلوگیری کرده و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری کند.

تا به امروز، بیشتر مطالعات در مورد ارتباط بین کاهش قد و CVD افراد مسن را شامل می‌شود و هیچ کدام منحصراً بر بانوان متمرکز نشده است.

با توجه به اینکه بانوان نسبت به مردان قد بیشتری از دست می‌دهند احتمال ابتلا به پوکی استخوان در آنها بیشتر است.

دانشمندان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد برای تعیین اینکه آیا کاهش قد در میانسالی با خطر بیشتر مرگ و میر کلی و مرگ و میر قلبی عروقی در بانوان ارتباط دارد یا خیرداده های دو مطالعه را بررسی کردند که طی چند دهه سلامت بانوان در دانمارک و سوئد را بررسی می‌کرد.

حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل مؤثر بر خطر ابتلا به CVD مانند وزن، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی، مصرف الکل و تحصیلات، آن‌ها خطرات مرگ و میر غیرمعمول زیادی را در ارتباط با کاهش قد پیدا کردند.

آن‌ها هر سانتیمتر (سانتی متر) قد از دست رفته را به ترتیب با ۱۴ و ۲۱ خطر بیشتر مرگ از هر علت در گروه سوئدی و دانمارکی مرتبط کردند.

وقتی محققان داده‌های دو گروه را ترکیب کردند، دریافتند که کاهش قد قابل توجه – که آنها آن را بیش از ۲ سانتی متر تعریف کردند – با افزایش بیش از دو برابر خطر سکته مغزی ارتباط دارد.

مهم‌تر از همه، تجزیه و تحلیل آنها به تأیید سایر تحقیقات کمک می‌کند که نشان می‌دهد فعالیت بدنی منظم می‌تواند از کاهش قد در بانوان پس از یائسگی جلوگیری کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که نیاز به توجه بیشتر به کاهش قد برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی CVD وجود دارد. علاوه بر این، فعالیت بدنی منظم نه تنها در پیشگیری از CVD بلکه در جلوگیری از کاهش قد مفید است و در نتیجه بیشتر به پیشگیری از CVD کمک می‌کند.

ترجمه از شفقنا



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا