چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

سلامت

چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند! را ببینید.

اهمیت چیدمان اتاق کار

بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای کار کردن، احتیاجی به اتاق کار نیست و در هر فضایی از خانه می‌توان کار کرد، این در حالی است که چیدمان اتاق کار، بیشترین تأثیر را در افزایش تمرکز و در نتیجه افزایش عملکرد در کار خواهد داشت. اینکه شما بتوانید شرایط منزل و محیط خود را حتی با یک چیدمان ساده، برای افزایش تمرکزتان مهیا کنید بازده کاری‌تان را افزایش خواهد داد.به همین دلیل هم هست که اهمیت چیدمان اتاق کار به میان می‌آید و دیگر دلیلی برای نادیده گرفتن آن وجود نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق کار، ده نکته که جذابش می‌کند


چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

نکات مهم در چیدمان اتاق کار

برای آنکه بتوانید در چیدمان اتاق کار خود با موفقیت پیش بروید لازم است که چند ویژگی و نکته مهم را در نظر داشته باشید، در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

اهمیت نورپردازی در اتاق کار

یکی از مهم‌ترین موارد در چیدمان اتاق کار، انتخاب یک نورپردازی مناسب است. نورپردازی اتاق کار شما نه باید آن‌قدر کم باشد که فضا تاریک شود و نتوانید حتی یک خط از یادداشت‌هایتان را بخوانید و نه آن‌قدر زیاد باشد که چشمتان را اذیت کند و مانع از تمرکز بر روی مانیتور کامپیوترتان شود. بنابراین انتخاب نورپردازی مناسب، اصل بسیار مهمی در چیدمان اتاق کار خواهد بود.

انتخاب نورپردازی مناسب، اصل بسیار مهمی در چیدمان اتاق کار خواهد بود.

پیشنهاد ما این است که با استفاده از نورپردازی‌های چندبخشی، نور متعادلی را در فضا پخش کنید. این یعنی علاوه بر یک لوستر دیواری با نور مناسب، از یک چراغ مطالعه و یا چراغ دیواری نیز استفاده کنید تا نور کافی بر روی میز کارتان را تأمین کند.


بیشتر بخوانید: کاهش عوامل استرس زا در محیط کار


چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

استفاده از رنگ مناسب در اتاق کار

از مهم‌ترین شروط چیدمان اتاق کار مناسب، انتخاب رنگ مناسب برای فضاست. اینکه چه رنگی می‌تواند تمرکز شما را افزایش دهد و یا مانع از تمرکزتان شود، کاملاً به خودتان بستگی دارد. برخی از افراد با قرارگیری در فضاهایی که با رنگ تیره کار شده‌اند، متمرکزتر کار می‌کنند و برخی دیگر نیز رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهند.

با این حال استفاده از رنگ‌های تندی مثل قرمز، نارنجی و… به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند، چراکه انرژی بیش از حدی به شما می‌دهند و ذهنتان را از تمرکز بر روی کار، فراری می‌دهند. سعی کنید علایق خودتان را بسنجید و با توجه به آن، رنگ اتاق کارتان را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار کارمندان مراقب باشید


انتخاب صندلی مناسب

فکر کنید تمامی شرایط در چیدمان اتاق کارتان مهیاست و می‌توانید با خیال راحت ساعت‌ها کار کنید، غافل از اینکه یک صندلی نامناسب دارید و تنها بیشتر از نیم ساعت نمی‌توانید بر روی آن بنشینید. این یعنی درد کمر، گردن و… امانتان را می‌برد و تمرکز را از سرتان می‌پراند!

صندلی کار شما در وهله اول باید پشتی و تشک راحتی داشته باشد و ارتفاع آن نیز متناسب با ارتفاع میز کارتان قرار گرفته باشد.

بنابراین انتخاب صندلی مناسب در اتاق کار جزء مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی است که باید در نظر بگیرید. صندلی کار شما در وهله اول باید پشتی و تشک راحتی داشته باشد و ارتفاع آن نیز متناسب با ارتفاع میز کارتان قرار گرفته باشد. سعی کنید ارتفاع صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که پاهایتان آویزان نماند، چراکه بعد از چند دقیقه و ساعت، احساس خستگی تمام وجودتان را خواهد گرفت.

چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

انتخاب فضای آرام

طبیعی است که اگر کسی اتاق کارش را در خانه‌اش آماده کند، نمی‌تواند از تمامی اعضای خانواده انتظار داشته باشد که سکوت کنند تا مبادا تمرکز برای کار کردن از بین برود! در چنین شرایطی وقتی کار کردن در خانه را انتخاب می‌کنید لازم است که به دنبال روش‌های دیگری باشید تا با کمک آن‌ها بتوانید ذهن آرام‌تری برای کار پیدا کنید.

به همین دلیل هم به هیچ عنوان دور و اطرافتان را از وسایل ریز و درشت زیاد پر نکنید! سعی کنید میزتان را منظم و ترجیحاً خلوت نگه دارید تا ذهنتان از نظر بصری، به‌هم‌ریخته نشود. در کنار این هم اگر تصمیم دارید که رو به پنجره بنشینید بهتر است به سراغ پنجره‌ای بروید که به روی خیابانی شلوغ و پرسروصدا باز نشود. در غیر این صورت، توصیه ما این است که میزتان را رو به یک دیوار ساده قرار دهید تا جلوی دیدتان، شلوغ و به‌هم‌ریخته نباشد.


بیشتر بخوانید: اتاق بازی کودکان و ایده‌هایی خلاقانه


چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

ایده‌های جذاب در اتاق کار

بعد از آن‌که اصول کلی چیدمان اتاق کار را مطرح کردیم زمان آن می‌رسد که به سراغ ایده‌هایی برویم که فضای اتاق کار شما جذاب‌تر می‌کنند…

از اکسسوری‌های موردعلاقه‌تان استفاده کنید

فضای اتاق کار شما نباید خشک و بی‌روح باشد! بنابراین از اکسسوری و لوازم تزئینی که دوست دارید در این فضا استفاده کنید. این وسایل می‌توانند یک یا چند قاب عکس از عزیزانتان بر روی میز باشد یا یک مجسمه در کنار کامپیوترتان. در این رابطه محدودیت خاصی پیش رویتان قرار ندارد، فقط دقت داشته باشید که این وسایل نباید فضای شما را بیش از اندازه شلوغ کنند!


بیشتر بخوانید: تزئین اتاق خواب با وسائل ساده یا لوکس خوابی شیرین و رویایی


برای خودتان خوراکی بگذارید

سعی کنید بر روی میز کار و یا درون کشوهای میزتان ظرف‌هایی بگذارید که درون آن خوراکی‌های موردعلاقه‌تان قرار دارند. قطعاً کار کردن در ساعات زیاد، ذهن شما را خسته و شکمتان را نیز گرسنه می‌کنند، بنابراین وجود برخی از خوراکی‌های موردعلاقه‌تان در اتاق، حتماً می‌تواند در چنین شرایطی، ایده خیلی خوبی باشد!

چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

از گیاهان آپارتمانی غافل نشوید

استفاده از گیاهان آپارتمانی در هر فضایی از خانه، حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. طبیعتاً این موضوع در رابطه با چیدمان اتاق کار هم صدق می‌کند. بنابراین سعی کنید که در اتاق کارتان نیز یک یا چند گلدان و گیاه آپارتمانی داشته باشید.

جمع‌بندی

چیدمان اتاق کار بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید اهمیت دارد و می‌تواند در بازدهی کاری‌تان تأثیر مستقیمی داشته باشد. بنابراین با بررسی نکات مهم در طراحی این فضا، حتی با بودجه‌ای محدود و کم نیز می‌توانید فضای متمرکزتر و مناسب‌تری برای کار کردن مهیا کنید.

 

چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چیدمان اتاق کار، چیزهایی که تمرکز شما را بیشتر می‌کنند! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا